Full version: Konstigt mail?
sqrulan
Detta mail fick jag idag?

UNITED NATIONS OFFICE
FOR THE COORDINATION OF
HUMANITARIAN AFFAIR.

Our Ref: FGN/SNT/RAL
Your Ref: SNT/ATM/822

It is my pleasure to inform you that an ATM Card with Card Number: 5428050011004432 have been approved in your favor by the UNITED NATION,The ATM Card Value is $315,810.00 USD(Three Hundred and Fifteen Thousand, Eight Hundred and Ten USD Only).
Kindly provide the details below for delivery.

1. Valid delivery address
2. Name
3. Phone Number
4. Occupation

Contact Mr.BiLL jerkins at biljworld@gmail.com for further information.

--
Este mensaje ha sido analizado por MailScanner
en busca de virus y otros contenidos peligrosos,
y se considera que est� limpio.
For all your IT requirements visit: http://www.transtec.co.uk

silos
Det är mysko....
Aqvakul
Släng det! I förlängningen vill de bara komma över ditt kortnummer, så att de kan lura av dig pengar... eller så är det ett räligt virus...
abbbe
Virus. Låter som inget annat.
Alba
Googla på del av texten så får du upp massor.
xlxl67
Klicka inte på ngt du inte är säker på vad det är. Slänger tom mail som kan vara intressant just pga att det är upp till sändaren att vara tydlig!
gnon49
Ja,dom vet ju att några alltid nappar påbluffmejlet. Fast ganska amatörmässigt utformat är det. Bara att det är en gmailadress får ju alla varningsklockor att ringa. Och att klicka på en länk i ett diffust email är att be om trubbel.
malcolm
SLÄNG DET OCH ÖPPNA DET INTE IGEN!
sqrulan
Ja det är kasserat, det gjorde jag på jobbdatorn idag! Man blir lite förvånad då man får sånt där konstigt.
Jag skulle aldrig svara på nåt sånt men jag ville visa er och höra vad ni visste! Tack för era svar. tummenupp.gif
Jag ska nog googla och se vad i sjutton det är för skumt!
RibesRubusVitis
En variant av Nigeriabrev med flera engelska stavfel; hittade också massor av träffar på Google. (Troligen inga virus, dock.)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon