evelina
"Regeringsmakten är som ett spädbarn. En matsmältningskanal med en glupande aptit i ena änden och bristande ansvar i den andra."
-Ronald Reagan
sommarhumla
Varför lägger en kvinna ned tio års arbete på att försöka ändra en mans vanor och klagar sedan över att det inte är samma man som hon gifte sig med?
Barbra Streisand
ingrids
Ha, när man googlar på "Tappa inte sugen, världen är full av tappade sugar" kommer man till en tråd på odla, undrar om annonsintäkterna går till att köpa plats långt fram i söksvaren wink.gif. Citatet är från Hasse Alfredson.
netha
Att springa utan att polisen jagar en,
är ett tecken på psykisk obalans.

Sagt av gamla stjärnlöparen Dan Waern.
Red Top
"Människans värde sitter absolut inte i prestation. Det sitter i hur människan är som medmänniska. Den som lever utifrån sin empatiförmåga är oändligt mycket mer värd än en som lyckats fylla den största plånboken."

Skrivet av Cacki den 2 september 2010
mamamaggan
Människan har skapat Gud till sin avbild, längre räckte inte hennes fantasi.

Tage Danielsson


Livet är ingenting för amatörer.

August Strindberg


Var inte så säker på att dina ögon ser vad mina ser.

August Strindberg
evelina
"Kärleken är vårt livs största glädje och vårt livs största sorg."


Franskt ordspråk
xlxl67
De säger att man skall vara sig själv, men det beror ju på vem man är.
Cacki
CITAT (Red Top @ 02-09-2010, 23:27) *
"Människans värde sitter absolut inte i prestation. Det sitter i hur människan är som medmänniska. Den som lever utifrån sin empatiförmåga är oändligt mycket mer värd än en som lyckats fylla den största plånboken."

Skrivet av Cacki den 2 september 2010


Oj, nu blev jag lite röd om kinderna. Vilken ära att bli citerad i samma sammanhang som "Di kloke", Tack!
(Ha, då har man lyckats tillföra något bra trots att man är sjuk och sedd som endast tärande i vissa kretsar...)

Då får jag väl också försöka mej på att bidra till den här tråden

"Behandla andra som du själv vill bli behandlad"

Vem som sagt det först vet jag inte...Bibeln kanske?

(Det finns allt en hel del visdom att hämta där också även om man inte är troende)
evelina
Mina barn sover inte. De ligger bara på laddning. Och kl 6 är de färdigladdade och redo för nya äventyr.

Okänd
sommarhumla
Det är bara att bryta ihop och gå vidare...

Vem som sagt det har jag dessvärre ingen koll på.
silos
Sauna on köyhän apteekki= Bastu är en fattig mans apotek.
Peztis
CITAT (Cacki @ 03-09-2010, 06:49) *
"Behandla andra som du själv vill bli behandlad"

Vem som sagt det först vet jag inte...Bibeln kanske?

(Det finns allt en hel del visdom att hämta där också även om man inte är troende)


"Allt vad I viljen att människorna skola göra eder, det gören I ock dem. Ty detta är lagen och profeterna. (Matt. 7:12, 1917 års översättning)" från Wickipedia. "Den Gyllene Regeln" kallas den för och finns i de flesta religionerna. Intressant! http://sv.wikipedia.org/wiki/Den_gyllene_regeln

"Var mot andra så som du själv vill att andra skall vara mot dig." Den texten hade vi alla på skrivbordslocket insida när jag gick i mellanstadiet.

Mitt visdomsord som jag bidrar med står i mina fotinlägg eller vad det nu heter. biggrin.gif
emmas matte
livet går inte i repris
malcolm
Skjut inte upp till morgondagen vad du helt kan strunta i.
Tikka
Ovan molnen är himlen alltid blå.

Har hängt med mig sen tonåren men vem som sagt det vet jag inte.

Nostalgia
Leendet du sänder ut, vänder åter till dig smile.gif

(Indianskt ordspråk)
malcolm
Inget kan bli så dåligt att det inte går att kasta bort.

"min brors favorituttryck"
evelina
"I varje nytt ögonblick kan en människa ta tag i styråran i sitt liv och påverka sin framtid."källa: Bengt Stern
evelina
Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det.
Nalle Puh


malcolm
Det är aldrig försent att ge upp.
Biggan_
Om du tänker för länge på nästa steg, kommer du att tillbringa livet på ett ben.
Kinesiskt ordspråk.
malcolm
Vill du bli lycklig i några timmar, ta dig ett rus. I några år, gift dig. Lycklig för resten av ditt liv, skaffa dig en trädgård.

Kinesiskt ordspråk
sommarhumla
Foten i kläm? Jajamänsan!
vildvittra
Oro är den ränta vi får betala för morgondagens bekymmer...
evelina
"Ingen är så blygsam att han inte gärna hör beröm."

Svenskt ordspråk
batski
Journalist: "Mr. Gandhi, what do you think of Western civilisation?"
Gandhi: "I think it would be a very good idea."
xlxl67
Inga underverk är större än de minsta /Linné
evelina
Alla djur, utom människan, vet att livets huvudsakliga mening är att man ska njuta av det.

Samuel Butle
evelina


"En kyss är ett vackert knep som naturen skapat för att hejda talet när ord blir överflödiga."

Ingrid Bergman
malcolm
Somliga äro de fåtaliga ty de voro lätt räknade.

"?"
Biggan_
Vår herre har skapat nötterna,
men han har inte knäckt dem.
Goethe
evelina
" Förr behövde man bara tappa en näsduk så kom männen rusande. I dag kan man tappa en behå utan att någon lyfter ett finger."
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon