Full version: Tv program?
sqrulan
Program som inte borde visas!
Hur vissa personer har kvävt o styckat en människa?
Hur mördaren har gjort???
Berätta mer om hur man ska göra då man mördar o våldtar!
sqrulan
wub.gif Jag svarar mej själv. Jag har hela tiden reagerat mot allt som Media gör mot våra barn!!!! Varför kan inte Tv nyheterna t.ex. göra nåt som gör oss glada och posetiva? Varför ska vi matas med allt eländes elände????
Om man är glad och lycklig så kan man hjälpa till och vara med på nåt vis.


Men kolla va skit jag skriver efter tre glas vin! crazy.gif
Stor fniss! a0a.gif

(Fick göra en ordentlig redigering här)
Cherry
CITAT (sqrulan @ 01-09-2010, 00:12) *
Men kolla va skit ja skriver efter tre glas vin! crazy.gif
Stor fniss! a0a.gif


Ja det kanske vore dig förlåtet om det bara var i denna tråden du skrev "skit" ikväll efter lite vin sent på natten!
Monica M zon 4
Vilket program? Vad menar ni? Fattar ingenting?
Aqvakul
CITAT (Monica M zon 4 @ 01-09-2010, 07:07) *
Vilket program? Vad menar ni? Fattar ingenting?


Kvinnor som mördar..

Skulle aldrig falla mig in att titta på det - hoppas att den sena sändningstideen håller ner tittarsiffrorna..
Gossen Ruda
Du sqrulan, du kanske skulle ha alkolås på datorn? biggrin.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Gossen Ruda @ 01-09-2010, 08:03) *
Du sqrulan, du kanske skulle ha alkolås på datorn? biggrin.gif


Det hade nog varit bra
Cacki
giggle.gif Ingen dum idé om man vill undvika att åka fast för tangentbordsonykterhet.
*Stintan*
CITAT (Cherry @ 01-09-2010, 00:59) *
Ja det kanske vore dig förlåtet om det bara var i denna tråden du skrev "skit" ikväll efter lite vin sent på natten!


Knappast värre än dem som skriver skit utan lite vin. happy.gif giggle.gif

Sqrulan har du ingen off-knapp på TV:n. Jag gillar inte heller allt elände som visas och tittar därför sällan på TV.
Cherry
Som sagt...hade det bara varit i denna tråden så....

http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=102472
Aqvakul
CITAT (Cherry @ 01-09-2010, 08:50) *
Som sagt...hade det bara varit i denna tråden så....

http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=102472


Fy, det var ett plumpt påhopp och framförallt i alldeles fel sammanhang...
skogstroll
ja man behöver ju inte förvärra... en del verkar tyvärr ha extra behov av det thumbdown.gif
*Stintan*
CITAT (Cherry @ 01-09-2010, 08:50) *
Som sagt...hade det bara varit i denna tråden så....

http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=102472


Även om jag tycker att man kan hålla sig utanför trädgårdsavdelningen med dylikt så behövs det knappast något vin för att skriva vad man tycker. Hon ville väl ge igen lite. För övrigt tror jag sqrulan skrev att hon druckit tre glas vin som en provokation och naturligtvis blev det genast reaktioner. Man skulle kunna tro att det varit stor höstrea på pekpinnar.
Monica i Nässjö
CITAT (*Stintan* @ 01-09-2010, 09:18) *
Även om jag tycker att man kan hålla sig utanför trädgårdsavdelningen med dylikt så behövs det knappast något vin för att skriva vad man tycker. Hon ville väl ge igen lite. För övrigt tror jag sqrulan skrev att hon druckit tre glas vin som en provokation och naturligtvis blev det genast reaktioner. Man skulle kunna tro att det varit stor höstrea på pekpinnar.


Hur många fyndade du då? flirting.gif
skogstroll
whistling.gif

vi skulle ju kunna ha en vindrickartråd nån fredagkväll där vi dricker 3 glas vin eller enligt överenskommelse och skriver sen vad vi behagar. Kunde bli intressant att studera efteråt. Sen kan vi jämföra huvudvärk och kasta pekpinnar på varann.
*Stintan*
CITAT (Monica i Nässjö @ 01-09-2010, 09:22) *
Hur många fyndade du då? flirting.gif


Klarar mig bra med min ärvda gamla avbrutna giggle.gif
herkules
CITAT (Cherry @ 01-09-2010, 08:50) *
Som sagt...hade det bara varit i denna tråden så....

http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=102472

det finns tvprogram som aldrig borde visats och det finns inlägg som aldrig borde skrivits.
Meriona
CITAT (skogstroll @ 01-09-2010, 09:24) *
whistling.gif

vi skulle ju kunna ha en vindrickartråd nån fredagkväll där vi dricker 3 glas vin eller enligt överenskommelse och skriver sen vad vi behagar. Kunde bli intressant att studera efteråt. Sen kan vi jämföra huvudvärk och kasta pekpinnar på varann.

giggle.gif Ser fram emot fredag redan!
*Stintan*
CITAT (herkules @ 01-09-2010, 10:03) *
det finns tvprogram som aldrig borde visats och det finns inlägg som aldrig borde skrivits.


tummenupp.gif
malcolm
Älskar sådana där faktaprogram som handlar om seriemördare och andra hemskheter men inte går jag ut och slår ihjäl folk för den sakens skull. Lite ruskigt är det ändå att man gör underhållning av våldtäkter och mord men människan är väl lite morbid och eländes, elände säljer tidningar.
Piccante
CITAT (malcolm @ 01-09-2010, 13:24) *
Älskar sådana där faktaprogram som handlar om seriemördare och andra hemskheter men inte går jag ut och slår ihjäl folk för den sakens skull. Lite ruskigt är det ändå att man gör underhållning av våldtäkter och mord men människan är väl lite morbid och eländes, elände säljer tidningar.

Jo det krävs nog att man är lite "rubbad" själv för att ta efter. Jag såg dokumentärerna om familjen Fritzl i Österrike och inte stängde jag in folk i en källare för det. Jag tycker det är intressant (samtidigt som det är oerhört skrämmande iofs) att få insikt i hur mördare och andra tänker. Kanske kan man lära något av de fall som har avslöjats och man kan se varningstecken. Nu menar jag inte att jag ska börja jaga förbrytare själv men i Österrike så bidrog nog familjepolitiken och den allmänna inställningen till familjeproblem att Fritzl kunde verka fritt utan att upptäckas. sådant leder till eftertanke och det tror jag är nyttigt.
skogstroll
nä prexis. och har man ungar man inte vill ska se så finns ju spärrar och så kan man hålla sig till SVT där jag antar de inte visar så mycket sånt
malcolm
Program av det här slaget brukar gå sent på kvällar och nätter och då skall småttingarna sova.
sqrulan
crying.gif Men gud vilken idiot jag är! a0a.gif
Anma
CITAT (sqrulan @ 01-09-2010, 14:11) *
crying.gif Men gud vilken idiot jag är! a0a.gif

ash, gör avbön och sen är allt förlåtet! smile.gif
Motti
Förstår precis vad Scrullan menar och håller med henne (vinet va ju en bonus wink.gif,det visas för mycket skit i tv våldtäckter mord styckningar av lik osv,för att inte tala om alla Tvprogram med sexannspelningar,när man ser alla dessa urlöjliga program om sex ja då undrar man hur man kunde få till två barn alldeles på egen hand utan hjäp naughty.gif vet inte kanske va någon som sköt på rotfl.gif tycker vi behandlas som idioter ibland vi Tv tittare ,precis som vi börjat i första klass i skolan och inte vet något.kom ihåg när man såg "Bröderna Cartwrith!och tyckte det var sååå spänande och otäckt,dom kan slänga sig i vägen efter "seven".
Farbror Blå
Tycker också att sådana program bäst lämpar sej för experter inom området och inte allmänheten.

Tycker dock att det finns många fler saker som helst inte skulle visas... DOKUSÅPOR

Där får barn och ungdomar lära sej att det är cool att vara anti, att vägra arbeta för brödfödan ( Robinson) att det gäller att sätta på så många som möjligt ( paradise hotel) att det enda som räknas är att vara elak, manipulativ och svekfull. Dessutom dunkas det in saker som drogliberalitet, förvrängda skönhetsideal, med silikonstinna blondiner som förebilder, istället för vanliga, trygga människor med fötterna på jorden.

Jag anar att detta i framtiden kommer att leda till en mer amerikansk livsstil, man opererar allt som inte är perfekt, man skiter i alla andra än sig själv.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon