Motti
Ja jag undrar hur många av er som är gifta eller sambos vars andra hälft sover nu kompiskram.gif min gubbe sover som en stock just sleeping.gif
Meriona
Vi andra då? sad.gif Som är singel men helst vill gå och sova, räknas det som en halv röst?
netha
CITAT (Motti @ 03-09-2010, 22:20) *
Ja jag undrar hur många av er som är gifta eller sambos vars andra hälft sover nu kompiskram.gif min gubbe sover som en stock just sleeping.gif

Min sitter 3 m från mig vid sin dator ... surfar och tävlar i spel med mig och övrig släkt o vänner ... jätteroligt hart vi. tummenupp.gif
Motti
Meronia ! rolleyes.gif du är go men ibland 'är det faktiskt skönt att ha en gubbe som sover även om man är gift eller samb0,det är så himmla skönt att bara få ha dettyst och lungt inget tjaffs.Och oj vad han kommer att va
tyst i morgon naughty.gif han var hos bonden i byn i kväll och drack wisikey naughty.gif vad säger man !självförvållat confused.gif
Aqvakul
Hustrun tittar på Tootsie på TV - en bra gammal film!
Fny
min man ligger i soffan bredvid och halvsover, räknas det? wub.gif
Anma
CITAT (Fny @ 03-09-2010, 22:40) *
min man ligger i soffan bredvid och halvsover, räknas det? wub.gif

Min med!
netaave
Min sitter nere i verkstan och fixar med datorer.
Motti
Jo hihi konstigt det där att der är mést männ som slappar:)inte speciellt upphetsande eller ?i alla falla får man lugn och ro i morgon wink.gif Ja typ min tur i morgon att slappa wink.gifför det ska väl vara rättvist eller ?
netha
CITAT (Motti @ 03-09-2010, 23:41) *
Jo hihi konstigt det där att der är mést männ som slappar:)inte speciellt upphesande eller ?i alla falla får man lugn och ro i mottgo wink.gif Ja typ min tur i morgon att slappa wink.gifför det ska väl vara rättvist eller ?

?`

Nyfiken på vad du menar med "min tur imorgon att slappa"?
Motti
Ja någon gång måste det väl va min tur att bara slappa´och bara få va utan att städa gno och putsa tummenupp.gif och helst slippa laga mat också för en för en gångs skull kanske smile.gifåter stå att se whistling.gif
netaave
CITAT (Motti @ 03-09-2010, 23:50) *
Ja någon gång måste det väl va min tur att bara slappa´och bara få va utan att städa gno och putsa tummenupp.gif och helst slippa laga mat också för en för en gångs skull kanske smile.gifåter stå att se whistling.gif


Ja stå på dig finns ingen anledning för en karl att få komma till "dukat bord" jämt om han inte bjuder till ibland också.
netha
CITAT (Motti @ 03-09-2010, 23:50) *
Ja någon gång måste det väl va min tur att bara slappa´och bara få va utan att städa gno och putsa tummenupp.gif och helst slippa laga mat också för en för en gångs skull kanske smile.gifåter stå att se whistling.gif

Jamen så klart.
Vi har i alla år bägge tagit del av barn och hushåll ... åren jag var hemarbetande lagade maken maten varje lördag söndag ... jag under veckorna. Vi tog också hand om barnen tillsammans varje dag ... bad, matning, nattning.
Anma
Här är det jag som blir servad med det mesta av markservicen.
netha
CITAT (Anma @ 04-09-2010, 00:04) *
Här är det jag som blir servad med det mesta av markservicen.

Och här blir jag serverad allt ... mat, omsorg och personlig omvårdnad. wub.gif Är så tacksam för att han får ha hälsan kvar. wub.gif
storm
ja vist gubben sover som en klubbad säl (usch vilken jämförelse)vi ska upp tidigt till skjutbanan i morgon bitti men som vanligt så vaknar jag först och fixar frukost sad.gif
Motti
Så enkelt är det inte här !jag har inte jobbat på tuo år så det ligger ju lite på mig att ta Markservicen,gubben åker kl:6 00 och kopmmer hem vid 18,00-2100.
Anma
Jag har inte jobbat på 7 år.
Monica M zon 4
Klockan 22.20 när frågan skrev sov vi båda två som stockar! Vi går upp klockan 5 så vi orkar sällan vara uppe efter 21.30!
Aqvakul
Just nu sover hustrun - avvundas hennes förmåga att sova på morgonen..
Chamomille
Visst är det orättvist. Vaknar 4-5 varenda morron wacko.gif Arbetsskadad? Ja.
Igår somnade sambon före mig - ja. Själv fastnade jag vid datorn. Mysko...
Alba
Kl. 22.20 när tråden startades låg jag och hörde på Karlavagnen - somnade drygt 23.00 - jag hinner aldrig höra hela programmet innan John Blund kommer.
Gubben satt uppe och såg film.
Här är det alltid jag som somnar först.
omk
Här är det jag som somnar sist. Vanligen kring 0230-0300.
Jobbar skift och eftersom vi har "önskeschema" och jag är MKT morgontrött, betyder det att blir många kvällspass, dvs jag kommer hem ca 2215.
Sen beror det mycket på makens snarkningar, men jag har, efter 17 års äktenskap, lärt mej, att snarkningarna är som värst ca 40-50 minuter efter att han överlämnat sig till John Blund, SEN lugnar de ner sig och jag kan somna relativt ostört.
Alternativet är att somna in 2 timmar FÖRE maken somnar, så att man är rejält inne i djupsömnen, men det händer inte så ofta.
Så därför är jag inne på Odla kl 0224 ...
Pia L
Igår när tråden skrevs så spelade jag själv lite spel på FB och maken kikade på film i husets biosalong, vi brukar gå och lägga oss tillsammans.
Motti
Ja här sov han så gott som hela lördagen framför Tv:n och halva söndagen ,men så kom svärsonen och våra tre barnbarn då fick han sätta fart på spelevärket giggle.gif men så fort de åkte sov han igen d010.gif märkligt att man kan sova så himmla mycket confused.gif Fast jag hade det ju lugnt och skönt ;)men visst är det lite tråkiigt när gubben sover så mycket thumbdown.gif Men som sakt han har långa arbetsdagar och resor.
skogstroll
CITAT (Chamomille @ 04-09-2010, 07:46) *
Visst är det orättvist. Vaknar 4-5 varenda morron wacko.gif Arbetsskadad? Ja.
Igår somnade sambon före mig - ja. Själv fastnade jag vid datorn. Mysko...



Hm kanske är ett lokalt fenomen... jag vaknar också vid den tiden. Själv somnar jag i princip när jag kommit hem från jobbet, ätit och startat nio-filmen zzzzzzzzzz d010.gif i soffan. Sen kommer katten och gnölar för hon har tråkigt och vill ha gottis vid 4 suck... Då är det motigt att försöka somna om för att sen gå upp vid 5.

Jag vill vara som vanliga människor, sitta uppe till 23-24 och vakna seeeent.... idea.gif
Motti
Nu är det nära ska jag säga d010.gif han har tv-dosan i handen annars kan han inte sova giggle.gif ta man den när han somnat slår han upp ögonen på stubinen och ser alldeles nockad ut rotfl.gif Han kom inte hem förän kl:1800 och ska upp i morgon vid 6:00 och jobba igen.Men han lagade mat till mig i kväll wub.gif Moule Marine(blåmusslor i vitvinsås)i morgon ska jag laga något gott till honom smile.gif
Aqvakul
Hustrun är mycket duktigare än jag på att bli kvar i sängen på morgonen...
mamamaggan
CITAT (Aqvakul @ 18-09-2010, 07:50) *
Hustrun är mycket duktigare än jag på att bli kvar i sängen på morgonen...



Det vara snällt sagt ! De flesta brukar bara ha en massa invektiv att säga om den som inte går upp i ottan. Min partner har vaknat nu så det blir kanske frukost snart och så ska vi se om jag inte ska kunna sova lite.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon