BigDaddy
Hej

Jag är oerhört glad att jag lyckats sälja vår lgh i centrala Gbg & fått de pengar vi önskade för den.
Blev klart i fredags.

Nu måste vi hitta ett hus. Det är det vi velat göra ett tag.
Vi måste vara ur lgh:en sista Oktober men vi har möjlighet att magasinera möbler & bo i föräldrarna minas i princip tomma lgh om det skulle skita sig & vi inte hittar ngt med inflytt inom 2-3 månader.

Vad jag eg. undrar är om ett pris på ett hus är lagom. Så det krävs att ngn som bor i krokarna & har lite koll svarar. Kanske är långsökt men jag försöker iaf.
Länken till huset finner ni längs ner.
Vi har just nu inte högsta bud men funderar på att göra ytterligare en höjning. Dock är min magkänsla efter att ha haft koll & deltagit i budgivningar i området litegrann sista halvåret att det är nu uppe i överkant.
Vi gillar verkligen huset jag & min sambo men vill ju inte köpa till överpris, vi har ingen panik eg. & kan avvakta även om det såklart vore oerhört skönt att få det klart.

Vi har haft 1,5 år av superstress. Försäljningar *2
Renoveringar *3
Så visst vore det oerhört skönt att få det klart. Men som sagt, priset. Är det lagom att sträcka sig till 2,2milj?

I princip så är inte pengarna i sig så himla farligt. Vi har en topp på 2,3-2,4milj om det då inte är mycket att göra med huset direkt.
Det är mest om detta är värt, detta hus är värt det.

Huset är dränerat på de 2 sidor som krävs enl. mäklaren & besiktningen. Tomten är lätt sluttande.
Inga större fel mer än lite lite fukt kvar i källaren i ett golv som uppkom då det läckte innan dräneringen gjordes.
Badrummen är ok men vi kommer göra om dem till 1. Helrenovering alltså.
I övrigt väldigt mysigt.
Glasa in altanen & bygga till en del till.

Vad säger ni?
Ngn här som har koll på området?
Olofstorp / Göteborg
edit. Det är i detta område med omnejd endast vi söker.

Länk till annonsen:
http://www.hemnet.se/beskrivning/799336?r=3
Anma
Kan inte hjälpa dig och såg att huset är borta, vem fick det, du eller någon annan?
BigDaddy
CITAT (Anma @ 23-08-2010, 22:17) *
Kan inte hjälpa dig och såg att huset är borta, vem fick det, du eller någon annan?


Aah, jag lade ett sista bud i morse men de andra envisa jäklarna bjöd ytterligare en gång över. sedan skrev de på eftermiddagen då vi meddelade att vi gav oss.
Blir säkert fler chanser även om just nu inte finns ngt vi är intresserade av.

Nu blir det Grekland & Zakhyntos imorn bitti så får vi leta vidare om en vecka. smile.gif

Ciao
Anma
Ok! Nya tag, ha det så skönt på Grekland!
torvan
Ett tips om Zakynthos för att simma med sköldpaddorna:
Vi var på utflykter med båtar för att se dom en det lyckades
inte så bra då det nog stressar dom väldigt.
I stället tog vi luftmadrasser och paddlade ut en bit och då
kom vi dom helt nära.
En fantastisk upplevelse att simma alldeles bredvid utan
att dom var rädda utan lugnt betade vidare.
Min då 8-årige son var helt lyrisk och sa att det var det bästa
han varit med om i sitt liv.
Ha en en härlig resa! torvan
anne-li i olofstorp
Såg inte detta förrän nu.....
Jag bor ju i Olofstorp!
Hör av dig om du vill......

Trevlig semester
Anne-Li
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon