Aqvakul
Ja idag avgörs fotbolls-VM. För många är det en sportslig höjdpunkt medan andra andas ut....Själv tycker jag nog att det blir både lite långdraget och lite för mycket av det goda.
Igår såg jag en spännande bronsmatch där Tyskland till sist van och där den största skillnaden mellan lagen var klassen på målvakterna. Idag är Spanien favorit och har nog högst kapacitet. Men många unnar Holland att äntligen få en seger. Man har ju varit oerhört nära två gånger tidigare. Som älskare av Barcas spel så hoppas och tror jag på Spanien....

xlxl67
Jag hoppas på Holland av hela mitt hjärta. Minns finalen 1978 när de hade en stolpträff i sista minuten o sen förlorade. Då grät jag.
Aqvakul
Härligt att den spanska tekniken besegrade den holländska brutalfotbollen och att lille Andrés Iniesta fick avgöra.

Med tanke på dräkterna så såg det ut som Vägverrket mötte samerna... crazy.gif
Monica M zon 4
Äntligen är det över så tv-tablåerna kan återgå till det normala! bravo.gif
Aqvakul
CITAT (Monica M zon 4 @ 12-07-2010, 08:13) *
Äntligen är det över så tv-tablåerna kan återgå till det normala! bravo.gif

Nej, nu är det sommarrepriser som gäller...
Gossen Ruda
Är det över nu? rolleyes.gif
xlxl67
Ja äntligen! smile.gif Spanien vann rättvist ivf.
Myosotis
Jag var ju för Holland men inte var det vackert det de spelade. Men jag tycker synd om Robben. Det åskade så jag hade dålig bild och ett kort strömavbrott, men varje gång jag såg något var det ett gult kort. Det blev inte bra förrän i slutet av förlängningen, Iniesta spelade verkligen bra då. Lite antiklimax den här finalen, jag tycker nog att gruppspelen är roligare.


CITAT (Aqvakul @ 11-07-2010, 08:05) *
...klassen på målvakterna...

Äntligen fick Butt spela tummenupp.gif

CITAT (Aqvakul @ 12-07-2010, 08:11) *
Med tanke på dräkterna så såg det ut som Vägverket mötte samerna... crazy.gif

biggrin.gif
Berith
CITAT (Gossen Ruda @ 12-07-2010, 08:27) *
Är det över nu? rolleyes.gif

Akta dej Ruda! fear.gif Du vet det där med hej och bäcken.

Det kommer säkert att sändas sammanfattningar och tillbakablickar och minnesbilder och gu´vetallt!
herkules
CITAT (Aqvakul @ 12-07-2010, 08:24) *
Nej, nu är det sommarrepriser som gäller...

inte riktigt va? nya avsnitt av morden i midsomer börjar i veckan smile.gif sen andra säsongen av en alldeles underbar norsk serie som heter himmel blå.
Berith
CITAT (Aqvakul @ 11-07-2010, 08:05) *
---För många är det en sportslig höjdpunkt medan andra andas ut....Själv tycker jag nog att det blir både lite långdraget och lite för mycket av det goda.---

Det trodde jag aldrig att jag skulle få höra från dej, att det kunde bli för mycket fotboll. Stort! tummenupp.gif
Myosotis
Det är från mig du aldrig kommer att höra det wink.gif Önskar att de skulle visa alla em-kvalifikationsmatcher...
Berith
[attachment=52189:Homer.jpg]
Aqvakul
16 lag och direkta utslagsmatcher. Det hade man klarat på drygt två veckor.... Den tiden räcker för OS!!!
Myosotis
nej, jag tycker systemet är bra som det är!
Aqvakul
CITAT (Myosotis @ 12-07-2010, 09:59) *
nej, jag tycker systemet är bra som det är!


tycker nog Blatter oxå, tyvärr..
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag kan bara säga tack och lov är det över och jag har mina vanliga radioprogram i örat när jag går och lägger mig med min walkman biggrin.gif

Jag höll tummen för spanien, för att jag inte gillar den där skogshuggarefotboll som holland spelar.

Minns så många fula matcher mellan tyskland och holland, Fair play kan dom inte stava till

Men hur som helst, tycker jag alltid att den bättre skall vinna, oavsett vem det är.....

Elisabeth
aanderss
heja dommaren
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon