Full version: malcolm´s projekt
Sidor: 1, 2
malcolm
Detta är ett försök för mig att komma igång med saker och verkligen göra det jag förutsatt mig, imorgon, lördag skall jag byta ut blinkersen på bilen som krossades dagen före nyårsaftonen då jag blev påbackad i P-huset i centrum. Regnar det skall jag försöka bringa ordning i bokhyllan istället. Återkommer med uppgifter om hur det har gått.
Gunilla T
Heja Malcolm...du är på väg smile.gif
sommarhumla
Suveränt att du startade tråden!!!! Då kan vi följa dig och stötta när det behövs.
smiley_small_hug.gif Lycka till med dina projekt!!
Ingela i Segersberg
Lycka till, Malcolm! smiley_small_hug.gif
mojan
000.gif
Cacki
Kanonbra Malcolm! Kom ihåg att mjukstarta bara så du inte får några bakslag. (Jag tyckte bara att du glömde en grej på listan...sätta dej ner och summera dagen och bara få känna dej nöööjd!...nog så viktigt!)
Aqvakul
tummenupp.gif Bra grabben!
zissi
Bra början tummenupp.gif
ängsvädd
Heja Malcolm bravo.gif
Carl
well done!
xlxl67
CITAT (malcolm @ 10-09-2010, 18:23) *
Detta är ett försök för mig att komma igång med saker och verkligen göra det jag förutsatt mig, imorgon, lördag skall jag byta ut blinkersen på bilen som krossades dagen före nyårsaftonen då jag blev påbackad i P-huset i centrum. Regnar det skall jag försöka bringa ordning i bokhyllan istället. Återkommer med uppgifter om hur det har gått.


Bra jobbat malcolm!
mamamaggan
UNDERBART !!!!


Men kom ihåg att om , jag säger om , du skulle råka få bakslag så finns det en ny dag med nya krafter . Bli inte rädd och nedslagen om det händer , alla råkar ut för bakslag .

bravo.gif smiley_small_hug.gif
Katie
VAD KUL ATT DU BÖRJAR NYSTA!!! smiley_small_hug.gif

Jag har också små projekt när det känns grått i skallen. Dagens var att en gång i timman gå ut för att kolla till Houdini-gänget (fåren) eftersom de gick på lösen.
Resten av dagen har spenderats framför datan med filmtittande.

Baby-steg Malcolm, baby-steg. flirting.gif

Ta det lugnt och dra på smilbanden.
Känns det jobbigt, dra täcket över huvudet en stund och samla kraft.

smiley_small_hug.gif
Myosotis
CITAT (malcolm @ 10-09-2010, 18:23) *
...lördag skall jag byta ut blinkersen på bilen (...) Regnar det skall jag försöka bringa ordning i bokhyllan istället...

Hur går det med blinkersen/böckerna? kompiskram.gif
fuchsian
Malcolm,

Lite pepp från mig.
Man byggde inte Rom på en dag och samma gäller när man har krachat ordentligt, steg för steg och vila om du känner dig tung till sinnes.
Har du någon sorts musik du har gillat att lyssna? Kanske dax att tänka över om det skulle underlätta och distahera dig från att grubbla för mycket.
Lycka till med din planering, ta det som det kommer.... ..... fuchian....
Motti
Bra jobbat Malcom tummenupp.gif
Sussie F-Flower
CITAT (malcolm @ 10-09-2010, 18:23) *
Detta är ett försök för mig att komma igång med saker och verkligen göra det jag förutsatt mig, imorgon, lördag skall jag byta ut blinkersen på bilen som krossades dagen före nyårsaftonen då jag blev påbackad i P-huset i centrum. Regnar det skall jag försöka bringa ordning i bokhyllan istället. Återkommer med uppgifter om hur det har gått.



Underbart Malcolm!!!! smiley_small_hug.gif
Självklart fixar du det!!! yes.gif
Du verkar ju ha tummen på rätt plats så för dig handlar det ju bara om att du verkligen "tar dig för"... och gör det du tänker att du ska göra!
kompiskram.gif
bergvallmo
CITAT (malcolm @ 10-09-2010, 18:23) *
Detta är ett försök för mig att komma igång med saker och verkligen göra det jag förutsatt mig, imorgon, lördag skall jag byta ut blinkersen på bilen som krossades dagen före nyårsaftonen då jag blev påbackad i P-huset i centrum. Regnar det skall jag försöka bringa ordning i bokhyllan istället. Återkommer med uppgifter om hur det har gått.



Härligt, tror på dig. smile.gif
ingrid fuxwall
Varför berättar inte malcolm om sina framsteg?
malcolm
CITAT (ingrid fuxwall @ 12-09-2010, 20:24) *
Varför berättar inte malcolm om sina framsteg?

Därför att det inte finns några framsteg att berätta om, kunde inte somna igår kväll och var vaken ända till åttatiden imorse och har haft en dånande huvudvärk hela dagen. Orkade knappt laga middag men det blev nå´t ätbart till sist i alla fall. Har tvättat alla handdukar och badlakan från badrum. lilla toaletten och köket denna helg, inte mycket att skryta med men i alla fall bättre än inget.
Anma
CITAT (malcolm @ 12-09-2010, 23:20) *
Därför att det inte finns några framsteg att berätta om, kunde inte somna igår kväll och var vaken ända till åttatiden imorse och har haft en dånande huvudvärk hela dagen. Orkade knappt laga middag men det blev nå´t ätbart till sist i alla fall. Har tvättat alla handdukar och badlakan från badrum. lilla toaletten och köket denna helg, inte mycket att skryta med men i alla fall bättre än inget.

Men det är ju jättebra! Handdukstvätten alltså.
ängsvädd
CITAT (malcolm @ 12-09-2010, 23:20) *
Därför att det inte finns några framsteg att berätta om, kunde inte somna igår kväll och var vaken ända till åttatiden imorse och har haft en dånande huvudvärk hela dagen. Orkade knappt laga middag men det blev nå´t ätbart till sist i alla fall. Har tvättat alla handdukar och badlakan från badrum. lilla toaletten och köket denna helg, inte mycket att skryta med men i alla fall bättre än inget.

Det är jättebra gjort, med tanke på hur du mår! bravo.gif
mamamaggan
Känn dig oerhört nöjd Malcolm !!! smiley_small_hug.gif
Alba
CITAT (malcolm @ 12-09-2010, 23:20) *
Därför att det inte finns några framsteg att berätta om, kunde inte somna igår kväll och var vaken ända till åttatiden imorse och har haft en dånande huvudvärk hela dagen. Orkade knappt laga middag men det blev nå´t ätbart till sist i alla fall. Har tvättat alla handdukar och badlakan från badrum. lilla toaletten och köket denna helg, inte mycket att skryta med men i alla fall bättre än inget.


Det var väl en hel del att skryta med. Varje litet steg är ju en framgång för dig.

Jag tror att även om du en dag inte gör några framsteg så kan det vara bra att du skriver det.
Det kanske känns bättre än att du tänker - nu väntar de på besked.......men du avgör naturligtvis själv hur du gör......det var bara ett lite tips.
Kravet att prestera och förväntningar från andra kan i sig vara förödande.

Lycka till med dina nya steg........du kommer att fixa det.
malcolm
CITAT (Alba @ 13-09-2010, 12:09) *
Kravet att prestera och förväntningar från andra kan i sig vara förödande.

Lycka till med dina nya steg........du kommer att fixa det.

På sätt och vis ångrar jag att jag startade denna tråd, känns lite som om jag "måste" prestera en massa nu och skriva om allehanda framsteg men jag vill inte ljuga och berätta om sådant som faktiskt inte blivit gjort. Bilen är största sorgebarnet just nu, har en besiktningstid måndagen den 29/9 (i år giggle.gif ) och tills dess skall blinkersen vara bytt och bakre ljuddämparen vara upphängd för att det inte skall bli ombesiktning. Vill inte boka om tiden för det vore väl själva ranting.gif om jag inte skulle få till det tills dess.
Myosotis
CITAT (malcolm @ 13-09-2010, 14:05) *
På sätt och vis ångrar jag att jag startade denna tråd, känns lite som om jag "måste" prestera en massa nu och skriva om allehanda framsteg...

nono.gif Nejnejnej inga måsten här!!! Vi vill ju bara peppa dig för att vi förstår hur det känns. Alla har full förståelse för att man inte orkar ta tag i saker. Vill du inte skriva i tråden mer så låter vi den dö ut, inga problem. smiley_small_hug.gif

CITAT (malcolm @ 13-09-2010, 14:05) *
besiktningstid måndagen den 29/9

Om det hade varit min bil skulle jag säkert stå där och jobba och svära i en ficklampas sken sent på kvällen den 28., antagligen i ösregn. whistling.gif
malcolm
CITAT (Myosotis @ 13-09-2010, 14:14) *
nono.gif Nejnejnej inga måsten här!!! Vi vill ju bara peppa dig för att vi förstår hur det känns. Alla har full förståelse för att man inte orkar ta tag i saker. Vill du inte skriva i tråden mer så låter vi den dö ut, inga problem. smiley_small_hug.gif
Om det hade varit min bil skulle jag säkert stå där och jobba och svära i en ficklampas sken sent på kvällen den 28., antagligen i ösregn. whistling.gif

Oooops... blev visst fel, måndagen den 20/9 skulle det vara men det blir kanske så att jag kommer att stå där med ficklampa den 19:e. giggle.gif
mamamaggan
CITAT (malcolm @ 13-09-2010, 14:20) *
Oooops... blev visst fel, måndagen den 20/9 skulle det vara men det blir kanske så att jag kommer att stå där med ficklampa den 19:e. giggle.gif



Gör väl inget i så fall , ingen är fulkomlig och mår man inte bra så gör man inte .



Känn dig inte tvungen att redovisa här på något sätt , kom bara ihåg att du är någon som är värd något även om du just nu inte orkar ta tag i så mycket .

smiley_small_hug.gif



ingrid fuxwall
CITAT (mamamaggan @ 14-09-2010, 04:12) *
Känn dig inte tvungen att redovisa här på något sätt ,
smiley_small_hug.gif

Tycker helt annorlunda, Nu när malcom har fått oss att engagera oss i hans hälsa och görande och allt annat och då tycker jag att han ska hålla oss uppdaterade, fast som sagt det är ju min åsikt - alla andra verkar tycka annorlunda så nu ska jag hålla tyst och låta bli att läsa hans inlägg.

Min åsikt/erfarenhet är att det är ett friskhetstecken om man kan skriva om "att må dåligt", folk som verkligen är under isen har inte malcoms förmåga att få andra att "tycka synd om".
Nu ska jag hålla tyst och låta Er ömka malcom.
Meriona
CITAT (ingrid fuxwall @ 14-09-2010, 20:27) *
Tycker helt annorlunda, Nu när malcom har fått oss att engagera oss i hans hälsa och görande och allt annat och då tycker jag att han ska hålla oss uppdaterade, fast som sagt det är ju min åsikt - alla andra verkar tycka annorlunda så nu ska jag hålla tyst och låta bli att läsa hans inlägg.

Min åsikt/erfarenhet är att det är ett friskhetstecken om man kan skriva om "att må dåligt", folk som verkligen är under isen har inte malcoms förmåga att få andra att "tycka synd om".
Nu ska jag hålla tyst och låta Er ömka malcom.

Har ungefär samma erfarenheter som du tror jag.
Chamomille
CITAT (ingrid fuxwall @ 14-09-2010, 20:27) *
Tycker helt annorlunda, Nu när malcom har fått oss att engagera oss i hans hälsa och görande och allt annat och då tycker jag att han ska hålla oss uppdaterade, fast som sagt det är ju min åsikt - alla andra verkar tycka annorlunda så nu ska jag hålla tyst och låta bli att läsa hans inlägg.

Min åsikt/erfarenhet är att det är ett friskhetstecken om man kan skriva om "att må dåligt", folk som verkligen är under isen har inte malcoms förmåga att få andra att "tycka synd om".
Nu ska jag hålla tyst och låta Er ömka malcom.

Tycker att det sammanfattar mina åsikter ganska bra.
*Stintan*
CITAT (ingrid fuxwall @ 14-09-2010, 20:27) *
Tycker helt annorlunda, Nu när malcom har fått oss att engagera oss i hans hälsa och görande och allt annat och då tycker jag att han ska hålla oss uppdaterade, fast som sagt det är ju min åsikt - alla andra verkar tycka annorlunda så nu ska jag hålla tyst och låta bli att läsa hans inlägg.

Min åsikt/erfarenhet är att det är ett friskhetstecken om man kan skriva om "att må dåligt", folk som verkligen är under isen har inte malcoms förmåga att få andra att "tycka synd om".
Nu ska jag hålla tyst och låta Er ömka malcom.


Här är en till med ungefär samma åsikt/erfarenhet.
Myosotis
Jaha men om han nu mår dåligt fast ni inte tror honom, hur kul tror ni då att det är för honom att läsa era kommentarer?! Ibland är det faktiskt bättre att hålla tyst. Det finns liksom inte bara må bra/må dåligt, det kan ju vara så att man mår snäppet bättre än "under isen" så att man orkar skriva lite här t.ex. Vad finns det då för syfte med att trycka ner personen under isen igen, annat än ren elakhet? Jag känner inte heller Malcolm och kan inte bedöma hur dåligt han mår, så då utgår jag ifrån att han mår precis så dåligt som han säger.
Aqvakul
CITAT (Myosotis @ 14-09-2010, 21:24) *
Jaha men om han nu mår dåligt fast ni inte tror honom, hur kul tror ni då att det är för honom att läsa era kommentarer?! Ibland är det faktiskt bättre att hålla tyst. Det finns liksom inte bara må bra/må dåligt, det kan ju vara så att man mår snäppet bättre än "under isen" så att man orkar skriva lite här t.ex. Vad finns det då för syfte med att trycka ner personen under isen igen, annat än ren elakhet? Jag känner inte heller Malcolm och kan inte bedöma hur dåligt han mår, så då utgår jag ifrån att han mår precis så dåligt som han säger.

tummenupp.gif
Meriona
CITAT (Myosotis @ 14-09-2010, 21:24) *
Jaha men om han nu mår dåligt fast ni inte tror honom, hur kul tror ni då att det är för honom att läsa era kommentarer?! Ibland är det faktiskt bättre att hålla tyst. Det finns liksom inte bara må bra/må dåligt, det kan ju vara så att man mår snäppet bättre än "under isen" så att man orkar skriva lite här t.ex. Vad finns det då för syfte med att trycka ner personen under isen igen, annat än ren elakhet? Jag känner inte heller Malcolm och kan inte bedöma hur dåligt han mår, så då utgår jag ifrån att han mår precis så dåligt som han säger.


Jag kan bara tala för mig själv men jag har tröttnat på flera insinuationer och faktiskt även en tråd om att han är så illa omtyckt här att han ska logga ur för gott. Jag måste inte tycka synd om någon, jag har nog med mitt eget elände om det ska vara på terapinivån.
Chamomille
CITAT (Meriona @ 14-09-2010, 21:31) *
Jag kan bara tala för mig själv men jag har tröttnat på flera insinuationer och faktiskt även en tråd om att han är så illa omtyckt här att han ska logga ur för gott. Jag måste inte tycka synd om någon, jag har nog med mitt eget elände om det ska vara på terapinivån.

Håller med.
fuchsian
Hej Malcolm,

Det är lite knepigt det hela, men tycker att du kan göra det du gör och sen bestämma om du skriver till oss. Lite press skadar nog inte, du, att få lite fart på sakerna, men inget är ett måste om dagen inte är så bra. Låt bli att skriva eller helt enkelt skriv att nu blev det inget.
Tänk, vännen, vi är många som har fått sina smällar och kan förstå vad du går igenom. Under denna korta period har du verkligen orkat utträtta en hel del och skriva om det -------- det ska du vara stolt över!-- Hur har det gått med bilen? fick du ordning på den? Det är ju en sak som kanske känns jobbigt, men det är bättre att försöka och glöm nu inte att unna dig lite vila, även upp i knoppen, tänk inte om och om.
Jag vet, lättare sagt än gjort, men grabben, du är bra som du är. ... smiley_small_hug.gif ..fuchian...
ängsvädd
CITAT (Myosotis @ 14-09-2010, 21:24) *
Jaha men om han nu mår dåligt fast ni inte tror honom, hur kul tror ni då att det är för honom att läsa era kommentarer?! Ibland är det faktiskt bättre att hålla tyst. Det finns liksom inte bara må bra/må dåligt, det kan ju vara så att man mår snäppet bättre än "under isen" så att man orkar skriva lite här t.ex. Vad finns det då för syfte med att trycka ner personen under isen igen, annat än ren elakhet? Jag känner inte heller Malcolm och kan inte bedöma hur dåligt han mår, så då utgår jag ifrån att han mår precis så dåligt som han säger.

Så himla bra skrivet - håller helt med. Nu ska ännu en tråd förstöras - suck

Hoppas du kan bortse från deras kommentarer Malcolm. Jag förstår att du har svårt att få ens de enklaste sakerna utförda - det har man när man mår dåligt - jag tror att du behöver både mental och praktisk hjälp.
*Stintan*
Vill man så kan man vrida till allt man läser och få det till något elakt utan att det nödvändigtvis var skribentens avsikt.
malcolm
Jag tänker inte gå i svaromål på huruvida jag mår dåligt eller mindre dåligt men jag ser i alla fall vilka som kan känna empati och vilka som inte kan det. Min tanke har aldrig varit att bli Odlas egen lilla "kelgris" och få massor av klappar på huvudet av typ "krya på dig". Det är inte så lätt att att jag är "frisk och mår bra" för att jag kan skriva här på forumet, många gånger klarar jag inte ens det och vissa morgnar måste jag tvinga mig ur sängen för att överhuvud taget komma upp och ofta handlar det om att jag behöver gå på toa men det är inte alltid jag hinner dit i tid heller så NI som ställer diagnos, bedömer och dömer: LÄGG NER!

Idag var jag på ett möte med F-kassan och Af för information om en kurs i hur man kan må bättre, den skall pågå i sex onsdagar nu i höst och jag skall ge det en chans även om det till viss del tar emot. Vi var elva personer som var kallade till detta möte men det var bara jag som kom vilket kändes lite trist eftersom det hade varit trevligt att träffa fler personer som är i samma situation som jag. Nu hade det varit ett bankrån i Huddinge centrum och det var kanske därför de flesta uteblev eftersom hela centrum var avspärrat av polisen men som sagt, jag var där och skall ge det hela en chans.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2136430/...olis-i-huddinge
Motti
Känner igen det där med hur svårt det kan vara och ta sig ur sängen och överhuvudtaget få i gång sig själv,jag var där för några år sedan.Att lyssna på någon som har det jobbigt är ett bra sätt att lära sig hur andra kan ha det ,allt är ju inte guld och gröna skogar här i livet.Kanske du Malcom känner att du har stöd av många här och kanske det hjälper dig på ett eller annat sätt:)att bry sig om andra människor som har det jobbigt är väl en självklarhet det är det som kallas medmännsklighet kompiskram.gif Att bli deppig och tycka allt är jobbigt och skit det kan drabba precis vem som helst !ingen går säker det kan jag lova.Fortsätt du och skriv Malcom yes.gif
sommarhumla
Hej Malcolm, tror det är bra att, även om det tar emot, du ger detta en chans. Förhoppningsvis dyker de andra upp vid nästa kurstillfälle och ni kan få en chans att sitta ner och prata med varandra.
kompiskram.gif
malcolm
Jag kommer att bli kallad till ett personligt möte framöver och då får jag se vad som händer, skall hur som helst ställa mig till förfogande vad som än händer eftersom jag inte vill må som jag gör nu och jag vill ju kunna jobba igen.
sommarhumla
Jag hoppas att allt går bra och jag håller tummarna för dig.
smiley_small_hug.gif

bergvallmo
CITAT (malcolm @ 15-09-2010, 19:10) *
Jag kommer att bli kallad till ett personligt möte framöver och då får jag se vad som händer, skall hur som helst ställa mig till förfogande vad som än händer eftersom jag inte vill må som jag gör nu och jag vill ju kunna jobba igen.



Klokt tänkt. Att kunna återgå till jobb en dag kan vara bra drivkraft smile.gif
mamamaggan
CITAT (malcolm @ 15-09-2010, 19:10) *
Jag kommer att bli kallad till ett personligt möte framöver och då får jag se vad som händer, skall hur som helst ställa mig till förfogande vad som än händer eftersom jag inte vill må som jag gör nu och jag vill ju kunna jobba igen.



tummenupp.gif
fuchsian
Bra Malcolm,

hoppas att det gick bra för din del och att du fick något mera att tänka på.
Du kom väl inte för sent, se det är svårt att få stopp på mig när jag börjar snacka, det vet du i det här laget.
Jag har haft massa tråkig städning och tvätt, men nu är det gjort och jag är trött.

Ha det så gott och en ..... smiley_small_hug.gif ---fuchian....
Katie
Hur går det för dig Malcolm?
Listar du saker för fullt?

Uppdatera gärna hur det går för dig.
tummenupp.gif
malcolm
Jag började med en lista men det blev enbart stressande, skall börja en "må bra" kurs i regi av Försäkringskassan nu i höst och hoppas den skall hjälpa mig framåt. Har i alla fall fått upp en hylla i sonens rum och det är i alla fall ett litet steg i rätt riktning.
Anma
CITAT (malcolm @ 28-09-2010, 21:41) *
Jag började med en lista men det blev enbart stressande, skall börja en "må bra" kurs i regi av Försäkringskassan nu i höst och hoppas den skall hjälpa mig framåt. Har i alla fall fått upp en hylla i sonens rum och det är i alla fall ett litet steg i rätt riktning.

Åh, låter mycket bättre med "må bra" kurs än min "smärtgrupp" som jag har börjat. Fast det är bara själva namnet på min kurs som inte är så uppmuntrande.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon