Full version: Tradera
silos
Undrar om många här köper saker och ting från Tradera,och om ni har gjort några fynd?

Jag har köpt tyger...
malcolm
"vann" en aukton där en gång men det visade sig att den videokamera det handlade om var defekt.
AndersKbg
Handlar ganska mycket där, mest armbandsur och elektronik.
Nöjd med det mesta men har blivit blåst en gång. Ibland är säljaren väldigt optimistisk i produktbeskrivningen.
Var bara noggrann med att kolla säljarens omdömen så brukar det gå bra.
Meriona
Handlar mycket på Tradera, sålt en del också. Har blivit besviken någon enstaka gång, men i det stora hela är det superduper. Rent av euforiskt ibland. wub.gif Är man intresserad av udda och gamla saker så sparar det SÅ mycket tid, att springa på loppis och antikt i småstäder tar alldeles för mycket tid, bättre att handla på nätet. smile.gif
Inga från Närke
Handlar också på Tradera men inga dyra och stora saker. Lite gardiner, dukar, lite pynt och lite pengar från olika årtal.

Men kolla noga att det inte blir dyrare än nytt för man ska ju lägga till frakten om du tänker köpa något.
silos
Tradera är bra och jag har bara goda erfarenheter om den.
netaave
Både köper och säljer, ytterst sällan blivit missnöjd

Både köper och säljer, ytterst sällan blivit missnöjd
Huggorm
Även jag köper och säljer en del på tradera, mest småsaker men jag har även sålt en bil där. Har alltid fungerat utmärkt. Bland annat har jag köpt en del frön där, som har varit både billiga och väldigt bra
Noak
Köper och säljer, oftast fungerar det utmärkt, men det händer tyvärr rätt ofta att saker har gått sönder i hanteringen.
zaaritha
Har köpt växter, skivor o böcker!
Har funkat bra!
flouee
Jag har köpt tre pioner: två av tre ser prima ut, den tredje ser inte så glad ut. Ska dock maila säljaren och fråga, eventuellt tar den sig till våren för roten har iaf börjat skicka ut sugrötter.
vildvittra
har handlat rätt mycket periodvis
det enda man ska ha koll på är hur andra köpare/säljare bedömt den man ska köpa något av
en rejäl dos bondförnuft och nogrant läsa vad säljaren skriver är också ett måste smile.gifsmile.gif

lycka till smile.gif

ps: riktigt beroendeframkallande är det,något jag kan varna för wink.gif
Eva i Skåne
Jag har både sålt och köpt en del, mest växter (läs pelargoner).
Inga jättefynd, men heller inga bottennapp.

Jag har även rensat ut skåpen och sålt en del småsaker, men sedan Traderas höjning av provisionen i våras har jag bestämt mig för att sluta sälja. Det mesta jag sålt har legat mellan 20-100kr och där har dom minst dubblat sin provision. Jag skrev och "klagade" och fick till svar att i gengäld hade det blivit billigare att sälja saker i prisläge runt 500. Tyvärr är det sällan på den nivån jag gör mina affärer.
Jag hoppas lite på att dom ska tappa kunder och tvingas sänka sina avgifter igen. Optimistiskt?


Det finns ett billigare ställe att sälja på - Budera.se. Tyvärr har jag inte sett att dom gör reklam för sig (men jag är inte så bra på att se reklam) och där finns inte mycket annonser. Det verkar annars funka på samma sätt som Tradera, men om jag minns rätt tar dom bara 1:- i avgift på allt.
inkans
Jag har också bra erfarenheter av Tradera som köpare, även som säljare men att de höjt sin provision så mycket på lägre priser hade jag missat. Jag håller mej också i prisklass upp till ca 300 kr, har bl a handlat stämplar mm där. Har nyligen köpt skott på Tradera som kommit fram i bubbelplastkuvert, plantan var ganska platt men har repat sej. En del paketerar inte så bra men jag har aldrig blivit lurad än så länge och när jag säljer ser jag till att paketera ordentligt. Jag skia definitivt kolla in budera.se - tack för tipset!
Huggorm
CITAT (Eva i Skåne @ 10-08-2010, 08:01) *
Jag har både sålt och köpt en del, mest växter (läs pelargoner).
Inga jättefynd, men heller inga bottennapp.

Jag har även rensat ut skåpen och sålt en del småsaker, men sedan Traderas höjning av provisionen i våras har jag bestämt mig för att sluta sälja. Det mesta jag sålt har legat mellan 20-100kr och där har dom minst dubblat sin provision. Jag skrev och "klagade" och fick till svar att i gengäld hade det blivit billigare att sälja saker i prisläge runt 500. Tyvärr är det sällan på den nivån jag gör mina affärer.
Jag hoppas lite på att dom ska tappa kunder och tvingas sänka sina avgifter igen. Optimistiskt?
Det finns ett billigare ställe att sälja på - Budera.se. Tyvärr har jag inte sett att dom gör reklam för sig (men jag är inte så bra på att se reklam) och där finns inte mycket annonser. Det verkar annars funka på samma sätt som Tradera, men om jag minns rätt tar dom bara 1:- i avgift på allt.

Det har blivit billigare att sälja riktigt dyra grejer också. Jag sålde för drygt 20000kr, och det blev inte mer än någon hundralapp i provision.
Meriona
CITAT (Huggorm @ 10-08-2010, 10:08) *
Det har blivit billigare att sälja riktigt dyra grejer också. Jag sålde för drygt 20000kr, och det blev inte mer än någon hundralapp i provision.

OJ! Jag glömmer alltid att det säljs även sådana dyra saker. Det dyraste jag köpt är nog för några hundralappar, och försäljningen dito. Jag vet inte om det känns rätt att det ska bli billigt att sälja dyrt och dyrt att sälja billigt. crying.gif
Huggorm
CITAT (Meriona @ 10-08-2010, 11:27) *
OJ! Jag glömmer alltid att det säljs även sådana dyra saker. Det dyraste jag köpt är nog för några hundralappar, och försäljningen dito. Jag vet inte om det känns rätt att det ska bli billigt att sälja dyrt och dyrt att sälja billigt. crying.gif

Det brukar alltid finnas en del bilar till utauktionering, ibland för flera hundra tusen kronor. Ibland även fastigheter och annat som är ännu dyrare.
Meriona
CITAT (Huggorm @ 10-08-2010, 11:44) *
Det brukar alltid finnas en del bilar till utauktionering, ibland för flera hundra tusen kronor. Ibland även fastigheter och annat som är ännu dyrare.


Men köper någon verkligen sådana saker osett? confused.gif
Huggorm
CITAT (Meriona @ 10-08-2010, 12:11) *
Men köper någon verkligen sådana saker osett? confused.gif

Bilen jag sålde gick osedd i alla fall. Men vill man kolla på grejerna kan man ju ta kontakt med säljaren och boka en visning.
Meriona
CITAT (Huggorm @ 10-08-2010, 12:16) *
Bilen jag sålde gick osedd i alla fall. Men vill man kolla på grejerna kan man ju ta kontakt med säljaren och boka en visning.


Hihi nu "lurade" jag dig, jag var SÅ nyfiken på vad du sålt för så mycket pengar. flirting.gif

Det är sant, jag tänkte inte på att man kunde boka en visning. slap.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon