Full version: Resa till Thailand
Mickebombom
Hej

Så här i slutet av sommaren så börjar vi planera nästa sommar! i funderar på att åka till Thailand i mitten av juni nästa år.

Det vi undrar om någon har kolla på är när man kan hitta de billigaste flygbiljetterna och vilket pris (till Bangkok) som är ett "bra pris" dvs till vilket pris skall man redan nu slå till på utan att förhoppningsfullt vänta på ett bättre?

Om någon dessutom har tips på budgetboenden så blir vi ännu gladare! tummenupp.gif

/Micke
Mollis
Ska ni åka till Thailand i juni verkligen? Jag tror att det är ganska regnigt där då men ni kanske gillar det, men kolla upp hur vädret brukar vara då så att ni inte blir besvikna.
Huggorm
Du vet väll att det brukar vara regnperiod i Thailand på sommaren? Man brukar oftast åka dit på vintern, då vädret är bättre.

Jag har dock inte varit där själv, men i flera av grannländerna. Bland annat Malaysia under regnperioden, även om det inte kom några monsunmängder just då. Men 30 graders värme och regn ger ett riktigt bastuklimat som är ganska jobbigt i längden
Mickebombom
Hej igen

Vi vet om att det regnar en del i juni...rätt många kommentarer på nätet säger att det är rätt okej där ändå, dessutom klart färre turister. Verkar vara mindre regn på östkusten så det är ditåt vi tänker oss

Just nu kan man hitta flygbiljetter för lite under 6000:- / person, vi undrar om det är ett bra pris eller om vi ska vänta lite med att boka?

/Micke
ninnisky
Har varit väldigt många gånger i Thailand från mitten av 70-talet och till nu senast nu 2009. har även bott där i några månader. Med Thailand menar jag i vårt fall Phuket, Pragn Nhga och öarna i Siambukten. Visst är vädret regnigare under sommaren - egentligen fr o m 15 april säger man regntiden börjar. Den bästa tiden är utan tvekan november till mars, då deras vinter börjar. Men även i november har vi haft regn med rejäla åskväder nästan varje kväll.
Jag tycker ändå juni juli är OK det är färre turister, en del restauaranger är stängda, men det finns ändå tillräckligt. För mig har det varit mera genuint under den tiden. Östkusten har bättre väder men ibland en del översvämningar under sommaren.

Vad flygresan anbelangar, beroende på hur ni vill flyga - hur ofta ni orkar byta plan o s v. så är ca 6000 är ett hyffsat lågt pris även om vi betalat för något år sedan omkring 3.500 till Bangkok. Det var sista sista minuten och så vill man knappast ha det. Boende fixar vi själva och brukar komma tillbaka ställen vi besökt tidigare. Har bott i Guesthouse fr 100:- till hotell 1000:-/natt. Allt finns och är för det mesta rent och snyggt.
Det finns ett bra forum : reseforum.se där många skrivit om Thailand bl a jag!

Hoppas du fått lite info nu!
Mickebombom
Hej igen

Tackar för tipsen! Jag är lärare så det är juni/juli som gäller...(vi vill inte vara borta över julen).

/Micke
anncharlotte
Jag har varit i Thailand i juli, och visst några regnskurar kom det, men värre än så var det inte. Priset har jag rätt dålig koll på, men tycker 6000 verkar rätt ok i alla fall.
Om ni vill hitta budgethotell så brukar Hostelbookers vara bra.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag själv har aldrig varit i thailand och kommer säkert inte resa dit.

Men min svägerska och svågern älskar Thailand. För 3 el 4 År sedan var dom där 3 månader och åkte runt. Dom bokade flyget och första natten sedan hittade dom alltid något bra att övernatta där dom var.

Likadant gjorde min bonusson när han var där 4 Veckor. Bägge säger att det finns så många bra övernattningsställen när man är på plats
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon