Motti
Min sommar har varit "svettig" men härlig !här i Småland har vi hafft kanonväder rolleyes.gif nästan lite för varmt vissa dagar,då är det skönt med en skuggig plats :)och att ha förmånen att kunna bada hela tiden.Hoppas att alla här har haft det bra !men hur har just din sommar set ut ,har ni haft det gott?


Mvh Motti smiley_small_hug.gif
Huggorm
Här på västkusten har det varit en närmast perfekt sommar, med undantag av den sena starten. Varmt och soligt, men inte extremt torrt. Den här sommaren har inte regnat bort, men det har regnat lagom mycket.
Motti
Instämer Huggorm :)visst har det varit torrt men vi har också fått regn och en del på natten vilket är bäst för det man odlar tummenupp.gif Nästan intill en perfeckt sommar hitills ;)men nu verkar det som att lågtrycket är starkare än högtrycket,men det återstå att se,vi har i alla fall chans på en riktig Brittsommar med go värme in i september thanks.gif så än kanske det inte är färdigbadat !man kanske kan bada när det är dags för kräfftfisket yahoo.gif
netha
Har kanppt hunnit känna av nån sommar i år. sad.gif Bara strödagar med sol o värme.
Motti
Aha !Netha då bor du i norra Sverige giggle.gif Fast ni hade ju hela sommaren där förra året för er själva ju naughty.gif eller har jag fel blomma.gif
netha
CITAT (Motti @ 21-07-2010, 23:18) *
Aha !Netha då bor du i norra Sverige giggle.gif Fast ni hade ju hela sommaren där förra året för er själva ju naughty.gif eller har jag fel blomma.gif

Det vete tusan om vi hade nån bra sommar ifjol ... minns faktiskt inte. blush.gif laugh.gif
Motti
Jo jag minns att ni hade bättre väder där uppe i norr än vi så det så naughty.gif Min far bor i Umeå han brukar säga att vi sno vintrarna från er där uppe giggle.gif
netha
CITAT (Motti @ 21-07-2010, 23:24) *
Jo jag minns att ni hade bättre väder där uppe i norr än vi så det så naughty.gif Min far bor i Umeå han brukar säga att vi sno vintrarna från er där uppe giggle.gif

Jamen Umeå är ju 60 mil neråt från mig. laugh.gif
Aqvakul
en varm och solig sommar att minnas - enda problemet är torkan..
Huggorm
CITAT (netha @ 21-07-2010, 23:16) *
Har kanppt hunnit känna av nån sommar i år. sad.gif Bara strödagar med sol o värme.

Är det inte den behagliga svalkan man är ute efter då, om man bosätter sig dussintals mil norr om polcirkeln?
Alexander-VG-zon3
lite fler hetare dagar och lite mer rejälare oväder skulle jag vilja ha (kanske kommer). annars har det varit en ganska bra sommar hitintills. varmt och skönt. varmast denna sommar +33c här och i trädgården +35c.
Motti
Jo Aqvakul !torrt har det varit,mitt grönsaksland (som är ganska stort )segade riktigt ett tag men vi kan ju ta vatten från sjön eller vår brunn,men så hävde gubben på lite "Väx upp)sen jädra i min låda plus vatten så satte det i gång att växa:)alla i byn har beundrat mitt land nu rolleyes.gif det växer så det knakar så det ser lovande ut:)men gubbskrället slängde på gödsel(Väx upp)på mina blommor också brännde sönder massor av dom angry.gif blommor som jag sådde föra året som skulle till nu,men det bidde inget unsure.gif men han cycklade in till Torget förra Torsdagen och köppte vita Riddarsporrar till mig som plåster på såret thanks.gif lite surt när man väntat sedan förra sommaren på tvååringarna rtfm.gif men nu är det frid och fröjd igen i blomstertäppan :)Och man får bada varje dag wub.gif vilken lycka:)
bergvallmo
Här i Ångermanland har sommaren varit perfekt. Ja, iallafall för mig smile.gif Men, eftersom mycket vill ha mer, så skulle jag vilja ha lite regn nu så jag får plocka mig lite kantareller och trumpetsvampar senare.
Skruttis
Hittills väldigt konstig för min del! wink.gif

Från att ena stunden stå på en stege med en pensel i handen och fundera på var alla frösådda perenner ska placeras ut, planera nya rabatter, glädjas över att vi valde rätt nyans på målarfärgen, småprata om allt möjligt, till att 15 minuter senare helt plötsligt ligga fastspänd i en ambulans och lyssna på sirenerna och istället fundera på hur mycket i kroppen som gått sönder.

Det blev en väldigt oväntad vändning av min sommar. Istället för rabattgrävning och plantering blev det istället sjukgymnastik. wacko.gif
Får glädjas åt att det i a f är frodigt i grönsakslandet (av ogräs). giggle.gif
Annie-72
Nej men fy Skruttis, det låter inte alls som en bra sommar för dig.... Hoppas det mesta höll på dig så du inte skadade dig rejält..

Själv måste jag erkänna att detta är den bästa semestern på länge... Så mkt sol, avkoppling, grill- och vinkvällar med underbara grannar.. Blommorna stormtrivs och det känns som trädgården börjar komma i ordning...

Nu är det bara någon form av insynsskydd mot de nya grannarna i österläge som skall ordnas.. De har visat allt annat än välvilja sedan de flyttade in och jag har inte lust att längre se på hennes sura uppsyn...eller att hon skall granska vad vi gör. Så en fläderhäck av något slag.. Sen får en nu en massa blommor på köpet att göra saft på..

Annie
silos
Underbar sommar har vi,här vid Mälaren,men jag har inte badat.
mamamaggan
Om vi räknar att sommaren började med värmen så har det inte varit så kul. Mår inte bra annars heller men denna bastuvärme tar snart kål på mig. Som mest har vi haft 51,9 grader i solen utanför balkongen och samtidigt 38 grader i skuggan , pust och stön !!!!

Har inte kunnat ligga och bada i sjön heller och nu har både min man och jag fått borrelia . Dunderantibiotika i 15 dagar , hålla sig ifrån solen i ytterligare minst 5 dagar mm mm. FY säger jag bara! Nu , med värk i hela kroppen , dunkande huvudvärk, stel i nacken och feber så fullkomligt hatar jag den där stora blåslampan som bränner och bränner hela tiden.

Ser på vädret på TV och där pratar man om svalare , regnskurar med åska osv. men inte sjutton får vi något sådant , har just nu 26 grader i skuggan.


edit rättat stavfel
Annie-72
CITAT (mamamaggan @ 22-07-2010, 09:24) *
Om vi räknar att sommaren började med värmen så har det inte varit så kul. Mår inte bra annars heller men denna bastuvärme tar snart kål på mig. Som mest har vi haft 51,9 grader i solen utanför balkongen och samtidigt 38 grader i skuggan , pust och stön !!!!

Har inte kunnat ligga och bada i sjön heller och nu har både min man och jag fått borrelia . Dunderantiobiotika i 15 dagar , hålla sig ifrån solen i ytterligare minst 5 dagar mm mm. FY säger jag bara! Nu , med värk i hela kroppen , dunkande huvudvärk, stel i nacken och feber så fullkomligt hatar jag den där stora blåslampan som bränner och bränner hela tiden.

Ser på vädret på TV och där pratar man om svalare , regnskurar med åska osv. men inte sjutton får vi något sådant , har just nu 26 grader i skuggan.


Krya på dig du åxå... kompiskram.gif
Skruttis
CITAT (Annie-72 @ 22-07-2010, 09:23) *
Nej men fy Skruttis, det låter inte alls som en bra sommar för dig.... Hoppas det mesta höll på dig så du inte skadade dig rejält..

Själv måste jag erkänna att detta är den bästa semestern på länge... Så mkt sol, avkoppling, grill- och vinkvällar med underbara grannar.. Blommorna stormtrivs och det känns som trädgården börjar komma i ordning...

Nu är det bara någon form av insynsskydd mot de nya grannarna i österläge som skall ordnas.. De har visat allt annat än välvilja sedan de flyttade in och jag har inte lust att längre se på hennes sura uppsyn...eller att hon skall granska vad vi gör. Så en fläderhäck av något slag.. Sen får en nu en massa blommor på köpet att göra saft på..

Annie


Tack Annie! blomma.gif
Jag är ganska trasig både här och var men väldigt tacksam över att slippa "byta planhalva".
mamamaggan
OJ nu såg jag vad du skrivit Skruttis . Ett stort krya på dig får du från mig.



Och tack till Annie!
fuchsian

För min del har sommaren hitintills varit lite för varm, men duscha kallt, funkar, så jag klagar inte.
Mest oro har varit åt växterna, men de verkar må bra och är friska än så länge.
Hadde tänkt ta en nu heldag på sjön/havet, men det är fortfarande nästan lika mörkt som vid 03 i natt (toa), och lite svårt att somna omm men har man en MP3. spelare med hörlurar, så kan jag även ta den till hjälp. Denna MP3 är urgammal, men funkar bra. Har en iPod apple, men har inte kunnat fixa den, men dottern skulle komma förbi och tömma en del i den. Men den får inte följa med i sängen..... whistling.gif ... Fuchian ...
Skruttis
CITAT (mamamaggan @ 22-07-2010, 09:49) *
OJ nu såg jag vad du skrivit Skruttis . Ett stort krya på dig får du från mig.



Och tack till Annie!


blomma.gif Tack så mycket Mamamaggan!
*Stintan*
Det enda som är skönt med en sån här sommar är de lite svalare kvällarna men man får hålla tillgodo med det lilla [attachment=52631:svettigt.gif]
sommarhumla
Kanonsommar har det varit här i stockholmsområdet. Sol, sol, sol och varmt, varmt, varmt, något att tänka tillbaka på med stoooor saknad när höst- och vinterstormarna drar fram (brrr)
Huggorm
Efter den kalla, sena våren behövde vi en varm sommar för växterna skulle komma ifatt så gott det går. Zonknäckarna har nog kunnat pusta ut lite, efter att det inte gått något vidare för dom efter den extrema vintern och även då den sena våren
Motti
Men Mammamaggan fear.gif så tråkigt då hoppas allt blir till det bästa ,inget man vill ha mitt i Saharavärmen ju!men usch vad varmt ni haft det och jag som tyckte jag led mest i hela världen av värmen sweatingbullets.gif men jag har förmånen att ha en badstrand på tomten så jag har legat i vattnet tills jag blivit skrynklig och gubben trot han räddat en hundraåring från att drunkna rotfl.gif krya på er nu kompiskram.gif
Huggorm
CITAT (mamamaggan @ 22-07-2010, 09:24) *
Har inte kunnat ligga och bada i sjön heller och nu har både min man och jag fått borrelia . Dunderantibiotika i 15 dagar , hålla sig ifrån solen i ytterligare minst 5 dagar mm mm. FY säger jag bara! Nu , med värk i hela kroppen , dunkande huvudvärk, stel i nacken och feber så fullkomligt hatar jag den där stora blåslampan som bränner och bränner hela tiden.

Oj, det var rejäla symptom du råkade ut för. Första gången jag hade det kände jag ingenting, jag bara såg hur ringen runt bettet växte, och till slut fick jag gå till doktorn och fick kåvepenin. Andra gången hade jag inte tid och ork att gå till doktorn, så jag drog ut på det, och till slut försvann den ringformade fläcken av sig själv ohmy.gif Jag kände aldrig av minsta illamående eller någonting.
netaave
En sommar att minnas som den då man kunde sitta ute mitt i nätterna fler ggr än 4-5 som det brukar vara en normal sommar häruppe.
Vi fick lite regn idag det första sen midsommardagen, men sen blev det storm på det så det torkade nog fortare än fort igen.
Nu skulle jag vilja ha en rejäl rotblöta för svampens och alla växters skull, men gärna fler soldagar också tack smile.gif
Biggan_
CITAT (Skruttis @ 22-07-2010, 09:07) *
Hittills väldigt konstig för min del! wink.gif

Från att ena stunden stå på en stege med en pensel i handen och fundera på var alla frösådda perenner ska placeras ut, planera nya rabatter, glädjas över att vi valde rätt nyans på målarfärgen, småprata om allt möjligt, till att 15 minuter senare helt plötsligt ligga fastspänd i en ambulans och lyssna på sirenerna och istället fundera på hur mycket i kroppen som gått sönder.

Det blev en väldigt oväntad vändning av min sommar. Istället för rabattgrävning och plantering blev det istället sjukgymnastik. wacko.gif
Får glädjas åt att det i a f är frodigt i grönsakslandet (av ogräs). giggle.gif


Nämen, så tråkigt! trostar.gif
Krya på dej! smiley_small_hug.gif
mamamaggan
CITAT (Huggorm @ 22-07-2010, 23:22) *
Oj, det var rejäla symptom du råkade ut för. Första gången jag hade det kände jag ingenting, jag bara såg hur ringen runt bettet växte, och till slut fick jag gå till doktorn och fick kåvepenin. Andra gången hade jag inte tid och ork att gå till doktorn, så jag drog ut på det, och till slut försvann den ringformade fläcken av sig själv ohmy.gif Jag kände aldrig av minsta illamående eller någonting.



Skönt för dig , du är bara att gratulera. För mig är det sjätte gången , tror jag , och har varit rjeält dålig i alla fall fyra gånger.
Biggan_
CITAT (mamamaggan @ 22-07-2010, 09:24) *
Om vi räknar att sommaren började med värmen så har det inte varit så kul. Mår inte bra annars heller men denna bastuvärme tar snart kål på mig. Som mest har vi haft 51,9 grader i solen utanför balkongen och samtidigt 38 grader i skuggan , pust och stön !!!!

Har inte kunnat ligga och bada i sjön heller och nu har både min man och jag fått borrelia . Dunderantibiotika i 15 dagar , hålla sig ifrån solen i ytterligare minst 5 dagar mm mm. FY säger jag bara! Nu , med värk i hela kroppen , dunkande huvudvärk, stel i nacken och feber så fullkomligt hatar jag den där stora blåslampan som bränner och bränner hela tiden.

Ser på vädret på TV och där pratar man om svalare , regnskurar med åska osv. men inte sjutton får vi något sådant , har just nu 26 grader i skuggan.


edit rättat stavfel


....och du behöver också en kryapådejkram! trostar.gif smiley_small_hug.gif
zaaritha
Full av vanliga flugor, stickflugor, mygg, svidknott,
tvestjärtar o blinningar!
Hemskt!
Totalt sönderbiten................
Kliar enormt!
Blir stora blemmor!
Skruttis
CITAT (Biggan_ @ 22-07-2010, 23:46) *
Nämen, så tråkigt! trostar.gif
Krya på dej! smiley_small_hug.gif



Tack snälla Biggan! blomma.gif
Idag känns det väldigt tungt så det där värmde lite extra.
Huggorm
CITAT (zaaritha @ 23-07-2010, 01:56) *
Full av vanliga flugor, stickflugor, mygg, svidknott,
tvestjärtar o blinningar!
Hemskt!
Totalt sönderbiten................
Kliar enormt!
Blir stora blemmor!

Men tvestjärtarna har du väll i alla fall inte blivit biten av?
Biggan_
-sommar! yahoo.gif

Älskar sol och värme!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon