tepa
Hej

Sensommarn bjuder på en massa rea här på Åland. Måste bara berätta, att förra veckan var vi
och titta på schorts till femtonåringen, nix, ingenting kvar. Men där fanns en massa i storlek 34
och 36, dam. Provade inget. Men hemma tänkte jag att jag nog hade velat haft strl 36 såna där
byxor på halva benet. Men jag provade inga. Idag var jag dit, det fanns bara en sorts strl 36,
jag fick dem inte ens över rumpan. Sen letade jag igenom hela ställningen en gång till och hittade
en annan sort, storlek 36, dessa passade helt perfekt! Dessutom till halva priset! Jippiii! Gissa vem
som köpte dom, nu har jag fyndat....Det var halva priset!

Hälsn Tepa
mamamaggan
GRATTIS!!

... till ett bra fynd . Sitter snyggt också .


Visst är det konstigt med storlekar , de är olika för olika fabrikat så man måste alltid prova sig fram.
*Stintan*
Grattis, snyggt!

Visst är väl kläder i storlek 36 mindre nu än de var för några år sen? giggle.gif Jag tror dom sparar in på tyget. whist.gif
Alba
CITAT (*Stintan* @ 21-08-2010, 20:09) *
Grattis, snyggt!

Visst är väl kläder i storlek 36 mindre nu än de var för några år sen? giggle.gif Jag tror dom sparar in på tyget. whist.gif



Klart de gör - en gång i tiden kunde jag också ha 36. giggle.gif

Tepa - snyggt - de sitter ju perfekt.
Åsa, mälardalen zon 2
Olika klädkedjor har också olika storlekar ex. jag drunknar i Lindex storlek 36 men kommer knappt i H & M:s storlek 36.

Själv fyndade jag sandaler på Intersport idag, det är var festdag här idag och Intersport hade slagit upp et stort tält med grejer de sålde billigt. Mina vandringssandaler gick sönder häromdagen och jag hittade ett par nya för 100kr.
tepa
Ja, Åsa. Jag kände mig faktiskt fläskig när jag provade den där första sorten...

som tur var hittade jag en annnan sort till samma pris...

hälsn Tepa
malcolm
Skostorlekar verkar också ha blivit mindre, hade 42 i många herrans år men nu måste jag ha 44.
ninnisky
CITAT (malcolm @ 22-08-2010, 10:48) *
Skostorlekar verkar också ha blivit mindre, hade 42 i många herrans år men nu måste jag ha 44.


vi trampar nog ut våra fötter - ju äldre vi blir... slap.gif
jag har alltid haft 38 och nu plötsligt har jag 39-40...
tepa
Hej

Jag kanske aldrig sa att den där andra sorten till samma pris faktiskt var samma STORLEK som
den första, den jag inte fick ens över rumpan....En annan modell, samma storlek, men den gick alltså
inte ens över rumpan...

Hälsn Tepa

storleken var 36...Funkar ännu, men tydligen inte alla modelller.
malcolm
CITAT (ninnisky @ 22-08-2010, 13:03) *
vi trampar nog ut våra fötter - ju äldre vi blir... slap.gif
jag har alltid haft 38 och nu plötsligt har jag 39-40...

Har nog suttit ut ändalykten också eftersom jag måste köpa större kallingar än förr. Jälla internet! giggle.gif
Aqvakul
CITAT (malcolm @ 22-08-2010, 16:10) *
Har nog suttit ut ändalykten också eftersom jag måste köpa större kallingar än förr. Jälla internet! giggle.gif

rotfl.gif rotfl.gif
bergvallmo
Ja visst är det konstigt med storlekar. Jag var å köpte kläder hela dan i går. När jag ska prova får jag ta med mig 36,38 och ibland även 40 in i provhytten. Handlar jag på Monki så är det absolut XS som gäller.

Hittade massor på rea och känner mig nöjd smile.gif

PS. snygga brallor tepa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon