Motti
Men alltså vilken värme,jag kan erkänna att jag måt pyton med mitt blodtryckSå fort man rör sig så rinner det av en tvåliter vätska,himmla tur man har sin badstrand för där har jag tillbringat min mesta tid.Idag hade vi et åskoväder så in i bänken det small till precis utanför knuten .HUVA vilket väder !Hoppas att jag får sova i natt med bara ett uns fläkt på kroppen.Har sovit middag varje dag denna veckan för man inte kan sova på natten;(Visst är det gott med värme men just nu är det lite för "gött".
silos
För alla människor som har sjukdomar måste denna värme vara svårt.

Själv har jag lärt mig att hantera mitt förhållande till värmen på ett bra sätt,fastän jag har mycket värk,svetten rinner i floder,har svårt att gå för det mesta,men jag acceptera det som det är och "kramar" om alla mina besvär som är och det hjälper!

Jag har lärt mig att allt som jag inte kan göra någonting åt kan jag acceptera och det blir mycket lättare att leva på det viset.
skogstroll
ja fy bubblan, jag går bara och väntar på ett riktigt ruskoväder. Sommaren 2008 fick jag en riktig praktsmäll i TV-antennen och TV kaputt. Trodde huset skulle flyga i luften en sån smäll var det och det blixtrade i ögonen och värkte i öronen. Hade gärna haft huset lite lägre, antennen tigger ju om det... Riktigt läbbigt var det i alla fall. Synd med alla växter som torkar ut i värmen, har en liten asp som började rulla ihop bladen och nu är den helt kal och bladen ligger på marken... snacka om torrt
Chamomille
CITAT (skogstroll @ 14-07-2010, 10:20) *
ja fy bubblan, jag går bara och väntar på ett riktigt ruskoväder. Sommaren 2008 fick jag en riktig praktsmäll i TV-antennen och TV kaputt. Trodde huset skulle flyga i luften en sån smäll var det och det blixtrade i ögonen och värkte i öronen. Hade gärna haft huset lite lägre, antennen tigger ju om det... Riktigt läbbigt var det i alla fall. Synd med alla växter som torkar ut i värmen, har en liten asp som började rulla ihop bladen och nu är den helt kal och bladen ligger på marken... snacka om torrt

Torrt ja. Tom ogräset vissnar ju.
För flera år sen beställde jag hem slambilen full med vatten som fick vattna tomten.

Vad hände dagen efter tro?
skogstroll
vadååå? de drunknade istället?
Chamomille
Det regnade...
fuchsian


En liten skvätt under en halv timme igår, men nu är det igen så olidligt hett. Tycker synd om dessa gamla människor som utan hetta har sina besvär och nu detta ....... sos.gif vad ska man göra än duscha kallt.
Alla djuren som mår dåligt och just den orsakens skull får i sig mer bacilusker än normalt. Ack jaa, men man ska väl fortfarande gilla läget? sweatingbullets.gif Fuchian .....
skogstroll
det där verkar vara nån svensk tvångstanke, att man ska va så himla glad fast man storknar av värmeslag...

har ni somnat nu? -cry-.gif
Aqvakul
26 grader, sol och en härlig bris från havet... wub.gif
fuchsian

Lite svalare och något målningt har det blitt än på morgonen, men endast ca. +2.5 grader i snitt ute och inne.
Åskan hörs till och från så det börjar blåsa lite mer. Hadde tänkt åka ut med båten, men ska se vad det blir för väder. ..... sweatingbullets.gif
Mitt i eländet har jag följd skuggorna på tomten och snart är allt renssade. Ack, ja, men hur mycket ska man tåla??? .... confused.gif ... fuchian ...
mamamaggan
Är solen utbytt mot en blåslampa ??? Vad tror ni ?


I går eftermiddag fick vi lite muller och regn , temperaturen sjönk från drygt 48 grader ( i solen då förstås ) till 18 på någon timme . Somnade sittandes i soffan under Morden i Midsomer p g a att det blev så svalt och skönt. Har sovit gott i natt.

Men , nu är det i gång i gen. Drygt 47 grader i solen och nästan 38 i skuggan. Ska försöka vila lite nu och så vara uppe i kväll och stöka lite.
skogstroll
oj oj snart ska man ut i värmefilten och åka kommunalt igen sweatingbullets.gif hoppas på en sval buss idag fast man kan ju inte förvänta sig mirakel.
gnon49
Men jag upplever inte att det är den där värmen som var tidigare. Varmt javisst, men inatt var det "kall" luft som kom in genom det öppna fönstret. Och det går att andas lite lättare. Eller har man vant sig kanske?
Aqvakul
CITAT (gnon49 @ 14-07-2010, 17:34) *
Men jag upplever inte att det är den där värmen som var tidigare. Varmt javisst, men inatt var det "kall" luft som kom in genom det öppna fönstret. Och det går att andas lite lättare. Eller har man vant sig kanske?

Jo, betydligt svalare här i natt..
Olle A
Här tycks det vara risk för en tropisk natt. Både klockan och termometern visar nästan 22. sweatingbullets.gif

Olle
Aqvakul
CITAT (Olle A @ 14-07-2010, 21:55) *
Här tycks det vara risk för en tropisk natt. Både klockan och termometern visar nästan 22. sweatingbullets.gif

Olle

Här har tempen sjunkit till 18,7 grader - ingen tropisk natt här alltså.. tummenupp.gif
Huggorm
Här finns fortfarande möjligheten, det är 20,6 grader. Det har varit en underbart skön dag idag, lagom varmt och allt till belåtenhet
Motti
Lustigt va !bara för vi hade en vargavinter så får man inte gnälla nu när det är typ 30 grader i sovrumet,jag mår pyton n'är det är så här varmt !äter blodtrycks medecin och i alla fall har jag varit snurrig,tur man har sjön att ligga och plaska i så man kan få ner kroppstempen.Gubben är stenkol !han och grannen bygger altanp vårt hus sonen har också varit här och hjälpt till ,ed bliningar och annat otyg farandes runt dom,jag har ståt i köket och servat dom med mat kaffe och isvatten och Akutöl giggle.gif nu blev det galet en del bara försinner när man försöker ändra!hoppas ni fattar vad jag menar ändå thanks.gif
Platinum
Trodde det skulle bli sommaråska igår men det passerade visst mer inöver. Hittills har jag klarat mig med morgonbad innan jobb och kvällsbad efter jobb, men blir det inte bättre i luften så tänker jag ta betald arbetstid i vattnet då jag får arbeta ob under teaterföreställningarna.
Motti
Ja vilken bra ide att man skule få betalt för att ligga i vattnet tummenupp.gif då hade jag varit ganska tät nu flirting.gif Gud ske lov för vatten som man kan svalka sig i sweatingbullets.gif
Olle A
Visst blev det en tropisk natt. 20,1 grader nu på morgonen.

Olle
Myosotis
Inte här. Lägsta temperaturen var 16,3° igår kväll, sen steg temperaturen under natten till över 20° på morgonen.
Aqvakul
CITAT (Myosotis @ 15-07-2010, 08:42) *
Inte här. Lägsta temperaturen var 16,3° igår kväll, sen steg temperaturen under natten till över 20° på morgonen.

likartat här i V Blekinge...
skogstroll
i natt var det tack och lov lite svalare, inga stygga myggor som jagade mig heller så jag slapp förpassa mig till ensamheten i vardagsrumssoffan.
malcolm
Här var det 14,5° som svalast utomhus inatt men inomhus var det oliiiidligt som Peter Harrysson skulle ha sagt. Bor i stenhus och det accumulerar värmen länge så öppna fönster gör det inte så mycket svalare, satte på fläkten till sist och då lyckades jag äntligen somna även om den väsnas lite. Börjar må både fysiskt och psykiskt illa av all denna värme, man orkar ingenting och det är alldeles för varmt även i skuggan.

Jag vet att jag gnäller nu, det orkar jag i alla fall. a0a.gif
Huggorm
Nu spöregnar det igen, nu tror jag snart det kommit så mycket regn att det börjar hjälpa för den törstande naturen. Behaglig temperatur också med 18 grader
skogstroll
jag vill oxå ha angry.gif
Chamomille
Orättvist angry.gif Här är det 28 grader och trot eller ej - sol...
skogstroll
sitter i kylan på jobbet... lika bra det kanske så man slipper se förfallet därhemma...
Aqvakul
27,2 grader och gassande sol, regnmolnen drar förbi någon mil västerut..
Motti
Jag sitter i och simmar så mycket i sjön så jag börjar bli upplöst giggle.gif tur det finns vatten när det är så här varmt annars vet jag inte!jo jag hade planer på att plockat ur kylskåpet och flyttat in där med kudden o katten giggle.gif
Chamomille
CITAT (Motti @ 15-07-2010, 23:17) *
Jag sitter i och simmar så mycket i sjön så jag börjar bli upplöst giggle.gif tur det finns vatten när det är så här varmt annars vet jag inte!jo jag hade planer på att plockat ur kylskåpet och flyttat in där med kudden o katten giggle.gif

giggle.gif Jag öppnar frysen emellanåt och ställer mig där i dörrhålet.
Biggan_
Motti
Men Biggan då !har du varit och köppt snö giggle.gif är det dyrt ?för jag skulle vilja ha en sådan hög här.Fick du den lille sötingen på köpet blush.gif i vilket fall så är det en unik bild i dagens sommar Sverige wink.gif
Biggan_
Svalkande bild, tycker jag! sweatingbullets.gif
Motti
Ja verkligen :)fick mig att gå ner 5 grader direkt.Här har det regnat en stund i eftermiddags så nu är luften lite svalare och friskare,man kan hoppas på en god sömn i natt med öppet fönster.
Biggan_
Här har det inte regnat! Växlande soligt och molnigt idag och något svalare.
Det är snart ökentorrt här! Dags att skaffa kameler!
Motti
rotfl.gif kamelerna skulle dö av värmeslag;)snö måste vara hårdvaluta just nu giggle.gif passa på att sälja lite vet jag;)Här är Fläktar hårdvaluta just nu !finns inte en fläkt att köpa i Nässjö !I vintras vad det snöskyfflar !man skulle vara lite förutsende kanske och tjena några spänn slap.gifpå snöskyfflar och fläktar o snö smile.gif
Chamomille
CITAT (Biggan_ @ 15-07-2010, 23:26) *

ohmy.gif
Biggan_
Nä, nån snö har jag inte till salu! Jag fick nog av snö i vintras, så jag är rätt nöjd som det är!
Tids nog kommer kyla och regn och man börjar längta efter dagar som dessa!
Chamomille
CITAT (Motti @ 15-07-2010, 23:48) *
rotfl.gif kamelerna skulle dö av värmeslag;)snö måste vara hårdvaluta just nu giggle.gif passa på att sälja lite vet jag;)Här är Fläktar hårdvaluta just nu !finns inte en fläkt att köpa i Nässjö !I vintras vad det snöskyfflar !man skulle vara lite förutsende kanske och tjena några spänn slap.gifpå snöskyfflar och fläktar o snö smile.gif

Hi hii. Näe det finns inte en fläkt att uppbringa. Flera vänner har försökt hitta en. Men det finns icke några.
Biggan_
Jag har tre stycken men dom håller jag hårt i. Jag har en i växthuset till mina tomater och gurkor. En gammal takfläkt i sovrummet och en golvfläkt i uterummet som jag flyttar in i vardagsrummet om jag vill se på TV eller till datorrummet när jag sitter här.
Myosotis
CITAT (Biggan_ @ 15-07-2010, 23:26) *

det ser skönt ut!!
ängsvädd
Jag är glad för att jag inte bor inne i stan under denna värmebölja. Tycker synd om dem.

Här är det omväxlande mulet nu. Jag har iaf börjat vänja mig, anpassa mig till värmen.
bergvallmo
Sommar, jag älskar verkligen värmen. Är så glad att jag har en trädgård att vara i och havsbad på gångavstånd wub.gif
fuchsian

OJ OJ vilken värme!
det var lite svalare i morse, men det är mulet, men ingen regn. Man blir genomvåt i det lilla man har på sig, både ute och inne.
Tänkte åka ut med båten, men vi orkade inte det.
En positiv sak --- maken köpte trädgårdsmöblen, vi tittat på och vad skönt det var att se över trädgården, för denna ligger mot vårt andra garage dit solen når bara en liten stund på morgonen, bra gjort av honom.
Vi ska skaffa stor kruka på varje sida, en sån bamsse och ev. blir det en ros i dom nästa år .... sweatingbullets.gif ... Fuchian ....
malcolm
Idag har det varit lite svalare och just nu är det "bara" 25° vid framsidan av huset (skugga) och 36,8° på baksidan (sol).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon