Full version: Bästa plastpåsarna?
Christa
Jag blir så irriterad på 1-liters påsarna från Toppits. De är så smala så de är nästan oanvändbara. Det konstiga är att deras 1-liters fryspåsar är helt annorlunda i måtten. De är mycket bättre.

Vi provade en annan sort men de var så slirviga.

Vi brukar ha 1,2 och 3 liters av vanliga och fryspåsar hemma och jag försöker att inte ta större eller tjockare än jag behöver.

Vilka är era favoritplastpåsar?
malcolm
Köper alla mina plastpåsar hos ÖoB, minns inte fabrikatet på dem, sparar desutom påsar när jag köper frukt och liknande.
Överbölingen
Alloh, alloh. Det här är en av de bästa frågorna på forumet.
Vi använder ca 300 plastpåsar/år. Merparten till infrysning av viltkött. någon idrottsklubb säljer toppenpåsar på Evas gamla skola. Tja, inte skolan men där hon jobbade som yngre.
Starka, klara i färgen och lite tjockare än kondomkänslan från ICA, Willys, ÖoB mfl. Flytta runt ett tbensteakpaket eller en rådjurssadel i frysen i sådana påsar och det blir frysbränt efter en månad. Numera kommer vi inte åt de åtråvärda påsarna. Har någon en aning om var de finns? Säljs av skolklasser och idrottsföreningar om hösten.
Klint
Jag köper enbart fryspåsar brukar bli toppits det kanske är onödigt.Skulle vara intresserad av de där xtra tjocka här blir det oxå en del kött i frysen
malcolm
Överhuvud taget har påsar och kassar blivit sämre, de är så tunna numera att de inte håller för någonting. thumbdown.gif
Christa
CITAT (Överbölingen @ 11-08-2010, 19:16) *
Alloh, alloh. Det här är en av de bästa frågorna på forumet.
Vi använder ca 300 plastpåsar/år. Merparten till infrysning av viltkött. någon idrottsklubb säljer toppenpåsar på Evas gamla skola. Tja, inte skolan men där hon jobbade som yngre.
Starka, klara i färgen och lite tjockare än kondomkänslan från ICA, Willys, ÖoB mfl. Flytta runt ett tbensteakpaket eller en rådjurssadel i frysen i sådana påsar och det blir frysbränt efter en månad. Numera kommer vi inte åt de åtråvärda påsarna. Har någon en aning om var de finns? Säljs av skolklasser och idrottsföreningar om hösten.


Vi fick tjocka plastpåsar på rulle från Pappersgruppen för några år sedan. Var dom på rulle utan förpackning de som du köpte?
pimpim2
Kan det vara dessa?
http://www.olandsplast.com/
netha
Topits fryspåsar plastfolie, bakformar, bakplåtspapper, smörgåspapper... bäst kvalitet ... enliterspåsar kan vara av billigare sort ... används bara till att spara smått i kylen.

Meriona
Vad använder man en enliterspåse till? har bara 3-liters. wacko.gif
mamamaggan
CITAT (Meriona @ 11-08-2010, 21:46) *
Vad använder man en enliterspåse till? har bara 3-liters. wacko.gif



Att frysa in t e x en fläskkotlett i .
Meriona
Jaha det är därför jag inga behöver då. laugh.gif
netha
CITAT (Meriona @ 11-08-2010, 21:46) *
Vad använder man en enliterspåse till? har bara 3-liters. wacko.gif

Om det t.ex efter fikat blir kvar ett par bitar av kakan, eller en fiskfilé, några köttbullar osv efter maten ...
jag slänger aldrig mat ... rester går att värma eller äta på macka. smile.gif
Meriona
CITAT (netha @ 11-08-2010, 21:52) *
Om det t.ex efter fikat blir kvar ett par bitar av kakan, eller en fiskfilé, några köttbullar osv efter maten ...
jag slänger aldrig mat ... rester går att värma eller äta på macka. smile.gif

Kakor har vi aldrig, överbliven mat blir oftast en matlåda till dagen efter. Men visst blir det ett gäng pannbiffar över ibland, men dem lägger jag i en plastlåda. En påse tar ju mindre plats såklart, men kan gå hål på när man brottas runt med saker?
Motti
IKEA har faktiskt bra plastpåsar som är återförslutningsbara !Håller med överbölingen att vissa plastpåsar är jobbiga när man ska frysa vilt eftersom viltet oftast har ben som skaver sönder plasten eller att man får fryskador på köttet,jag brukar annvända frysfolier o vira runt ben och vassa kanter och ibland dubblar jag fryspåsarna på varje köttdel som har ben.Annars brukar jag köra med Toppfrys 3 liters,dom brukar passa till det mesta som ska frysas, till stora köttbitar frysfolier.
herkules
man kan väl använda SÅDANA här påsar? de är tjocka och färgglada.
Christa
CITAT (herkules @ 12-08-2010, 08:42) *
man kan väl använda SÅDANA här påsar? de är tjocka och färgglada.


Dom är nog inte godkända för livsmedelsförvaring.
ingrids
jepp, det idrottsföreningarna säljer är ölandsplast. kilade upp i fikarummet och kollade och det står: Ölandsplast, fryspåsar, tjocka för djupfrysning, ekonomipack, 2,3 och 5 liter på förpackningen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon