Irene_L
Jag är så stolt idag! Jag har gjort min första dörrkrans!
Först gick jag, mannen och Milla en tur till skogen och där hittade jag olika mossor och annat smått och gott till kransen:



Alla sakerna jag plockade använde jag inte tex kottarna.
Halmstommen hade jag redan innan och den tunna ståltråden jag använde köpte jag på blomsteraffären.
Sen var det bara att sätta igång och börja binda och till slut blev det en färdig krans:


Dom små svamparna var så söta! Dom växte i mossan!


När den var färdig var det dags för kransen att få sin plats på dörren:



Det är så kul när man lyckas göra saker man inte testat innan!!

Har ni också gjort dörrkransar?
*Stintan*
Jättefiiiin!!! bravo.gif
Solstorm
Jättesnyggt, men usch och fy. Det är alldeles för tidigt. Jag försöker ju hålla kvar sommaren lite till.
fuchsian
Inget som påminner om jul för min del ------ hoppas på en resa över de dagarna.

Men du ska ha en smiley_small_hug.gif av de vackra granssarna du gjort, gillar dem. .....fuchian....
Aqvakul
Så vackert, Irene! wub.gif bravo.gif
sommarhumla
Supersnygg krans!!! Jag har själv aldrig bundit kransar, det känns som om de bara skulle bli glesa och falla sönder...
Bee
Så fint! Helläckert! Lite "förhöst"-känsla som sitter bra just nu.
Vad duktig du är! Jag hade aldrig klarat att göra något så fint!
Alba
Oh så vacker krans...........så duktig du är.

Tur den sitter högt så Milla inte äter upp den. biggrin.gif
Irene_L
thanks.gif för berömmande ord!

sommarhumlan...jag använde en halmstomme i botten. Då binder man mossan och det man vill ha på kransen på halmstommen. Så här ser den ut:


Alba...Milla skulle nog inte tycka det var något som var ätbart på kransen...tror jag giggle.gif



Kryddan03
Snyggaste kransen Irene! tummenupp.gif

Sedan förstår jag inte folk som tycker att krans nödvändigtvis måste vara lika med jul. Kransar kan man väl ha året om - för att spegla de olika årstiderna t ex? Själv har jag bl a en krans gjord helt av videkissar och ett enkelt blått band som jag hänger upp på dörren när våren är i antågande.
titti49zon6
Vilken vacker krans, Irene!!! Höstkrans skulle jag vilja kalla den. Du är duktig du, smiley_small_hug.gif
Irene_L
thanks.gif kryddan och Titti! Ja det var allt tänkt som en höstkrans! En julkrans hade nog varit liiite tidigt! giggle.gif
netha
Men så vacker krans! bravo.gif
Peztis
Åh! Det var en otroligt vacker krans! Tycker att "materialsamlingsbilden" var så fin också, en riktig installation!

Jag var också ute och plockade lite mossa och grenar idag. Har lagt dem på två amplar jag har hängandes vid förstukvisten och jag tycker det blev fint i stället för de trista och tynande blommorna som satt där tidigare. Mannen tyckte att det var för tidigt och för höstigt... Men jag antar att det är höst nu.
zissi
Jätteläcker krans Irene! Nu förstår jag vad du skulle ha all ståltråd till ... wink.gif
Red Top
Suupersnygg Irene! Härligt med en naturkrans.
Sussie F-Flower
Åhh, vilken vacker krans, Irene! Och vilka underbara färger! wub.gif wub.gif wub.gif
Jag avundas verkligen er som pysslar och håller på så mycket.
Jag har nog inte tålamod till det, även fast jag nog skulle tycka att det vore kul att hålla på...
kompiskram.gif
Biggan_
Den var verkligen superfin! tummenupp.gif
...och de små svamparna är pricken över i, en riktigt fin höstkrans! wub.gif



Irene_L
thanks.gif snälla ni! Vad glad jag blir att ni gillar min höstkrans!
Det blev ju så mycket material kvar så idag gjorde jag en till krans...en till lilla stugan. Men jag hade ingen halmstomme nu utan gjorde en stomme av grenar från ett litet träd jag har. Jag tror det är hängvide eller något sånt:



Det var lite svårare att få till en krans när man inte har någon halmstomme men till slut blev det ännu en höstkrans:



Jag undrar hur länge kransarna klarar sig men jag tänker duscha dom ibland med vattenflaskan så kanske dom klarar sig längre!
Biggan_
Den blev ju också jättefin! bravo.gif
Det är nog ingen dum idé att spraya lite på dom.
fuchsian
Måste bara tillägga att det verkar intressant och vackert blev det.
Jag trodde att man hade dom enbart för julbruk, men de med höstfärger, som jag gillar, skulle vilja ha som en bordsdekoration.
Tack för tipset med bilderna, det kanske dyker upp sånt hos mig vad som det lider.
TACK DET ÄR VERKLIGEN VACKERT, ta åt dig! ---- F ----
sqrulan
Du är så pysslig och duktig Irene, den blev superfin! tummenupp.gif
Gillan
Underbar krans Irene. Har försökt själv nån gång, men tror inte det blev lika fint giggle.gif . Och inte tyckte jag det liknade jul det minsta. Det är en fantastisk höstkrans. Hälsa Milla kompiskram.gif
Myosotis
bravo.gif Proffsigt! Du är verkligen duktig! tummenupp.gif
Klint
Sällar mej till beundrarna!
Du är verkligen både kreativ och praktiskt tummenupp.gif kan nog tänka mej hur jag skulle vilja göra men har svårt att få till det riktigt men ska försöka Jättekul matt du visar upp dina grejor och att hösten är här får man acceotera
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon