Alba
Under våra namn - bilden till vänster i forumet står det alltid medlem under bilden .
Nu har jag sett att det även kan stå Validating. Vad är det ?
Gita
CITAT (Alba @ 30-07-2010, 10:26) *
Under våra namn - bilden till vänster i forumet står det alltid medlem under bilden .
Nu har jag sett att det även kan stå Validating. Vad är det ?

Någon form av bekräftelse, tror jag.
Gita
Alba
CITAT (Gita @ 30-07-2010, 10:27) *
Någon form av bekräftelse, tror jag.
Gita



Bekräftelse på vad ?
Är vi andra inte bekräftade då confused.gif
Huggorm
Är det helt nya medlemmar så har de väll inte hunnit bekräfta att de är äkta människor ännu, och inte någon spamrobot. Det brukar ju vara så att man måste ta emot ett mail och trycka på en länk däri före man blir medlem på riktigt.
Mollis
CITAT (Alba @ 30-07-2010, 10:29) *
Bekräftelse på vad ?
Är vi andra inte bekräftade då confused.gif


Det skulle kunna vara ett läge man är i när man är nyreggad innan man får medlemsstatus
Alba
CITAT (Huggorm @ 30-07-2010, 10:30) *
Är det helt nya medlemmar så har de väll inte hunnit bekräfta att de är äkta människor ännu, och inte någon spamrobot. Det brukar ju vara så att man måste ta emot ett mail och trycka på en länk däri före man blir medlem på riktigt.


Det låter ju troligt det du säger.

Konstigt att man då kan skriva utan att vara bekräftad medlem.

Man borde ju inte ens kuna logga in.
Huggorm
CITAT (Alba @ 30-07-2010, 10:33) *
Det låter ju troligt det du säger.

Konstigt att man då kan skriva utan att vara bekräftad medlem.

Man borde ju inte ens kuna logga in.

Är det personer som skrivit inlägg så är det inte som jag skrev, då beror det på något annat
Alba
CITAT (Huggorm @ 30-07-2010, 10:39) *
Är det personer som skrivit inlägg så är det inte som jag skrev, då beror det på något annat



Ja personen har skrivit inlägg.
Gossen Ruda
Jag vet inte vad det exakt betyder på Odla men uttrycket härstammar från engelskans valid som närmast kan översättas med giltig. Validering och liknande innebär alltså en process för att giltigförklara något.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon