andersen
Är det någon som vet, hur man får bort svettränder på främst t-tröjor,när jag är ute och cyklar så svettas jag mycket främst på ryggen och bröstet, när jag sedan har tvättat kläderna så blir det en form av batik man ser tydligt var jag svetten har varit, det gör tröjan omöjlig att ha på sig igen annat än till motionskläder.
Fenja
Prova att blötlägga över natten i vanligt handdiskmedel och tvätta sedan på 40 grader.
Mvh
Fenja
Motti
Jag tror inte att dom går att få bort !svet innehåller amoniak och det bleker tyvär.
*Stintan*
Vita t-shirts bör man ha med andra ord.
Motti
Precis !vita bomulls T-shirts under. Läste kemi i frisörutbildningen och fick lära mig att svet innerhåller urinsyraoch därmed amoniak.För i tiden lång tillbaks (stenåldern) så annvände de urin att bleka skinn med.Dom som färgar håret och permanentat sig samtidigt vet att permanentvätskan bleker bort färgen,det är amoniaken i permanentvätskan som bleker precis som svett ;)Och alla har vi väl varit med om att få vita ränder på svarta tröjor på grund av svett thumbdown.gif
andersen
Tack för svaren, då får jag tänka på att ha vit T-tröja när jag motionerar.
Gossen Ruda
Ta bilen istället så slipper du svetten. tongue.gif rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon