Gossen Ruda
Fick ett mail idag med följande lydelse:

Hi,
You haven't been back to Facebook recently. You have received notifications while you were gone.

Nu tillhör jag gruppen Våga Vägra Facebook så jag undrar om nån vet vad detta är för spam? Det medföljde länkar till "min" facebooksida reggad på min normala mailadress men jag har givetvis ingen sådan sida.
ingrids
Låter som spam.
Huggorm
CITAT (Gossen Ruda @ 10-08-2010, 09:51) *
Fick ett mail idag med följande lydelse:

Hi,
You haven't been back to Facebook recently. You have received notifications while you were gone.

Nu tillhör jag gruppen Våga Vägra Facebook så jag undrar om nån vet vad detta är för spam? Det medföljde länkar till "min" facebooksida reggad på min normala mailadress men jag har givetvis ingen sådan sida.

Klickar du på länkarna hamnar du nog någon annanstans, och avsändaren av spammet tjänar några ören eftersom du fått upp reklam på skärmen
Myosotis
Vad jag har förstått kan det komma automatiska utskick. Jag är inte med i facebook men har fått olika skumma mail med inbjudningar eller vad det var. Tydligen så tar de e-mailadressen från någon medlems adressbok som har mailat dig. Det kan även vara en bekants namn som avsändare. Öppna inte.
Gossen Ruda
Tack, anade att det var något sådant. Telia hade markerat mailet som suspected spam. Avsändaradressen ser inte direkt ut som tillhörande facebook: ebrastone@peoplepc.co
Annie-72
Kan vara så att någon som känner sig gjort en sökning på dig... och därför får du detta skickat till dig på din mail.. Vet jag fick sådant innan jag reggade mig.. och Ruda.. Facebook är superkul!! laugh.gif
herkules
släng mejlet oöppnat
Meriona
Såna där konstiga saker från facebook får jag också, jag öppnar dem aldrig. Likaså från någon utländsk resedagbok. Spamskräp!
Huggorm
Hotmail rensar bort det mesta sådant helt automatiskt tummenupp.gif
malcolm
Jag öppnar aldrig mail från okända avsändare, kastar dem olästa och FB är jag inte med på. På Spray kan man välja att blockera oönskade avsändare.
Myosotis
CITAT (Huggorm @ 10-08-2010, 11:46) *
Hotmail rensar bort det mesta sådant helt automatiskt tummenupp.gif

Ja, framförallt bilder och ljudfiler som man försöker skicka till folk som har hotmail. thumbdown.gif
Anja Danmark
Hvis du er med på Facebook, kan du inde på din profil bestemme, om du vil modtage mails fra Facebook - og hvis du får mails fra dem uden at være med, så er det spam og skal anmeldes som sådant...

ängsvädd
Var ska man i så fall anmäla det spammet? Hittar ingen mejladress på facebook.
netha
CITAT (ängsvädd @ 13-08-2010, 09:16) *
Var ska man i så fall anmäla det spammet? Hittar ingen mejladress på facebook.

Du ska inte anmäla sånt spam till FB ... de har ju inget med spammet ifråga att göra ... vill du anmäla så gör det till din bredbandleverantör ... eller den du har mail hos ... bbb, hotmail, yahoo ...
ängsvädd
CITAT (netha @ 13-08-2010, 11:10) *
Du ska inte anmäla sånt spam till FB ... de har ju inget med spammet ifråga att göra ... vill du anmäla så gör det till din bredbandleverantör ... eller den du har mail hos ... bbb, hotmail, yahoo ...

OK, tackar.

Men apropå mejladress för att kontakta ansvariga på facebook så har iaf inte jag lyckats hitta någon, det går helt enkelt inte att kontakta facebook.
netha
CITAT (ängsvädd @ 13-08-2010, 19:26) *
OK, tackar.

Men apropå mejladress för att kontakta ansvariga på facebook så har iaf inte jag lyckats hitta någon, det går helt enkelt inte att kontakta facebook.

Har faktiskt aldrig funderat över om man kan kontakta FB, men Googlade nu och hittade detta ...
har inte läst igenom men ser att det verkar vara svårt att få personlig kontakt ... inte så konstigt kanske med tanke på antalet användare.

Kontakta Facebook
ängsvädd
CITAT (netha @ 13-08-2010, 19:51) *
Har faktiskt aldrig funderat över om man kan kontakta FB, men Googlade nu och hittade detta ...
har inte läst igenom men ser att det verkar vara svårt att få personlig kontakt ... inte så konstigt kanske med tanke på antalet användare.

Kontakta Facebook

OK, tackar. Jag tycker det är dåligt att man inte kan kontakta dem. De kan ju ha kontaktcenter i olika länder, de måste ju tjäna enorma summor på att driva facebook så det borde de ha råd med tycker jag.
netha
CITAT (ängsvädd @ 13-08-2010, 20:03) *
OK, tackar. Jag tycker det är dåligt att man inte kan kontakta dem. De kan ju ha kontaktcenter i olika länder, de måste ju tjäna enorma summor på att driva facebook så det borde de ha råd med tycker jag.

Ja, så tycker faktiskt jag också ... borde inte alls vara omöjligt eller för dyrt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon