silos
Om vi människor kunde ta till oss denna vackra sanning så blev livet mycket bättre för många av oss på våran underbara planet! wub.gif
Men oftast har vi en skev syn på vad kärlek är,tyvärr.
Här visar jag en bildserier från min sida på Netlog.
I den visar jag mina goa kärlekar wub.gif
smiley_small_hug.gif
http://sv.netlog.com/Kyllikki_Sylvi/blog/blogid=284715

P.S Jag kunde inte vistas i mitt "mörker"så värst länge eftersom "ljuset"drog upp mig värligt snart. biggrin.gif
ängsvädd
Underbara bilder wub.gif Härligt att du kommit upp i ljuset Silos smile.gif

Jag är så himla sugen på att skaffa hund eller hundar igen, har haft en chinese crested powder puff - nakenhund med päls på hela kroppen smile.gif Men det är svårt att orka med en hund när man är ensam och sjuk, det blir synd om hunden så jag avstår. Har ju mina undulater o katarinaparakiter o orkidéer wub.gif
fuchsian
Ägsvädd,

Kanske skulle jag få lite orchide-råd av dig. jag har endast brudorkideer.

Jag har fått under årens lopp massor av olika råd och alla mina blommor har trots allt bara dött.

Nu har jag en särskild bord åt dem inpå rummet på ostsidan, där är det stora fönster, men jag har en enkel golvlampa (sparljus) som jag tänder på morgonen och den lyser mest hela tiden till sent på kvällen.

Mitt i har jag en sån där innefontän, men den skvätter inte på blommorna.
Mina äldsta har nu gjort Bäbissar och de är nu rätt stora, men har inte förr tagit hand om dom, men köppte hem vitmossa.
Sedan har jag nyligen fått 3 st dubbelstammade, olikfärgade orckideer av maken, så nu är det trångt där.

Enda gången jag flyttar på dom är, när de ska till köket och bli doppade i hinken och får sedan rinna av sig på ett galler. och sedan tillbaks.
På detta vis har jag nu lyckats få dom överleva och ge liv av sig.

Jag har 2 st. som inte varken vill eller vad är frågan?
Min tanke är att om jag planterar den ihop, för det finns inte så mycket friska rötter kvar i dom.

Jag älskar den höga vinterblommande orckideen jag brukat köpa i tyskland på höstresan, men vid fönsterbänken där den får mest sol, har jag inte lyckats att få dem att överleva.
Den orkideen har långa, smala blad och "knölar" vid roten och sen en fin blomsterstängsel.
Undrar vad gör jag för fel? ..... fuchian ......
Jag vet att tråden handlar om kärlek och med en kärlek ömmar jag med dessa fina växter. ds.
silos
På tal om heta diskussioner och kärlek så är det det heta diskussionerna som drar mest läsare yahoo.gif
fuchsian
Det får man försöka lätta upp med mer humor och kärleksfullhet, så blir inte hela bilden så mörk.
Lätt och säga, men....
Hamnade i deppia under efternatten och morgonen, men försöker ta mig upp så sakterliga, min morbrors fru opererades för cancer i bukspottskörteln snart 1 ½vecka sedan och först igår fick jag tag i min kusin och frågade hur hon mådde, men han var rätt så låg och visste inte eller ville inte prata om det, så jag förstår att det blev inte en enkel operation, för hon skulle ha varit redan hemma.
Jag frågade också om min enda morbror och min kusin sa att han är piggaqre, men de kommer nog inte hem längre.
han har mitt tel. nr. Kollade det också och sa att någon av er (mina 4 kusiner) kan väl slå en signal om nåt akut händer. Jag får inte info för jag ingår ju inte i familjen på samma sätt som de.

Ibland undrar man att varför ska allt komma på nästan samma gång?! .... -cry-.gif .. fuchian...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon