Full version: Ogräs som slokar
mamamaggan
I går när vi var vid sommarstugan så tyckte jag att det såg lite konstigt ut på en del fläckar. Tittade närmare och så att kirskålen låg ner !!! Den såg ut att vara supertörstig . Tror ni den dör om värmen fortsätter ????


Man vet att det är varmt när kisrkålen lägger sig ner !!!!
Huggorm
Kirskålen är vid gott liv hos mig, och blommar för fullt. Tyvärr tror jag det krävs en riktigt extrem torka för att den skall dö helt, den skjuter nog fart som vanligt igen nästa vår
Motti
Allt orgäs ståtar här illgrönt och frodigt naughty.gif man borde satsa på ogräs i stället,det växer hur jäkla torrt det än är ju.men vi kan ju ta vatten från sjön och vattna med men det växer lite dåligt på grund av den kalla våren.Gubben slängde på köpegödsel "väx upp"och har bränt alla mina extrema blommor som jag väntat ett år på att få se i blom angry.gif ja det var det de wacko.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon