Full version: Idol
Sidor: 1, 2
netaave
Fick reda på nyss att en av våra vänner sökt till Idol. Brukar inte titta på programmet men nu måste jag ju bara kolla om han kom med. Isf är han med från Sthlm i morgon.
Christian heter han, kallas Chris och är från Sigtuna. smile.gif tidigare sångare och gitarrist i dansbanden Sannex och Wahlströms.
Aqvakul
Uttagningen var ju i våras, så nog borde hans vänner veta hur det gick...
fuchsian

Nu längre har man inte nån större intresse av det, men fackfolket kollar även att de inte är direkt aktiva med det, jag menar min make och hans musikpolare, men trots allt är det spännande i slutändan.

Jag såg häromdagen reprisen om Susan Boylen, den engelska damen som söng så taket lyfte.
Det kallar jag IDOL med stora bokstaver. Drömmen blev verklighet! Jag bara ryser när hon sjunger, vilken röst och icke skolad. ...... tummenupp.gif för Susan i fortsättningen ........ fuchian ...
sqrulan
Självklart så kollar jag på Idol, det är roligt att se hur dom utvecklas och tillslut står bara några kvar. Jag ska försöka att se det mesta då jag inte jobbar men det brukar ju komma repriser på helgerna.
Alba
Nytt för i år är att åldern på de sökande ligger betydligt högre än föut.
De har redan sett en stjärna - Malin - en ung tjej med talang.
netaave
Va inte med ikväll, ja han och hans närmaste vet nog men får inget säga. Men uppmanar oss ihärdigt att inte missa programmet på fejjan.....
Kollar i morrn, ikväll tyckte jag det var många bra som kom med så han får isf hård konkurrans.
Berith
På gamla juryns tid brukade jag skriva upp om jag hittade nåt intressant vid audition och ibland hängde dom artisterna med länge. En del hänger med ännu faktiskt, dom hade verkligen öra och öga för att hitta talangfulla personer.

Den här juryn däremot har väl inte hittat en enda artist? Är det tredje året dom är med? Jag kommer inte ens ihåg vem som vann 2008, och Idol 2009 slutade jag titta på efter några program. Har iofs hört Erik Grönvall på radio ganska ofta så honom har det väl gott bra för.

Såg programmet igår och där fanns ju inte en enda som jag skulle vilja höra igen. Men vem vet, nån av dom andra som skuttade förbi med guldbiljett kanske var årets vinnare.
herkules
himmel vad många bra det var igår! idol är lika spännande som alltid, det ska bli skoj att följa höstens program.
zissi
Kul att höra så många duktiga sångare och sen följa dem och se dem utvecklas... Jag ser nog alla program jag kan, om jag inte tröttnar förstås.
netaave
CITAT (herkules @ 08-09-2010, 08:49) *
himmel vad många bra det var igår! idol är lika spännande som alltid, det ska bli skoj att följa höstens program.


Håller med men den bästa kommer ikväll wink.gif kul att lilla Sigtuna har två deltagare
netha
Lyssnar på Idol ... nyss höll jag nästan andan ... hörde en så otroligt bra röst ... en som inte finns tretton på dussinet av ... finns bara en. Tror han hette Emil ... så sa iaf nån i juryn. tummenupp.gif bravo.gif
Meriona
Har slötittat 15 min, men tyvärr är det lika ointressant som vanligt. Nej, det måste väl finnas intressantare program att sända än detta? sad.gif
Piccante
Jag gillade gotlänningen! Dansbandskillen var väl inget halleluja moment direkt, tyvärr.
netha
Hörde en härlig tjej för en stund sedan ... Alice tummenupp.gif

netaave
Det är så otroligt många bra med i år, hon tjejen med "hjulben" var ju också fantastiskt duktig, likaså henne dom överraskade i skolan

CITAT (Markus_H @ 08-09-2010, 20:47) *
Jag gillade gotlänningen! Dansbandskillen var väl inget halleluja moment direkt, tyvärr.


Vänta och se
Aqvakul
att hoppas på någon av Amanda Jensens kaliber är väl tämligen utsiktslöst..
netha
CITAT (Aqvakul @ 08-09-2010, 21:40) *
att hoppas på någon av Amanda Jensens kaliber är väl tämligen utsiktslöst..

Kan jag hålla med om ... Amanda är i en klass för sig. tummenupp.gif wub.gif
bergvallmo
Nu i början tycker jag det är jobbigast med de som är sådär jättedåliga så att man skäms. Tycker synd om dem och deras familj. Ibland vet jag inte om det är så hemskt att det är roligt. Minns ni ring ring tjejen...

http://www.youtube.com/watch?v=oXrLxsOL9dU...feature=related
netaave
Min extrason

http://www.tv4play.se/noje_och_humor/idol?videoId=1.1765490
sqrulan
Är det! Han var väldigt charmig och glad, hoppas att det går bra i fortsättningen så att du får heja på han! tummenupp.gif
Cacki
Anders B lyckades snoka upp en kanontjej igen. Alice Hagenbrandt gillade jag.
netaave
CITAT (sqrulan @ 09-09-2010, 08:28) *
Är det! Han var väldigt charmig och glad, hoppas att det går bra i fortsättningen så att du får heja på han! tummenupp.gif


Ja han får ju inget säga men vi anar att det går bra. Blir ju lite som händer runt som gör att man anar det. Fattar inte att han kunnat hålla tyst om detta hela sommaren bara.
Ja han är alltid glad, en riktig spillevink som alltid får en på bra humör. Dessutom otroligt trevlig och väluppfostrad mot alla. En riktig svärmorsdröm.
*Stintan*
Tja förlåt men tycker man att han sjöng bra så har man nog inte särskilt höga krav på bra sångröst.

Dessutom tycker jag personligen det är fel att dom plockar med såna som redan har ett eller båda benen inne.
Berith
Som jag sa förut så hittade jag ingen i första programmet som jag ville höra igen.

Under dom tre andra programmen skrev jag upp följande:

Onsdag: Olle från Gotland, Frida i rullstolen, Alice från Bagges talangjakt.
Torsdag: Sebastian Kranz.
Fredag: Daniel Norberg, Minnah Karlsson 40417, sågverksarbetaren 40559, Freja Sterner.

Får se hur långt dom tar sej... g.gif
netaave
Nu är vi så klart stolta som 17, bara att komma bland dom 20 bästa uttagen av juryn är ju stort.
Ändå känns det som det börjar på allvar nu smile.gif
Hoppas nån härinne vill hjälpa honom och rösta 099 41404 eller skicka sms CHRIS till 72 400

Jag hoppas hans rutin och scenvana tillsammans med sången ska föra honom långt. Om inte så har han ju försökt iaf wink.gif och sluta sjunga och spela det gör han nog aldrig.

http://www.tv4play.se/noje_och_humor/idol?videoId=1.1823424
Inga från Närke
CITAT (*Stintan* @ 09-09-2010, 12:00) *
Tja förlåt men tycker man att han sjöng bra så har man nog inte särskilt höga krav på bra sångröst.

Dessutom tycker jag personligen det är fel att dom plockar med såna som redan har ett eller båda benen inne.

Håller fullständigt med. Ska vara helt okända tycker jag, det finns ju en tjej också som heter Linda tror jag det var som har gått vidare och hon har också varit med i branchen ett tag. Kommer inte ihåg vilken grupp hon var med i men det är orättvist mot de som idag är okända.
netha
Har varken sett eller lyssnat på Idol på länge, men ikväll tänkte jag kolla vilka som var med ännu ... hörde två vars röster jag verkligen älskar ... Geir och Linnea. tummenupp.gif Sedan har jag en favorit sen början av serien ... Alice heter hon. tummenupp.gif Är hon kvar?

Men ... så besviken jag blev alldeles nyss när jag letade Geir på Google. Han är ju professionell artist. thumbdown.gif
Från Wikipedia:

Geir Rönning är en sångare och låtskrivare född 5 november 1962 i Ålesund, Norge. Han har varit professionell artist sedan i början på 90-talet, deltagit i Eurovision Song Contest och skrivit och framfört de officiella låtarna till VM i friidrott 2005 och EM i damfotboll 2009. Han har även varit med i Rhapsody In Rock tillsammans med Robert Wells.

Sååå trist att IDOL inte längre handlar om talangjakt sad.gif ... liknar mer artistbyrå/skivbolag som försöker få lite mer ljus på dem som inte syns dagligen. Eller är det bara jag som reagerar så?
Meriona
Ja men det verkar ju ruttet - var drar de gränsen? Kan Pernilla Wahlgren ställa upp tillexempel? blink.gif
Motti
Har så svårt att komma ihåg alla namn men han Smith han som sjöng med raspig röst han var ju superbra underbart orginel röst !föresten liknade han Jhon Travolta i unga år fast blond wink.gif
netha
CITAT (Meriona @ 30-09-2010, 21:21) *
Ja men det verkar ju ruttet - var drar de gränsen? Kan Pernilla Wahlgren ställa upp tillexempel? blink.gif

Tror jag att hon borde kunna ... eller Charlotte Perelli ... Peter Jöback m.fl
Nä fy vad besviken jag blev ... tyckte ju han var så otroligt bra ... sån röst jag älskar ... men thumbdown.gif
Krolliljan
OK
Då har jag lyssnat på alla och tycker då att följande är intressanta
Olle är riktigt "2010".
Jay är min favorit.
Andreas är en underhållande prick.
Freja
Linnea
sqrulan
Jag gillar programmet och min dotter som är en hejjare på sång gillade din son netaave, mycket för charmen!
Vi får se hur det går, min dotter gillade Jay men inte jag! Så vi tycker olika och så ska det vara.
Bagge är en söting och har humor, kanske inte min typ av man men go är han! tummenupp.gif
netha
Linnea är min favorit ikväll! Hon har en "egen" röst som jag bara älskar. smile.gif
bergvallmo
CITAT (netha @ 08-10-2010, 21:29) *
Linnea är min favorit ikväll! Hon har en "egen" röst som jag bara älskar. smile.gif



Ja visst är Linnea härlig...
sqrulan
Oj, jag tycker att många är så bra fast på olika sätt! Jag har ingen särskild ännu som jag tycker mest om. Kan ju säga att lilla söta Daniel blir nog en riktig tjejidol denna gång.
Platinum
Var blev Jay Smith av? Utgallrad?
sqrulan
Nej, det vet vi inte ännu, han sitter och väntar på resultatet.
Platinum
Ahm han var med idag då men inte under min tv-tid.
Berith
Har inte hängt med på i dom senaste programmen men om jag förstått rätt så var dom här elva med igår? Sassa åkte ut läste jag, och henne hade jag inte med på min egen lista från uttagningarna.

Röd deltagare har jag inte med på min lista, grön deltagare fastnade jag för i uttagningarna, svart deltagare kommer jag inte ihåg. Jag har skrivit "brotterskan" och "Bagges servitris" på två, kanske att nån av dom är med än?
Jay Smith
Andreas Weise
Linda Varg
Daniel Norberg
Elin Blom
Olle Hedberg
Sassa Bodensjö
Linnea Henriksson
Geir Rönning
Alice Hagenbrant
Minnah Karlsson
Krolliljan
Jag tror att servitrisen heter Nadja. och brotterskam Michaela. smile.gif
Berith
Aha! Ja dom hade jag inte med på min lista. thanks.gif
Krolliljan
Jay tummenupp.gif
netha
CITAT (netha @ 08-10-2010, 20:29) *
Linnea är min favorit ikväll! Hon har en "egen" röst som jag bara älskar. smile.gif

Och hon gick vidare ikväll. Vilken röst! wub.gif
netha
CITAT (netha @ 30-09-2010, 20:15) *
Har varken sett eller lyssnat på Idol på länge, men ikväll tänkte jag kolla vilka som var med ännu ... hörde två vars röster jag verkligen älskar ... Geir och Linnea. tummenupp.gif Sedan har jag en favorit sen början av serien ... Alice heter hon. tummenupp.gif Är hon kvar?

Men ... så besviken jag blev alldeles nyss när jag letade Geir på Google. Han är ju professionell artist. thumbdown.gif
Från Wikipedia:

Geir Rönning är en sångare och låtskrivare född 5 november 1962 i Ålesund, Norge. Han har varit professionell artist sedan i början på 90-talet, deltagit i Eurovision Song Contest och skrivit och framfört de officiella låtarna till VM i friidrott 2005 och EM i damfotboll 2009. Han har även varit med i Rhapsody In Rock tillsammans med Robert Wells.

Sååå trist att IDOL inte längre handlar om talangjakt sad.gif ... liknar mer artistbyrå/skivbolag som försöker få lite mer ljus på dem som inte syns dagligen. Eller är det bara jag som reagerar så?

Hofff!!! NU åkte han ut! tummenupp.gif
sqrulan
Ja "Poff" ut med han, visst han är bra men har inget där att göra.
sqrulan
tummenupp.gif Jay var super bra ikväll och Minnah.
netha
Linnea och Olle tummenupp.gif

Piccante
har inte följt sässongen men Jay och Minnah yahoo.gif w00t.gif herre jösses vilka begåvningar men gillade även Olles Bowietolkning.
sqrulan
giggle.gif Bra att man tycker olika men Jay vinner nog detta race!!!
netha
CITAT (sqrulan @ 19-11-2010, 22:30) *
giggle.gif Bra att man tycker olika men Jay vinner nog detta race!!!

Såg i ett forum att de skulle "stödrösta" på Jay ... bara för att ........

Har ju varit en del rubriker i media idag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon