Full version: Hur gör jag nu?
Eva Swahn
Har drabbats av hjärnsläpp. Men det är nog på grund av irritation. En klåfingrig - men hjälpsam - typ har suttit vid min dator. Hjälp har jag fått med vissa saker som jag inte kunde själv. MEN vederbörande har ändrat på mina inställningar. Nu är allt så smått så smått på min datorskärm att jag inte kan se vad ikonerna föreställer. grrrr

Och jag vet (när jag inte är stressad och irriterad) hur man gör - men nu har jag hållit på och letat alltför länge: var i helsike ändrar man så att man bekvämt kan läsa av sin skärm?

Det är som när man har lånat ut bilen och får igen den och precis allt är ändrat på: radiostationer, stolars läge och lutning, hundens filt ligger på golvet, tomma vattenflaskor vid vindrutan och tuggummin fastkletade i askkoppen, och tom bensintank och tömd extratank...grrrrrr
Betty
Lugn och fin nu, andas genom näsan! laugh.gif När du har "skrivbordet" framme så högerklickar du. Välj Egenskaper, längst ner. Du får då fram ett fönster som heter "Egenskaper för bildskärm". Välj "Inställningar" (högst upp, längst till höger) Ändra skärmupplösningen nere till vänster. Klicka på OK, klart! smile.gif
*Felix matte*
På min skärm har jag 1024 x 768 bildpunkter.
estet
Jag skulle gå in på Startmeny,Kontrollpanel, ikonen bildskärm, fliken utseende och där välja teckenstorlek.

Om det är små ikoner oxå skulle jag gå in på "visa" högst upp. Där finns det en meny på "verktygsfält" som kommer till höger om man håller kvar musen. Då väljer jag anpassa och ikonalternativ.
Hoppas det går bra!
Ingo
CITAT (estet @ 19-01-2004, 14:28)
Jag skulle gå in på Startmeny,Kontrollpanel, ikonen bildskärm, fliken utseende och där välja teckenstorlek.

Eftersom du, Ewa, säger att allt inkl. ikonerna har blivit smått är det nog snarare skärmupplösningen som den hjälpsamme har pillat på...så testa Bettys tips först, tycker jag!
Eva Swahn
Under tiden då jag var som mest irriterad så lyckades jag jönsa till det ännu värre. Nu har jag fått någorlunda ordning på skärmens ikoner. Bettys tips hjälpte. Tack. Tack.

Sen ringde min "hjälpande dator-hand" och jag då hade jag blivit snäll och lugn igen och tackade för all hjälp jag hade fått. rolleyes.gif
estet
CITAT (Ingo @ 19-01-2004, 15:48)
CITAT (estet @ 19-01-2004, 14:28)
Jag skulle gå in på Startmeny,Kontrollpanel, ikonen bildskärm, fliken utseende och där välja teckenstorlek.

Eftersom du, Ewa, säger att allt inkl. ikonerna har blivit smått är det nog snarare skärmupplösningen som den hjälpsamme har pillat på...så testa Bettys tips först, tycker jag!

Of course!
Vi var tre som satt och skrev nästan samtidigt. Hade jag sett Bettys innan jag skickade iväg mitt, hade jag aldrig skickat nåt. Det var det bästa svaret Ewa kunde få.
Visst kan man bli gaalen på sin dator ibland! laugh.gif

Å visst tar det tid att justera till förarstolen när nån annan har kört bilen. Det om något är ett stressmoment för mej på morron, när jag ska iväg o har bråttom. Min kära sambo sitter längst bak...
rolleyes.gif
Betty
Roligt att kunna hjälpa för en gångs skull! sleep.gif Här hemma brukar det för det mesta vara jag som ropar på hjälp och känner mej som en komplett idiot vid datorn när det poppar upp det ena obegripliga meddelandet efter det andra på skärmen... wacko.gif blink.gif ohmy.gif biggrin.gif
Ingo
CITAT (estet @ 19-01-2004, 23:05)
Å visst tar det tid att justera till förarstolen när nån annan har kört bilen.

Ja, det är en favorit (INTE!). Och varje gång man haft bilen på service har verkstadskillarna känt sig tvungna att ändra den för att kunna göra en liten provtur - oftast så att stolen är låg och jättelångt bakåt, tycker jag, och jag är ändå 182 cm...
Eva i Skåne
CITAT (estet @ 19-01-2004, 23:05)
[Å visst tar det tid att justera till förarstolen när nån annan har kört bilen

Mmmm. Det är som när någon annan suttit på min kontorsstol och ändrat allt. Jag blir så sur. sad.gif
pejori
min man är 195cm.
jag 169.
gissa var stolen är när jag får min bil?
just det. i baksätet. wink.gif

det där med tuggumi och flaskor samt tom tank, betyder MIN SON!! mad.gif mad.gif mad.gif men han är en dj....el på att meka. tongue.gif tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon