Full version: Biverkningar?
Sidor: 1, 2
Meriona
Satt och läste igenom bipacksedeln på en ny medicin (jodå somliga gör sånt). Det var ovanligt lite biverkningar man kunde få. Trevligt, jag brukar alltid få NÅN, men om det nu var så få så får jag nog ingen....kanske.

Men så tänkte jag lite till. Vilka biverkningar får ni av Odla? Kanske inte andnöd, men nåt annat? Känner ni tvång att kolla forumet varje dag, fastän ni annars inte behöver starta upp datorn? Är ni okoncentrerade på jobbet för att ni funderar på utvecklingen i en viss tråd?

whistling.gif En typisk fredagstråd.....
netha
CITAT (Meriona @ 13-08-2010, 22:55) *
Satt och läste igenom bipacksedeln på en ny medicin (jodå somliga gör sånt). Det var ovanligt lite biverkningar man kunde få. Trevligt, jag brukar alltid få NÅN, men om det nu var så få så får jag nog ingen....kanske.

Men så tänkte jag lite till. Vilka biverkningar får ni av Odla? Kanske inte andnöd, men nåt annat? Känner ni tvång att kolla forumet varje dag, fastän ni annars inte behöver starta upp datorn? Är ni okoncentrerade på jobbet för att ni funderar på utvecklingen i en viss tråd?

whistling.gif En typisk fredagstråd.....

Känner inget tvång att kolla forumet varje dag ... bryr mig lite om att läsa alla trådar ... så som jag gjorde i min början här.
abbbe
Inga som helst biverningar från mig, tror nog biverkningarna träffar 1 av 5. Hursomhelst, just nu surfar jag på nätet och tittar in i forumet då och då...
Solstorm
Periodvis går jag in och tittar flera gånger om dagen, ibland blir det perioder när jag inte är här alls.
Positiva biverkningar är ju odlaitträffar och marknader som vi har haft
Platinum
CITAT (Meriona @ 13-08-2010, 22:55) *
Satt och läste igenom bipacksedeln på en ny medicin (jodå somliga gör sånt). Det var ovanligt lite biverkningar man kunde få. Trevligt, jag brukar alltid få NÅN, men om det nu var så få så får jag nog ingen....kanske.

Men så tänkte jag lite till. Vilka biverkningar får ni av Odla? Kanske inte andnöd, men nåt annat? Känner ni tvång att kolla forumet varje dag, fastän ni annars inte behöver starta upp datorn? Är ni okoncentrerade på jobbet för att ni funderar på utvecklingen i en viss tråd?

whistling.gif En typisk fredagstråd.....


Obotlig forumist är jag inte men visst tittar jag till Odla emellanåt, oftare under odlingssäsong. Min största biverkning är väl att det blir fler fröer än planerat.
abbbe
Har upptäckt något lustigt! Varför citerar man det första inlägget i tråden? giggle.gif
Meriona
Jaha, jag får en biverkning. Sonen kallar mej Odla-nörd. sad.gif
Fast så ofta är jag inte här, det är nog mer att han stör sig på att jag petar honom från datorn överhuvudtaget.
abbbe
Eller alltså, den första som svarar...
ängsvädd
Det beror på hur jag mår om jag orkar läsa småbråk (=småprat). Brukar mest spana in natur, husdjur o småprat om trädgård.
Platinum
CITAT (abbbe @ 13-08-2010, 23:06) *
Har upptäckt något lustigt! Varför citerar man det första inlägget i tråden? giggle.gif


För att det kanske är det man svarar på när man öppnar tråden? crazy.gif
Klint
känns inte som biverkningar men har väldigt svårt att ta mej härifrån när jag väl är här!
netha
CITAT (ängsvädd @ 13-08-2010, 23:08) *
Det beror på hur jag mår om jag orkar läsa småbråk (=småprat). Brukar mest spana in natur, husdjur o småprat om trädgård.

Men alltså ... varför ens nämna småprat som du så nedlåtande kallar småbråk om du nu inte själv mår riktigt bra och inte orkar ta del i diskussioner!?
Motti
Biverkningar ?skulle vara att man skratta så man får kramp ibland rotfl.gif finns ju sååå många goa roliga människor här:)annars är jag inte beroende av Odla men det är trevligt att titta in här ,särskillt när man har svårt att sova blomma.gif attans min mus strejkar i kväll angry.gif troligen barnbarnas Polkagisar som kleta in musen med socker giggle.gif
ängsvädd
CITAT (netha @ 13-08-2010, 23:10) *
Men alltså ... varför ens nämna småprat som du så nedlåtande kallar småbråk om du nu inte själv mår riktigt bra och inte orkar ta del i diskussioner!?

?
netha
CITAT (ängsvädd @ 13-08-2010, 23:13) *
?

och?
Meriona
CITAT (Motti @ 13-08-2010, 23:11) *
Biverkningar ?skulle vara att man skratta så man får kramp ibland rotfl.gif finns ju sååå många goa roliga människor här:)annars är jag inte beroende av Odla men det är trevligt att titta in här ,särskillt när man har svårt att sova blomma.gif attans min mus strejkar i kväll angry.gif troligen barnbarnas Polkagisar som kleta in musen med socker giggle.gif

Choklad är inte mycket bättre kan jag säga.... angel_not.gif

Skratta ja.
Ibland blir jag sorgsen.
Ibland blir jag tvärilsk och måste gå ifrån och spotta och fräsa. whistling.gif Ingen bra biverkning va?
netha
CITAT (Motti @ 13-08-2010, 23:11) *
Biverkningar ?skulle vara att man skratta så man får kramp ibland rotfl.gif finns ju sååå många goa roliga människor här:)annars är jag inte beroende av Odla men det är trevligt att titta in här ,särskillt när man har svårt att sova blomma.gif attans min mus strejkar i kväll angry.gif troligen barnbarnas Polkagisar som kleta in musen med socker giggle.gif

Jamen där måste jag hålla med om ... brukar säga ... Odla forum förlänger mitt liv med mååånga år. laugh.gif
Solstorm
CITAT (Motti @ 13-08-2010, 23:11) *
attans min mus strejkar i kväll angry.gif troligen barnbarnas Polkagisar som kleta in musen med socker giggle.gif


Ta med polkagrisarna till bråktråden och låt dem göra cykelställen effektivare
ängsvädd
CITAT (netha @ 13-08-2010, 23:14) *
och?

och varför skulle jag inte få nämna småbråk för dig? Börja inte bråka nu snälla.
Motti
jag är inte mycket för att bråka inte min grej alls,men i bland får man nog av elakheter och påhopp då måste man väl för tjyven ha rätt att sätta i foten och säga att nu får det vara nog angry.gif Fan vad polkagrisar är sega angry.gif giggle.gif ett gott skratt föränger livet:)
Meriona
CITAT (Motti @ 13-08-2010, 23:23) *
........ Fan vad polkagrisar är sega angry.gif giggle.gif ett gott skratt föränger livet:)


Det där skulle jag kunna tänka mig att trycka upp och ha på väggen. a0a.gif wub.gif
Biggan_
*suck* obotliga biverkningar!
Meriona
CITAT (Biggan_ @ 13-08-2010, 23:28) *
*suck* obotliga biverkningar!

Örsprång? Magont? Lymfödem? Yrsel? Myrkrypningar? Fingerkramp? Tunghäfta? sos.gif unsure.gif

trostar.gif
Motti
Mina värsta biverkningar är : morgontrötthet yrsel enorma svettningar värk i under delen!ja yvs inte nu jag menar från midjan och neråt alltså vissa morrnar har man svårt att gå för det ont,äter Alvedon nästan varje dag för värken.Min doktor och jag kom överens om att det inte alltid är bra att veta vart allt kommer ifrån värk alltså.tyr jag har mina blommor och mitt grönsaksland som får mig att glömma att jag har värk rolleyes.gif Alla har sitt kors att bära kompiskram.gif föresten älskar jag alla smailisar här smiley_small_hug.gif
Biggan_
CITAT (Meriona @ 13-08-2010, 23:32) *
Örsprång? Magont? Lymfödem? Yrsel? Myrkrypningar? Fingerkramp? Tunghäfta? sos.gif unsure.gif

trostar.gif


Rastlöshet och en fruktansvärd dragning till datorn!

CITAT (Motti @ 13-08-2010, 23:48) *
Mina värsta biverkningar är : morgontrötthet yrsel enorma svettningar värk i under delen!ja yvs inte nu jag menar från midjan och neråt alltså vissa morrnar har man svårt att gå för det ont,äter Alvedon nästan varje dag för värken.Min doktor och jag kom överens om att det inte alltid är bra att veta vart allt kommer ifrån värk alltså.tyr jag har mina blommor och mitt grönsaksland som får mig att glömma att jag har värk rolleyes.gif Alla har sitt kors att bära kompiskram.gif föresten älskar jag alla smailisar här smiley_small_hug.gif


ohmy.gif ....och allt detta på grund av Odla!? trostar.gif

giggle.gif Pst...Motti, läste du första inlägget?
Motti
Nja Korset har jag fixar själv ju giggle.gif och mina land men det är det jag älskar att hålla på med trotts värken,om man inte vet varför man ha ont så kan det vara gynsamt för en flirting.gif Nja Odla är ju mer en sybervärld med sybervänner och ett och annat elakt troll,inget jag är beroende av ,har ju min riktiga värld som är viktigare.Men visst har man skaffat en och annan vän på Nätet,som jag sa det finns fler goa människor än elaka här thanks.gif
Biggan_
CITAT (Motti @ 14-08-2010, 00:28) *
som jag sa det finns fler goa människor än elaka här thanks.gif


Absolut, men det är de bråkiga som märks mest!
Motti
jo så är det !dom har en förmåga att förgifta alla Forum,men ignorerar man dom så har de ingen att käffta med,men i kväll ran bägaren över för min del så jag skrev ett och annat,inte likt mig men nog är nog.Hatar när ett fåtall förstör st'ämningen för ett helt forum nono.gif

Kram på dig Biggan wink.gif
Biggan_
CITAT (Motti @ 14-08-2010, 00:41) *
jo så är det !dom har en förmåga att förgifta alla Forum,men ignorerar man dom så har de ingen att käffta med,men i kväll ran bägaren över för min del så jag skrev ett och annat,inte likt mig men nog är nog.Hatar när ett fåtall förstör st'ämningen för ett helt forum nono.gif

Kram på dig Biggan wink.gif


Kram på dej också! smiley_small_hug.gif
Motti
kompiskram.gif tänk vad skoj vi ha vid påsk giggle.gif när vi larvar oss ;)men vad då vi har ju kul och kan gå och lägga oss med ett fånigt grin på läpparna blush.gif
Myosotis
Jag får många biverkningar som t.ex. nya kompisar. Jag kan inte längre uttrycka mig utan odlasmiliesar, om jag skriver e-mail måste jag kopiera in dem (yahoos smiliesar är så fula), och om jag pratar saknar jag ett sätt att säga blink.gif , crazy.gif eller duh.gif . Sömnbrist är en biverkning när jag inte kan slita mig vissa kvällar.
Meriona
CITAT (Myosotis @ 14-08-2010, 09:41) *
Jag får många biverkningar som t.ex. nya kompisar. Jag kan inte längre uttrycka mig utan odlasmiliesar, om jag skriver e-mail måste jag kopiera in dem (yahoos smiliesar är så fula), och om jag pratar saknar jag ett sätt att säga blink.gif , crazy.gif eller duh.gif . Sömnbrist är en biverkning när jag inte kan slita mig vissa kvällar.


Du får väl förstora upp smileysarna, klippa ut och ha i fickan? Så får du plocka fram rätt (obs RÄTT) smiley när du talar med nån? crazy.gif

Nya vänner ja! Det är ju en positiv biverkning! Men växterna man köper på odla-träffar som man absolut INTE behöver och inte har plats med, är det positivt? blink.gif
Myosotis
Smart! Men smiliesarna måste ju röra sig också, som bilderna i tidningen i Harry Potter, finns den tekniken redan?
Meriona
CITAT (Myosotis @ 14-08-2010, 09:57) *
Smart! Men smiliesarna måste ju röra sig också, som bilderna i tidningen i Harry Potter, finns den tekniken redan?

Fick-dockteater? blink.gif
Solstorm
Man kanske kan visa upp smileysarna med mobilen? Fast jag brukar ju inte använda mobil, om jag skulle hålla upp den vanliga telefonluren så skulle nog ingen fatta vad som menades. Inte jag heller.
Myosotis
nej, jag har samma problem, använder inte mobil och känner inte alls för att bära omkring på en telefon hela tiden, en sån där gammal stor. Då blir det ju extra meningslöst för den har ingen display.
Meriona
Det enda som återstår är nog att göra minerna själv. crazy.gif Börja träna på denna.
Den här kan bli LITE knivig -fear-.gif
Solstorm
En positiv biverkan kan ju vara att vi funkar utan mobil. Fast det gjorde jag förstås innan detta forumet fanns så det är nog ingen biverkan. Jag funkade faktiskt utan mobil redan från födseln.
Myosotis
CITAT (Meriona @ 14-08-2010, 10:06) *
Det enda som återstår är nog att göra minerna själv. crazy.gif Börja träna på denna.

Just den crazy.gif är inga problem, det är ju så jag ser ut. Den är i själva verket ett porträtt av mig. Jag är dock inte riktigt lika gul i ansiktet.
Solstorm
CITAT (Meriona @ 14-08-2010, 10:06) *
Den här kan bli LITE knivig -fear-.gif


Ställ dig framför spegeln. Tänk på att äta något riktigt frånstötande äckligt som också är farligt. Fick du fram rätt min?
Meriona
sick.gif Sån kanske?
Myosotis
CITAT (Solstorm @ 14-08-2010, 10:08) *
Jag funkade faktiskt utan mobil redan från födseln.

laugh.gif Jag med!! bravo.gif
Meriona
När ni föddes VAR ni inte ens mobila, ni var små kollin. kompiskram.gif whist.gif
Solstorm
CITAT (Meriona @ 14-08-2010, 10:11) *
sick.gif Sån kanske?

Om du vill ha fram den minen så ska du bara tänka på något äckligt. Lägg till farligt också så kanske det blir rätt min. Eller så kan du ju tänka dig att du ska vara cykelställ a0a.gif

CITAT (Meriona @ 14-08-2010, 10:14) *
När ni föddes VAR ni inte ens mobila, ni var små kollin. kompiskram.gif whist.gif

Hmpf. Precis som om inte du var något kolli. Ska vi fortsätta i bråktråden eller!
abbbe
Tänk att härma denna när man är ute och går... spam.gif
Eller denna ninja.gif
Och sen ha en T-shirt där det står "Inspired by Odla.nu smileys!"

Då skulle den första uttryckssymbolen passa...
Solstorm
En allvarlig biverkning av odla är att jag sitter vid datorn nu när jag istället borde gå ut i solskenet. Tar mig i kragen och stänger ner en stund.
malcolm
Jag har inga biverkningar av just Odla men därmot tilllbringar jag alldeles för mycket tid vid datorn som jag borde ägna åt annat.
Klint
Biverkningar kan man ju få men det är ju inte det som är tanken. Medicinen tar man ju för att må bra blir biverkn. för svåra får man byta Hoppas jag inte svävade iväg för mycket nu Min tanke var Odla är medicin jag mår bra av den smiley_small_hug.gif
Bee
Tillbaka vid den "stora datorn" (den lilla pytttelaptopen duger bara till lite extrakul utomhus).
Biverkningar av Odla.nu? - Jag måtte ha missuppfattat trådtiteln. Jag trodde det handlade om mitt bruk/missbruk av odlandet i sig. Jag trodde nämligen att genom att jag har sagt här på Odla vad jag skall göra i trädgården så har jag "committat" mig att göra just så.
Dvs, jag sände ut en önskan/fråga för några år sen ang en tänkt odlingslista och jag fick flera bra svar som jag följt förutom en:
"Kerstin zon5-6" (rätt nick?) frågade hur jag tänkt mig att få ihop min perennlista med min roslista. Där har jag gått bet Kerstin!!!
Naturligtvis tog perennerna över, precis som du visste!!! biggrin.gif Men jag visste inte då.
Är förstås väldigt stolt över att mina rudbeckior "Magnus" återkommer ståtliga och vackra. Han som hjälpte mig att gräva om just den rabatten heter Magnus så dom är naturligtvis planterade till hans minne så att säga.
Övrigt beroende? Jomenvisst. Självklart. Är man medlem så är man.
Meriona
Stackars dig Bee, du måste vara utsliten efter att följt alla goda råd.... trostar.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon