Christa
Det är ju ingen riktig fart i forumen på odla. Några få verkar vara inne och skriver svar. I köksträdgården är det supertrögt. Är det semesterlugnt eller har många användare försvunnit?

Har de i så fall flyttat över till andra forum med fler aktiva användare?
Katten maja
Tror nog det är semestertider och alldeles för varmt att sitta framför datorn smile.gif om man inte börjar jobba igen som jag har första dagen efter semestern vill ha mer smile.gif
Red Top
Jag förstår inte riktigt vad du menar.

Det är ju aktivitet i avdelningen Köksträdgården varje dag. Många som går in och läser i trådarna och de som ställer frågor får svar.

Om någon har gett ett korrekt svar finns det ju ingen anledning för fler att gå in i trådarna och svara, bara för sakens skull.
Aqvakul
Detta är första sommaren som jag följer Odla kontinuerligt - visst är det mindre aktivitet än annars...
Red Top
CITAT (Aqvakul @ 02-08-2010, 09:57) *
Detta är första sommaren som jag följer Odla kontinuerligt - visst är det mindre aktivitet än annars...


Hur kan du veta det, om det är första gången du är här kontinuerligt? flirting.gif

Eller menar du att det är mindre aktivitet just på sommaren?

I så fall stämmer det. Folk brukar ha annat för sig under högsommaren, ist för att hänga på odla. Odla t ex. giggle.gif

Jag märker ingen skillnad i år.
Christa
CITAT (Red Top @ 02-08-2010, 09:50) *
Jag förstår inte riktigt vad du menar.

Det är ju aktivitet i avdelningen Köksträdgården varje dag. Många som går in och läser i trådarna och de som ställer frågor får svar.

Om någon har gett ett korrekt svar finns det ju ingen anledning för fler att gå in i trådarna och svara, bara för sakens skull.


När jag var med i odla första gången så var det betydligt mer aktivitet i köksträdgården. Nu kan det gå ett dygn och bara några få inlägg.
*Stintan*
Jag tycker mig ha märkt att det går i perioder och i semestertider så har nog folk annat att göra än att sitta på Odla.
Alba
Mitt svar blir - sommar - sol - värme - sitter inte vid datorn då.
Jag tror att aktiviteten ökar när hösten kommer.

Enligt statistiken:

335 användare aktiva i forumet de senaste 15 minuterna
malcolm
Detta är min första sommar på Odla så jag har inget att jämföra med men just nu har sajten 935 besökare fast alla är väl inte registrerade/inloggade skrivande medlemmar förstås.
Christa
Är detta möjligt? Det låter mycket. I så fall är det många som läser utan att kommentera.
Red Top
Om du tittar i raden högst upp under visningar, så ser du hur många som varit inne i trådarna. Medlemmar, som väljer att vara anonyma syns inte där. I praktiken kan det vara betydligt fler som tittat.
Myosotis
Jag tycker inte om sommar och jag åker inte på semester. Egentligen skulle jag nog vilja vara här mer, men eftersom det spökar i småprat och man bli kallad mobbare när man kallar ett troll för troll känns det rätt meningslöst att vara här just nu. Jag tror vi är rätt många som har tröttnat på alla urartade flumtrådar. Jag tog just några dagars time-out och kommer nog att göra det mer och mer om det ska fortsätta så här, det går ju inte att föra vanliga samtal.
Aqvakul
CITAT (Myosotis @ 02-08-2010, 21:54) *
Jag tror vi är rätt många som har tröttnat på alla urartade flumtrådar. Jag tog just några dagars time-out och kommer nog att göra det mer och mer om det ska fortsätta så här, det går ju inte att föra vanliga samtal.

yes.gif
*Stintan*
CITAT (Myosotis @ 02-08-2010, 21:54) *
Jag tycker inte om sommar och jag åker inte på semester. Egentligen skulle jag nog vilja vara här mer, men eftersom det spökar i småprat och man bli kallad mobbare när man kallar ett troll för troll känns det rätt meningslöst att vara här just nu. Jag tror vi är rätt många som har tröttnat på alla urartade flumtrådar. Jag tog just några dagars time-out och kommer nog att göra det mer och mer om det ska fortsätta så här, det går ju inte att föra vanliga samtal.


trostar.gif gör inte det.
Chamomille
CITAT (Myosotis @ 02-08-2010, 21:54) *
Jag tycker inte om sommar och jag åker inte på semester. Egentligen skulle jag nog vilja vara här mer, men eftersom det spökar i småprat och man bli kallad mobbare när man kallar ett troll för troll känns det rätt meningslöst att vara här just nu. Jag tror vi är rätt många som har tröttnat på alla urartade flumtrådar. Jag tog just några dagars time-out och kommer nog att göra det mer och mer om det ska fortsätta så här, det går ju inte att föra vanliga samtal.

Nämen, det är ju inte vanliga samtal heller giggle.gif
Kramizar på dig!
Snöflinga
CITAT (Myosotis @ 02-08-2010, 21:54) *
Jag tycker inte om sommar och jag åker inte på semester. Egentligen skulle jag nog vilja vara här mer, men eftersom det spökar i småprat och man bli kallad mobbare när man kallar ett troll för troll känns det rätt meningslöst att vara här just nu. Jag tror vi är rätt många som har tröttnat på alla urartade flumtrådar. Jag tog just några dagars time-out och kommer nog att göra det mer och mer om det ska fortsätta så här, det går ju inte att föra vanliga samtal.


Håller helt med dig. Tröttsamt med meningslös orddiarre i novellform sleeping.gif
Motti
Men man har ju ett liv utanför Odla också blush.gif sommaren har varit toppen med mycket sol och värme byggt altan osv då är man väl heller ute än sitter vid datorn,man umgås med grannar vänner släkt barn o barnbarn,man har alla sina blommor att vattna på kvällen och sina grönsaksland att se till,klart man inte sitter här när man har en toppensommar utanför dörren.Förra året vart det ju bara regn o regn då satt man väl här bra mycket mer för man blev så less på regnandet så man visste inte vad man skulle gör ju !nu när hösten kommer och mörkret smyger sig på och man inte har lika mycket trädgårdsarbete så lär Odla blomma igen yahoo.gif ja när vi börjar gå i ide igen giggle.gif
malcolm
CITAT (Christa @ 02-08-2010, 13:43) *
Är detta möjligt? Det låter mycket. I så fall är det många som läser utan att kommentera.


Klart det är, finns många som "spionerar" på oss. coolgleam.gif 960 besökare just nu.
Christa
Det som kan få en att tröttna är en del elaka påhopp. Råkade ut för ett nyss som jag blev mycket ledsen över. Man kan undra om en del är mer ute efter att trycka till andra än att föra en seriös diskussion.
Kesigul
CITAT (Christa @ 03-08-2010, 17:44) *
Det som kan få en att tröttna är en del elaka påhopp. Råkade ut för ett nyss som jag blev mycket ledsen över. Man kan undra om en del är mer ute efter att trycka till andra än att föra en seriös diskussion.



Opps! Tydligen elaka påhopp på denna tråden också! Då får jag leta vidare.
Meriona
CITAT (Snöflinga @ 02-08-2010, 22:20) *
Håller helt med dig. Tröttsamt med meningslös orddiarre i novellform sleeping.gif

kompiskram.gif Jag håller också med er. Orka logga in när halva tiden går åt att sortera bort ogräs.....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon