Annelie
Intill huset har jag inte så många rabatter utav det enkla skälet att jag inte vill hålla på att vattna nära husgrunden. Det finns dock en rabatt som jag nu behöver lite hjälp med.

Vad kan jag plantera där? Det måste vara något som klarar av att stå i en sandig rabatt och som inte behöver vattnas i tid och otid. Inga bra förhållande jag vet, men det är på de promisserna som jag har kvar rabatten, och fungerar det inte så får jag väl plantera i en massa krukor istället...

Nåväl. Rabatten är inte så stor - ca 3x0.60 m och står i halvskugga. Maxhöjden är runt 80 cm eftersom jag inte vill täcka fönsterna för ljusets skull.

Färger och blommor/ej blommor spelar inte så stor roll, bara de klarar av att växa under mina förutsättningar rolleyes.gif
kerstin z5-6
Alla sorts penstemoner går utmärkt där
tex dessa
Penstemoner min kompis Lenas

Hon drar upp dem från frö och jag njuter av överskottet smile.gif
Vissa ska aldrig vattnas uppifrån -alla klarar torka mycket bra och föredrar sanig jord
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon