Full version: Amigurumi
Suz
Fler än jag som är helt fast i att virka dessa söta figurer?
*Stintan*
Nej men skulle kunna bli för dom är ju jättesöta. tummenupp.gif
netha
Och vad ska man ha dem till ... leksak till barn/barnbarn ... eller?

Såg Strömsö på Svt ... där virkade hon muffins ohmy.gif confused.gif
Suz
CITAT (netha @ 20-08-2010, 21:36) *
Och vad ska man ha dem till ... leksak till barn/barnbarn ... eller?

Såg Strömsö på Svt ... där virkade hon muffins ohmy.gif confused.gif



Man kan ju ge bort till vänner....skänka till välgörenhet...eller sätta i soffan smile.gif
Just muffins känner jag väl inte riktigt för...om man hade småbarn kanske och de fick de att leka med.
Nej jag är mer inne på dockorna!
Solstorm
Jättesöta men det ser ut som det blir en faslig massa trådar att fästa.
Suz
CITAT (*Stintan* @ 20-08-2010, 21:33) *
Nej men skulle kunna bli för dom är ju jättesöta. tummenupp.gif



Ja de är de verkligen!!

Har utvecklat ett par för att passa mina egna behov....tex en liten lavendeldocka på toan istället för de trista doftpåsarna!
De är vekligen poppis bland vännerna!!
netha
CITAT (Suz @ 20-08-2010, 21:39) *
Man kan ju ge bort till vänner....skänka till välgörenhet...eller sätta i soffan smile.gif
Just muffins känner jag väl inte riktigt för...om man hade småbarn kanske och de fick de att leka med.
Nej jag är mer inne på dockorna!

Aha ... de är inte minis då ... utan i lite större format.
Suz
CITAT (Solstorm @ 20-08-2010, 21:40) *
Jättesöta men det ser ut som det blir en faslig massa trådar att fästa.


Beror nog på vad man gör....såg sån engelsk konfekt och där pratar vi nog en del trådar ja! smile.gif

Edit; Stavfel

CITAT (netha @ 20-08-2010, 21:42) *
Aha ... de är inte minis då ... utan i lite större format.



Det finns ju alla varianter.....man kan väl lägga till ett par maskor om man tycker de är för små smile.gif
Den jag håller på med nu blir väl ca 25cm ungefär...en "trasdocka"
sqrulan
CITAT (netha @ 20-08-2010, 21:36) *
Och vad ska man ha dem till ... leksak till barn/barnbarn ... eller?

Såg Strömsö på Svt ... där virkade hon muffins ohmy.gif confused.gif

Ja det såg jag och jag tänkte nog som dej! Att man virkar dockor till barn är okej men nog bakar jag heller muffins än virkar dom. flirting.gif
Jag virkade ett lamm, tomtar, en ängel och en docka då barnen var små. Min son sov alltid med det virkade lammet då han var liten. wub.gif Han kallade det "min lamm".
netha
CITAT (sqrulan @ 20-08-2010, 22:13) *
Ja det såg jag och jag tänkte nog som dej! Att man virkar dockor till barn är okej men nog bakar jag heller muffins än virkar dom. flirting.gif
Jag virkade ett lamm, tomtar, en ängel och en docka då barnen var små. Min son sov alltid med det virkade lammet då han var liten. wub.gif Han kallade det "min lamm".

Jag stickade bl.a en hund till dotter som då var ett år ... det var 1983 ... senast idag lekte fem av våra barnbarn med den. smile.gif
sqrulan
Gulligt! wub.gif Lammet och en tomte är kvar i nu läget, virkade mycket då barnen var små i början på 80 talet men nu har jag ingen lust längre!? g.gif Håller mest på med växter nu!

edit:felstavning.
Inga från Närke
Påminner lite om Solis djur tycker jag fast lite sötare.
Alba
Jag har aldrig hört talas om Amigurumi men tack vare Google är nu även jag en bildad person.
Såå mycket fint det finns - får nästan lust att försöka själv. En del är ju verkligen små konstverk.

Virkar man efter egna ideer eller finns det beskrivningar ?

Edit - Jag svarar själv nu - jag hittade beskrivningar på nätet.
Suz
CITAT (Alba @ 21-08-2010, 19:46) *
Jag har aldrig hört talas om Amigurumi men tack vare Google är nu även jag en bildad person.
Såå mycket fint det finns - får nästan lust att försöka själv. En del är ju verkligen små konstverk.

Virkar man efter egna ideer eller finns det beskrivningar ?

Edit - Jag svarar själv nu - jag hittade beskrivningar på nätet.



Ja prova det är verkligen jätteroligt!
Beroende på garnets tjocklek blir de ju varierande storlek.
Trasdockan jag gjorde blev ganska stor och nu håller jag på med en liten av samma sort smile.gif

Antingen gör man efter färdiga mönster eller så skapar man egna.
Inspiration och en massa råd och dåd finns (förutom på nätet) i Mia Bengtssons böcker om att virka Amigurumi!
Alba
Ett litet tisp Amigurumi iFokus

Ett forum med massor av tips.
Suz
CITAT (Alba @ 26-08-2010, 16:32) *
Ett litet tisp Amigurumi iFokus

Ett forum med massor av tips.



Tack snälla du!
Fast den har jag redan bland mina bokmärken sen en tid tillbaka men tack i alla fall! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon