Full version: Afrikanska blommor
Louise i Göteborg
Hejhopp

Nu har jag till slut lyckat lära mig hantera en digitalkamera hela vägen in hit.

Ett nytt album har det blivit och jag tar tacksamt emot tips om vad det är jag har sett. Det mesta är fotograferat helt vildväxande i Drakensberg på ganska hög höjd.

Den sista bilden behöver ni inte artbestämma, där har jag full provinens-koll biggrin.gif
Ingrid på Västkusten
Todeloo,

'Något slingrande' är en Ipomoea / alt ( elelr om den möjligtvis kan vara en Turbinia - botanisterna är hopplösa - det är i alle fall en Ipomoea i handeln. Jag ahr en som blommar liknande, med KNÖL!)

Hälsar Ingrid
Ingrid på Västkusten
Mycket litet i skuggan ser onekligen ut som en begonia.

Den pampiga gulblommande saken med svart strupe har jag sett förrut men VAD är det den heter nu då :-)

Hälsar Ingrid
Wargen
Ojojoj, vad många blommor som jag inte vet vad det är... rolleyes.gif
Var var du någonstans?
Louise i Göteborg
Hej Vargen

Jag var i sydafrika, mest i delstaterna gauteng och kwa-zulu-natal. Bilderna är huvudsakligen från Drakensberg (ganska högt upp) och från kusten norr om Durban.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon