Aqvakul
[attachment=53034:donut_persikor.jpg]

Paraguayos persikor

* rolig form
* lättätna
* saftiga
* frisk smak
sommarhumla
Nä har inte testat, såg dem på ICA Maxi i lördags men det blev inte av att jag köpte. Är dock nyfiken på smaken...
Gita
Köpte sådana på semesterresan i Polen, underbart goda. Polackerna kallar dem för Ufos.
Gita
Alexander-VG-zon3
förra veckan köpte vi två paket (4st i varje) från netto. och dom var helt underbara! saftiga och goda och en väldigt god aromatisk smak. så när Reads Nursery får hem platta persikor igen så köper jag mig ett träd.
Monica M zon 4
Jag har också ätit dom. Tyckte dom var jättegoda. Lite lustig form men man kan förstå fördelarna!
Piccante
Jättegoda tummenupp.gif ska leta efter sådana i affärerna. De var tyvärr bara tillfälligt erbjudande på Netto.
malcolm
Har aldrig sett sådana men om jag gör skall jag testa.
Gossen Ruda
Vad är detta för något konstigt? Urkärnade persikor eller är det något genmodifierat?
Suz
Jag åt sådana för första gången i år på semestern hos min gubbes familj på Sardinien.
Jättegoda!
Jag fick en känsla av att de växte i deras trädgård...men kan ha fel.
Jag sparade några kärnor och tog hem för jag visste inte att man kunde få tag på dessa här hemma whistling.gif
Hur som haver plockade jag fikon, aprikoser och citrusfrukter i deras trädgård och jag har aldrig ätit så god frukt förr.
Bilden är från semestern.
[attachment=53066:persikor.JPG]
Monica M zon 4
Gossen Ruda! Nix, dom är inte urkärnade. Det blir ju inte lika mycket fruktkött på en persika med denna form men dom är ju praktiska. Rullar inte iväg och lätta att packa. Tror inte dom genmanipulerade.
Aqvakul
Hittade nu en liknande variant av nektariner - "Platerina Amarilla" - samma form, men smakade mycket likt vanliga nektariner...
Red Top
Orättvist!

Varför finns det inte sådana i "Sverige" utan bara i Skåne????

Jag har letat i alla möjliga butiker i Uppsala. Alla är lika runda som vanligt.
Aqvakul
Visst är det märkligt att jag hittat båda sorterna i en butik i lilla Mjällby....
Red Top
Det är inte märkligt, det är orättvist! Ni i Skåne får alltid allting först. Malmö borde kanske egentligen vara huvudstad.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Red Top @ 09-08-2010, 20:13) *
Det är inte märkligt, det är orättvist! Ni i Skåne får alltid allting först. Malmö borde kanske egentligen vara huvudstad.


dom finns i VG också, så inte bara i skåne. du får kolla på Netto om dom får in dom igen för då gäller det ju för mer ställen än bara skåne.
Aqvakul
CITAT (Aqvakul @ 09-08-2010, 20:06) *
Visst är det märkligt att jag hittat båda sorterna i en butik i lilla Mjällby....


Butiken heter EXTRA, och visst bjöd de på något extra här..
Gossen Ruda
Nog ligger väl Mjällby i Blekinge och inget annat...
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 09-08-2010, 20:38) *
Nog ligger väl Mjällby i Blekinge och inget annat...

Alldeles riktigt - Nu rör ju sig undertecknad mellan Skåne och Blekinge, så missförståndet är lätt förklarat..
Gossen Ruda
Nu har jag också provat, inte dumma alls men givetvis lite dyrare. 5 st för 26 kr på Willys hemma.
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 17-08-2010, 14:29) *
Nu har jag också provat, inte dumma alls men givetvis lite dyrare. 5 st för 26 kr på Willys hemma.

Det var dyrt. Jag gav 15 kronor för ett halvkilo (6 st) och 25 kronor för ett kilo (11 st)...
Anki på Öland
Har letat och letat men inte hittat några.....
ANki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon