Full version: Id-hjälp
flouee
Jag träffade på den här underbara pionen härom veckan, som doftade både starkt och gott. Vad är det för sort? (Misstänker att det är en ganska vanlig variant?)
ingrids
Hm, jag har svårt att bedöma vad som skulle kunna blomma hos dig just nu, för att inte tala om att jag har svårt att skilja på fyllda rosa pioner över huvud taget, men det KAN vara Mons. Jules Elie.
flouee
Bilderna togs i Stockholm precis innan midsommar, om det är till ngn hjälp? De stod väldigt skuggigt.
ingrids
Hjälper absolut. Kan vara lite tidigt för Jules, Edulis Superba har tidigare blomning och är mer eller mindre supervanlig. Enligt i alla fall pioneksperteon doftar hon rosor. Sarah Bernardt brukar räknas som ännu senare än Jules, så hon är nog inte inblandad.

Skuggigt läge kan ju göra färgen mörkare än i synnerhet på bilder från varmare klimat och gör jämförelsen mellan nät-bilder lite vansklig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon