Full version: Tre små nya koi
ogräset
Hejsan!

Jag har en damm på ca 4000 liter vatten. Jag har koi som är ca 30 cm och i våras köpte jag tre stycken nya koi, de var knappt 10 cm. Jag hade dem först i en balja några dagar så att jag såg att de var friska, sen satt jag ut dem i dammen. Jag har inte sett skymten av dem på hela sommaren så jag tänkte att de inte hade överlevt. Men i onsdagskväll när vi satt vid dammen och njöt av kvällen, vad får jag se jo tre små koi uppe vid ytan och äter maten jag har slängt i. Tänk att man kan bli så glad jag har faktiskt varit lite orolig. De har vuxit en hel del under sommaren.

MVH Birgitta bravo.gif


Hungrig Koi

Solstorm
Koi är verkligen speciella fiskar och det är lätt att bli koinörd. Snygg dammkant!
ogräset
Ja, jag är nog kojnörd man kan ju inte säga hönsmamma. Jag har precis varit ute och tittat på de små fiskarna de har blivit riktiga tuffingar. Två svarta den ena svarta har ett blått band runt huvudet, tredje koien är orange med guldhuvud. Gissa om de är snabba, det är skillnad mot de stora.
Min son som har gjort dammen har fått till det väldigt bra vad det gäller dammkanten det har blivit en naturlig övergång, jag är mycket nöjd. yahoo.gif

MVH Birgitta
Orkidétjuven
Du har ju tillochmed en liten spindel som sitter där och beundrar vattenspeglingen smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon