Full version: Burn the Floor
Gossen Ruda
Jag menar dansföreställningen som hade premiär 1999? Den gick i SVT och jag spelade in den. Tyvärr blev det en del bild- och ljudstörningar men jag har kollat den då och då. Jag har dock varit lite fundersam för det verkar som om man klippt i föreställningen. Nu ligger den givetvis ute på YouTube i valda delar, hur länge de nu får ligga där. Där såg jag en uppgift att den skulle finnas på DVD så jag kollade på Movieline. Ett exmpler fanns, det äger jag nu. biggrin.gif

Jag hade rätt i mina funderingar, SVT-versionen var nerklippt. Men inte bara det, även DVD-versionen var nerklippt. Bl.a. den suggestiva Urban Heat fanns öht inte med, men en kort bit fanns med på SVT. Hela versionen finns dock på YouTube, titta innan den försvinner. Nu blir det ännu mer märkligt för det klippet har HD-kvalitet. Hur hänger det ihop, finns det andra DVD-versioner? På min utgåva från 2006 står det visserligen att den tidigare utgivits 1999 men fanns det DVD och HD på den tiden? Kanske, mitt tidsminne är skralt. Kan det vara så att min version är en snålutgåva med bara en DVD för att det inte fick plats mer, den skall vara på 1 tim 13 min.
skånepåg
Jadu, har för mej cd/dvd och Hd kom på 90-talet.
Om du vill så kan du ladda ner den oklippta på Youtube med detta programmet http://www.dvdvideosoft.com/
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon