Full version: Såg ni Ernst ikväll
netaave
[attachment=53384:kryddsaxs.png]

Vill också ha en kryddsax, 99 kr på Verner & Verners hemsida
5 saxar i en liksom
ängsvädd
Nej, det missade jag. Tack för tipset smile.gif
Motti
säkert en bra grej för en del !men jag hackar mina kryddor helst med kniv rolleyes.gif
Alba
Jag såg den i programmet - verkar jättebra och effektiv.
ninnisky



CITAT (netaave @ 05-08-2010, 20:43) *
[attachment=53384:kryddsaxs.png]

Vill också ha en kryddsax, 99 kr på Verner & Verners hemsida
5 saxar i en liksom


saxen fick uselt betyg i senaste Allt om Mat - där det står:

- Gräslöksbitarna blir mosiga i stället för snyggt avklippta
- En stor del av gräslöken och persiljan fastnar i saxen
- Svårdiskad

men jag vill också ha en trots det!
Alba
CITAT (ninnisky @ 06-08-2010, 10:36) *
saxen fick uselt betyg i senaste Allt om Mat - där det står:

- Gräslöksbitarna blir mosiga i stället för snyggt avklippta
- En stor del av gräslöken och persiljan fastnar i saxen
- Svårdiskad

men jag vill också ha en trots det!


Det såg ut att gå så bra för Ernst - men nu blir jag ju lite tveksam.
Kanske kniven duger i alla fall.
Meriona
Jag har sett dem i butik, tror det var cervera. Den är jättetung! Dessutom, ha en pryl till liggande som man bara använder ibland, det tror jag att jag kan vara utan. Men tala om när ni köpt den, om den var bra eller inte!
(Jag känner på mig att det blir en sak som mest säljs som present, inte så mycket att man köper till sig själv, men det är en gissning förstås).
ninnisky
CITAT (Meriona @ 06-08-2010, 09:11) *
Jag har sett dem i butik, tror det var cervera. Den är jättetung! Dessutom, ha en pryl till liggande som man bara använder ibland, det tror jag att jag kan vara utan. Men tala om när ni köpt den, om den var bra eller inte!
(Jag känner på mig att det blir en sak som mest säljs som present, inte så mycket att man köper till sig själv, men det är en gissning förstås).


Om den är tung så får det nog vara - det fixar inte mina händer! Och om jag tänker till - så går det lika bra med en vanlig sax biggrin.gif får bara klippa en stund längre...
Meriona
CITAT (ninnisky @ 06-08-2010, 11:40) *
Om den är tung så får det nog vara - det fixar inte mina händer! Och om jag tänker till - så går det lika bra med en vanlig sax biggrin.gif får bara klippa en stund längre...


Eller sätta en sax i makens händer också kanske? flirting.gif
malcolm
Sommar med Ernst går att se på TV4 Play om man missade det.

http://www.tv4play.se/hem_och_fritid/sommar_med_ernst
Meriona
Dat kan man malcolm, men jag går verkligen in för att missa Ernst... med liv och lust. innocent.gif
malcolm
CITAT (Meriona @ 06-08-2010, 12:34) *
Dat kan man malcolm, men jag går verkligen in för att missa Ernst... med liv och lust. innocent.gif


Jag är inte heller med i hans fan-club, tycker han är lite väl dryg och självgod samt att många av hans idéer om smarta lösningar känns krystade.
ninnisky
CITAT (Meriona @ 06-08-2010, 10:34) *
men jag går verkligen in för att missa Ernst... med liv och lust. innocent.gif


Dito dito - det har jag gjort flera år nu. Klarar bara inte av den mannen, sorry!
Miss Modesty
Jag har haft en sån kryddsax i flera månader. Och den är framme nästan dagligen. Perfekt till att klippa kryddor så klart men även till att få t ex finstrimlade soltorkade tomater i salladen eller såsen. Supervass.

Hittade min på en sajt som heter julpresenter.se och för bara 89 kronor. Värsta klippet! biggrin.gif
Solstorm
CITAT (Meriona @ 06-08-2010, 12:34) *
Dat kan man malcolm, men jag går verkligen in för att missa Ernst... med liv och lust. innocent.gif


Byter kanal direkt när han kommer i rutan. Värsta kärringen de har på tv. Fattar inte att han har får hålla på i så många år.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon