Full version: Sveket
Sidor: 1, 2, 3
smörblomma
Alliansens behandling av svårt sjuka människor SVEKET
andersen
CITAT (smörblomma @ 16-09-2010, 19:28) *
Alliansens behandling av svårt sjuka människor SVEKET


Hemskt öde, men mycket text det är nog många som inte orkar att läsa allt.
Eva-Helene
Alltså! Fyy f****n -cry-.gif ranting.gif
Red Top
Det är fruktansvärd läsning. Ytterligare ett exempel på hur reformen slår.

Herkules har redan tidigare i dag lagt in en länk i tråden "Hur tänker du rösta".

Det är nog tyvärr, som andersen skriver. Folk orkar inte läsa. Framförallt inte folk som saknar empati.
Huggorm
Framför allt är det många som är trötta på att läsa propaganda nu
vanjalarsa
CITAT (Huggorm @ 16-09-2010, 20:00) *
Framför allt är det många som är trötta på att läsa propaganda nu

Håller med dig fullständigt!
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
herkules
CITAT (Huggorm @ 16-09-2010, 20:00) *
Framför allt är det många som är trötta på att läsa propaganda nu

det är inte propaganda, det är verkligheten för ganska många tusen svenskar.
var det något mer herrn önskar få sig förklarat?
Huggorm
CITAT (herkules @ 16-09-2010, 20:08) *
det är inte propaganda, det är verkligheten för ganska många tusen svenskar.
var det något mer herrn önskar få sig förklarat?

Inte nu, men kanske på måndag
andersen
CITAT (Huggorm @ 16-09-2010, 20:00) *
Framför allt är det många som är trötta på att läsa propaganda nu


Fy fan vad hemskt, att säja om människor som är på gång att gå under! du kanske kommer i samma sitvation själv någon gång, om du anar hur många utförsäkrade människor som jag har träffat det senaste året, dom är helt förtvivlade över sin egen sitvation. Och det värsta är att dom kan inget göra, det är otilräkligt vad deras egna läkare en gör, det är läkaren som dom inte ens många gånger inte har träffat oss f-kassan som har vetorätt!
gnon49
Ja tyvärr har FK och dess läkare alltid sista ordet. Så har det alltid varit och så lär det förbli.
Och det känns lika jäkligt, oavsett regering.
Gita
CITAT (vanjalarsa @ 16-09-2010, 20:04) *
Håller med dig fullständigt!
mvh vanjalarsa rolleyes.gif

En till som håller med, men framför allt finns det frågor som är betydligt viktigare än just sjukförsäkringsfrågan vilket man inte kan tro när man läser denhär tråden för här verkar det vara enda den frågan. I jämförelse med andra länder har människor som av olika orsaker inte kan arbeta det väldigt bra i Sverige även efter alldeles nödvändiga åtstramningar. Visst, ett fåtal personer faller på ett olyckligt sätt mellan stolarna, men i alla rimliga system kan det finnas luckor, som får åtgätdas allt eftersom de upptäcks. Det enda heltäckande system vore väl om ingen som inte vill behövde arbeta, att alla hade sin försörjning ändå. Kanske någon kan tala om för mig vad pengarna i så fall skulle komma ifrån.
Gita
Motti
Att inte orka med att läsa hur långa innlägg som helst har väl inget med empati att göra confused.gif Just nu pumpas det ut en massa skit för att vinna valet.Har en vännina som är svårt cancersjuk hon har inte haft några som helst problem med sin sjukskrivining eller företaget där hon jobbade så man ska nog inte dra alla försäkringskassor över en kamm.Det görs väl misstag över alla gränser oavset politisk tillhörighet.
*Stintan*
CITAT (Gita @ 16-09-2010, 20:36) *
En till som håller med, men framför allt finns det frågor som är betydligt viktigare än just sjukförsäkringsfrågan vilket man inte kan tro när man läser denhär tråden för här verkar det vara enda den frågan. I jämförelse med andra länder har människor som av olika orsaker inte kan arbeta det väldigt bra i Sverige även efter alldeles nödvändiga åtstramningar. Visst, ett fåtal personer faller på ett olyckligt sätt mellan stolarna, men i alla rimliga system kan det finnas luckor, som får åtgätdas allt eftersom de upptäcks. Det enda heltäckande system vore väl om ingen som inte vill behövde arbeta, att alla hade sin försörjning ändå. Kanske någon kan tala om för mig vad pengarna i så fall skulle komma ifrån.
Gita


Jag mår illa sick.gif när jag läser vad du och ett par till skriver. thumbdown.gif
Huggorm
Det gäller för blocken att hålla de frågor som deras väljare är mest intresserade av igång. Oppositionen håller på och ältar och ältar sjukförsäkringsfrågan eftersom det är den enda de kan få väljare på
Motti
En del har glömt att även under sossarnas tid i regeringställning fanns det fallgropar i försäkringskassan,min svägerska som hade svår fybromyalgi tvingades ur sin förtidspension och de krävde att hon skulle jobba halvtid fast hon vissa dagar inte kunde ta sig ur sängen.
Gita
CITAT (*Stintan* @ 16-09-2010, 20:46) *
Jag mår illa sick.gif när jag läser vad du och ett par till skriver. thumbdown.gif

Varför det? Eller vill du påstå att det inte fanns nägra som föll genom skyddsnätets maskor under sossestyre.
Kan du för övrigt visa på något land där skyddsnäten har tätare maskor än i Sverige? I så fall vilket?
Gita
Piccante
CITAT (Gita @ 16-09-2010, 21:04) *
Varför det? Eller vill du påstå att det inte fanns nägra som föll genom skyddsnätets maskor under sossestyre.
Kan du för övrigt visa på något land där skyddsnäten har tätare maskor än i Sverige? I så fall vilket?
Gita

Man behöver ju inte medvetet göra maskorna större.... INGEN ber om att falla mellan stolarna och hamna i utanförskap men alliansen är väldigt nedlåtande mot dessa "tiggare" och slödder som inte kan anpassa sig till arbetslinjen.
herkules
CITAT (Motti @ 16-09-2010, 20:42) *
Att inte orka med att läsa hur långa innlägg som helst har väl inget med empati att göra confused.gif Just nu pumpas det ut en massa skit för att vinna valet.Har en vännina som är svårt cancersjuk hon har inte haft några som helst problem med sin sjukskrivining eller företaget där hon jobbade så man ska nog inte dra alla försäkringskassor över en kamm.Det görs väl misstag över alla gränser oavset politisk tillhörighet.



så du kallar det här blogginlägget för skit?
vidrig människosyn du måste ha.
gnon49
Kroniskt sjuka skall absolut inte drabbas så som dottern beskrev. Det känns alldeles fel och inhumant.
här har alliansen något att ta tag i om dom vinner valet. Pengar finns så det räcker. Får faktiskt erkänna just sjukförsäkringssystemet socialdemokraterna bättre på, även om även dom ville ha en borte gräns i sjukförsäkringen. Men eftersom dom förlorade valet får vi nog aldrig veta om dom tänk sjösätta det. Nu vågar dom givetvis inte. Men jag litar inte på dom. Har dom tänkt tanken en gång så vet man aldrig.
Men sådana här livsöden tycker jag inte om. Så skärpning alliansen.
*Stintan*
CITAT (Gita @ 16-09-2010, 21:04) *
Varför det? Eller vill du påstå att det inte fanns nägra som föll genom skyddsnätets maskor under sossestyre.
Kan du för övrigt visa på något land där skyddsnäten har tätare maskor än i Sverige? I så fall vilket?
Gita


Därför att ni har en så taskig människosyn så jag ids inte ens ge dig ett svar. Vet inte vilket Sverige ni lever i.
Motti
Det är helt klart att försäkringskassorna i Sverige bedömer olika,och det är olyckligt när de försöker tvinga ut dödsjuka människor i arbete så någonting är fel !kanske man borde lätta på vissa regler och ge tjänstemänen lite mer svängrum och se till männsikan bakom sjukskrivningen hur läget är igentligen.men det här är jag säker på 1det kommer att ändras eftersom det drabbat så många som verkligen är sjuka,tror regeringen har tagit till sig protesterna och att det kommer att bli förändringar.
netha
CITAT (Gita @ 16-09-2010, 20:36) *
En till som håller med, men framför allt finns det frågor som är betydligt viktigare än just sjukförsäkringsfrågan vilket man inte kan tro när man läser denhär tråden för här verkar det vara enda den frågan. I jämförelse med andra länder har människor som av olika orsaker inte kan arbeta det väldigt bra i Sverige även efter alldeles nödvändiga åtstramningar. Visst, ett fåtal personer faller på ett olyckligt sätt mellan stolarna, men i alla rimliga system kan det finnas luckor, som får åtgätdas allt eftersom de upptäcks. Det enda heltäckande system vore väl om ingen som inte vill behövde arbeta, att alla hade sin försörjning ändå. Kanske någon kan tala om för mig vad pengarna i så fall skulle komma ifrån.
Gita

Finns väl inga frågor som är viktigare än att värna om de svagaste.
Att "rycka på axlarna" och till o me kalla det propaganda ... åt en dotters berättelse om svårt sjuk mamma som behandlas skamlöst pga alliansens 500-dagars gräns för sjukskrivning ... DET får mig att må illa!
Visst ... det finns inga heltäckande system, men som alliansen nu gjort även fast de fått göra ett antal pudlar ... det är inte mänskligt.
Och Sverige torde vara enda land som beskattar sjuka hårdare än de som är friska och klarar av att jobba.

Måste bara få tillägga ... Har en bekant som aldrig "hade tid" att vara sjuk ... han trodde sig vara oumbärlig.
En dag drabbades han av Stroke ... kunde aldrig återgå till sin tjänst.
Arbetsgivaren kom med blombukett och några vänliga ord ...
Cacki
CITAT (*Stintan* @ 16-09-2010, 21:33) *
Därför att ni har en så taskig människosyn så jag ids inte ens ge dig ett svar. Vet inte vilket Sverige ni lever i.


Nej strunta i att bemöta moderatladyn Stintan. Jag har funderat länge på om Gita verkligen menar allvar med allt vansinnigt hon skriver eller om hon bara försöker provocera. Själv hojtar hon om att den socialdemokratiska politiken är omodern men själv snackar hon som en övervintrad gammal överklasshagga. Herregu´!!
netha
Just nu är personen som bloggen handlar om ... på fyrans nyheter.
Gita
CITAT (netha @ 16-09-2010, 21:48) *
Och Sverige torde vara enda land som beskattar sjuka hårdare än de som är friska och klarar av att jobba.

Sverige är det land som beskattar arbete hårdast i världen, sen har jag väldigt svårt att förstå denna missundsamhet mot att hårt arbetande låg- och medleinkomsttagare får en tusenlapp mer i plånboken per månad. Upprepar mig igen, det är inte frågan om ett nollsummespel där någon med automatk får det sämre för att någon annan får det bättre.
Den absolut viktigaste valfrågan är att samhället fungerar så att det lönar sig att arbeta och driva företag för om det inte gör det kommer det inte finnas något att fördela. Sjävlklart skall det finnas skyddsnät, men finns det inget att födela så lär de svaga grupperna drabbas allra hårdast.
Gita
Motti
De hårdast beskattade är småföretagarna ! 70 % skatt.
Aqvakul
CITAT (Motti @ 16-09-2010, 22:25) *
De hårdast beskattade är småföretagarna ! 70 % skatt.


Hur räknar du då?
Motti
Rätt över !eller om du tar ut en vinst så är det 70% skatt på det.
Aqvakul
CITAT (Gita @ 16-09-2010, 22:03) *
Sverige är det land som beskattar arbete hårdast i världen, sen har jag väldigt svårt att förstå denna missundsamhet mot att hårt arbetande låg- och medleinkomsttagare får en tusenlapp mer i plånboken per månad. Upprepar mig igen, det är inte frågan om ett nollsummespel där någon med automatk får det sämre för att någon annan får det bättre.
Den absolut viktigaste valfrågan är att samhället fungerar så att det lönar sig att arbeta och driva företag för om det inte gör det kommer det inte finnas något att fördela. Sjävlklart skall det finnas skyddsnät, men finns det inget att födela så lär de svaga grupperna drabbas allra hårdast.
Gita


Visst lönar det sig att arbeta. Om jag inte skulle kunna arbeta så skulle jag få det mycket sämre, oavsett vem som regerar.

CITAT (Motti @ 16-09-2010, 22:28) *
Rätt över !eller om du tar ut en vinst så är det 70% skatt på det.


Kan du visa ett exempel...
herkules
är det så jävla illa ställt med en del människor så de inte kan ta till sig att det faktiskt fungerar så här i sverige idag tack vare alliansen?
måste man, om man nu är alliansanhängare, försvara allt, även det som är helt galet?
stackars er, jag tycker väldigt väldigt synd om er, jag ömmar för er och ni har all min sympati, ni kan inte ha det lätt.
tjing!
Motti
puh:)vi har haft eget i 30 år,småföretag min man och hans bror, i alla år har de låtit varenda krona gå in i företaget till att bygga upp maskinpark personal osv de tog inte ut en krona mer än en vanlig lön,en del pengar sattes in för att bygga egna lokaler och slippa att hyra lokal,dom pengarna skattas inte förän du annvänder dom.Efter 27 år tyckte min man och hans bror att de skulle få ut något av allt slit och då har det varit att jobba från kl:600-2100 eller2300 de tre första åren,därefter har de jobbat från6.00 till ungefär20.00 eller längre,ja de bestämde sig för att ta ut en vinst efter alla år ,två mille var och skatten var 70% ,av två millioner blev det 1,3.man kan tycka att efter så många års slit och en hjärtinfarkt att det är mycket skatt på några som jobbat häcken av sig och aldrig varit närvarande pappor,både våra män och vi två fruar har fått ofra mycket för företaget,är det då inte rimligt att man får tjäna någon krona också ?I dag har vi 10 annställda.
Gita
CITAT (Cacki @ 16-09-2010, 21:58) *
Nej strunta i att bemöta moderatladyn Stintan. Jag har funderat länge på om Gita verkligen menar allvar med allt vansinnigt hon skriver eller om hon bara försöker provocera. Själv hojtar hon om att den socialdemokratiska politiken är omodern men själv snackar hon som en övervintrad gammal överklasshagga. Herregu´!!

Att kalla någon gammal hagga eller för den delen hånfullt för moderatlady för att denne inte delar ens åsikter är verkligen att sänka sig själv till en rejält låg nivå samt att uppvisa sin totala brist brist på argument och insikt. Kan man inte föra en debatt med respekt för andras åsikter så skall man hålla tyst.
Jag har tidigare tyckt att en del av dina inlägg varit intressanta och nyanserade men nu gör du dig faktiskt bort dig, men jag tänker inte nedlåta mig till att ge dig ett passande epitet.
Gita
netha
CITAT (Gita @ 16-09-2010, 22:49) *
Att kalla någon gammal hagga eller för den delen hånfullt för moderatlady för att denne inte delar ens åsikter är verkligen att sänka sig själv till en rejält låg nivå samt att uppvisa sin totala brist brist på argument och insikt. Kan man inte föra en debatt med respekt för andras åsikter så skall man hålla tyst.
Jag har tidigare tyckt att en del av dina inlägg varit intressanta och nyanserade men nu gör du dig faktiskt bort dig, men jag tänker inte nedlåta mig till att ge dig ett passande epitet.
Gita

I din första mening håller jag fullständigt med dig ... precis som jag tyckte ang ditt inlägg ...
Men ... kanske ber du om just såna inlägg ... med ditt dryga "oumbärliga"
Gita
CITAT (herkules @ 16-09-2010, 22:46) *
är det så jävla illa ställt med en del människor så de inte kan ta till sig att det faktiskt fungerar så här i sverige idag tack vare alliansen?
måste man, om man nu är alliansanhängare, försvara allt, även det som är helt galet?
stackars er, jag tycker väldigt väldigt synd om er, jag ömmar för er och ni har all min sympati, ni kan inte ha det lätt.
tjing!

Jag kan inte säga att jag tycker synd om eller ömmar för dig. Att du inte har det lätt är ju lätt att förstå, men tyvärr så beror det i allra högsta grad på dig själv. Om du valde att se lite mera nyanserat på saker och ting kanske du skulle inse att du har det ganska bra och att mer än halva sveriges befolkning inte består av idioter.
Fast lite synd om dig är det trots allt, du lär få stå ut med Alliansen i regeringsställning åtminstone fyra år till.
Gita

CITAT (netha @ 16-09-2010, 22:54) *
I din första mening håller jag fullständigt med dig ... precis som jag tyckte ang ditt inlägg ...
Men ... kanske ber du om just såna inlägg ... med ditt dryga "oumbärliga"

Vadå oumbärliga? Vad syftar du på?
Gita
netha
CITAT (Gita @ 16-09-2010, 22:56) *
Jag kan inte säga att jag tycker synd om eller ömmar för dig. Att du inte har det lätt är ju lätt att förstå, men tyvärr så beror det i allra högsta grad på dig själv. Om du valde att se lite mera nyanserat på saker och ting kanske du skulle inse att du har det ganska bra och att mer än halva sveriges befolkning inte består av idioter.
Fast lite synd om dig är det trots allt, du lär få stå ut med Alliansen i regeringsställning åtminstone fyra år till.
Gita
Vadå oumbärliga? Vad syftar du på?
Gita

Där sjönk jag nästan till sandlådenivå *skäms lite* ... jamen det vet du ju bäst ... det talade du om i en annan tråd som jag inte minns vad den heter och bryr mig inte att söka ... iaf så berättade du hur oumbärlig du var.
Det var just därför jag i tidigare inlägg berättade om min bekant som också var "oumbärlig"
Anki på Öland
CITAT (Motti @ 16-09-2010, 22:47) *
...................,två mille var och skatten var 70% ,av två millioner blev det 1,3.................

Sen gäller det att kunna räkna också om man skall klara av ett företag.......
Anki
Cacki
CITAT (Gita @ 16-09-2010, 22:49) *
Att kalla någon gammal hagga eller för den delen hånfullt för moderatlady för att denne inte delar ens åsikter är verkligen att sänka sig själv till en rejält låg nivå samt att uppvisa sin totala brist brist på argument och insikt. Kan man inte föra en debatt med respekt för andras åsikter så skall man hålla tyst.
Jag har tidigare tyckt att en del av dina inlägg varit intressanta och nyanserade men nu gör du dig faktiskt bort dig, men jag tänker inte nedlåta mig till att ge dig ett passande epitet.
Gita


Detsamma Gita! I vissa andra ämnen har jag också tyckt att dina inlägg varit välformulerade men jag börjar faktiskt ifrågasätta dej rejält. Jag respekterar visst andras åsikter, men gör du det??
Vad det gäller just den här frågan anser jag nog att jag har sagt vad jag tycker i bl.a en tråd som jag själv startade. Men varför håller du på att tugga om samma argument hela tiden? Jag ber om ursäkt om du tog illa upp men varför tycker du att "moderat-" eller för all del "-lady" är förolämpande? Det borde väl snarare kännas som komplimanger i din värld. Och OBS!, jag kallade dej inte för hagga. Jag skrev "som en övervintrad överklasshagga". Bortgjord eller inte - spelar roll! Jag skriver när jag får lust oavsett vad du tycker om det.
Motti
Självklart !varför tror du att min man och hans bror klarat det i 30 år ?Tror fan det att ingen vill starta eget om du ska jobba från morgon till kväll och ändå få skitt för det, att startat eget och beskylls för att vara kapitalist.Min fråga är ?vem skapar jobb i sverige vem gör så att du ha ett jobb att gå till,jo det är dom som vågar satsa allt hus hem rubbe,t för att starta eget,det är dom som skapar jobb.Och konstigt nog är det det de rödgröna skäller på och vill mjölka av varenda krona i från.Vem vill starta eget med den politiken ?
herkules
CITAT (Gita @ 16-09-2010, 22:56) *
Jag kan inte säga att jag tycker synd om eller ömmar för dig. Att du inte har det lätt är ju lätt att förstå, men tyvärr så beror det i allra högsta grad på dig själv. Om du valde att se lite mera nyanserat på saker och ting kanske du skulle inse att du har det ganska bra och att mer än halva sveriges befolkning inte består av idioter.
Fast lite synd om dig är det trots allt, du lär få stå ut med Alliansen i regeringsställning åtminstone fyra år till.
Gita

nu ska jag göra ett undantag, bestämde mig ju förut för att inte svara dig då jag tycker att du är en av de absolut drygaste kärringarna som finns på odla.
men som sagt, mitt svar:
det är inte halva sveriges befolkning som röstar på alliansen.
sorry smile.gif
Motti
Alla lever tydligen inte i just verkligheten confused.gif en del vill bara inte se hur det är nu på tvåtusentalet,att tiderna förändrats att de Borgeliga inte är dom som tuffsar till arbetarna utamn är på deras sida,synd att inte människor ser saker för vad dom är.Moderaterna står absolur för alla människor,föresten visste ni att Fredrick Reinfeldt har jobbat inom socialen?innan han blev politiker.
Monaxe
Finns det inget stavningsprogram här på Odla?
Motti
Nä inga !har du set några ?
mamamaggan
CITAT (Motti @ 16-09-2010, 22:47) *
puh:)vi har haft eget i 30 år,småföretag min man och hans bror, i alla år har de låtit varenda krona gå in i företaget till att bygga upp maskinpark personal osv de tog inte ut en krona mer än en vanlig lön,en del pengar sattes in för att bygga egna lokaler och slippa att hyra lokal,dom pengarna skattas inte förän du annvänder dom.Efter 27 år tyckte min man och hans bror att de skulle få ut något av allt slit och då har det varit att jobba från kl:600-2100 eller2300 de tre första åren,därefter har de jobbat från6.00 till ungefär20.00 eller längre,ja de bestämde sig för att ta ut en vinst efter alla år ,två mille var och skatten var 70% ,av två millioner blev det 1,3.man kan tycka att efter så många års slit och en hjärtinfarkt att det är mycket skatt på några som jobbat häcken av sig och aldrig varit närvarande pappor,både våra män och vi två fruar har fått ofra mycket för företaget,är det då inte rimligt att man får tjäna någon krona också ?I dag har vi 10 annställda.



Och hur räknar du , din man och hans bror ? 70% av två millar blir 1. 4 millar i skatt , kvar blir då 600.000:-
Men nu fick din man ut 1,3 millar av ursprungliga 2 millar och då var skatten 700.000 vilket är detsamma som 35 % .

Som sagt det gäller att kunna räkna också , speciellt när man har företag.

CITAT (Motti @ 16-09-2010, 23:30) *
Alla lever tydligen inte i just verkligheten confused.gif en del vill bara inte se hur det är nu på tvåtusentalet,att tiderna förändrats att de Borgeliga inte är dom som tuffsar till arbetarna utamn är på deras sida,synd att inte människor ser saker för vad dom är.Moderaterna står absolur för alla människor,föresten visste ni att Fredrick Reinfeldt har jobbat inom socialen?innan han blev politiker.




Motti , Motti , ibland tror jag faktiskt att du driver lite med oss ?!

Hur var det nu , hade du koll på alla troll här på Odla som du skrev för ett tag sedan ?
Motti
Jag har koll !tro inget annat.men jag är inte här på Odla för att bråka eller jäklas.ville bara försöka tala om att alla som har företag inte täljer guld med kniv,det kostar mycket också ,mest familjeliv och det där som andra har så kallat fritid det har vi inte haft så mycket.Att starta eget skapar arbeten men drabbar familjen på ett sätt som man inte ville.Jo då visst finns det troll här men jag bryr mig inte så mycket om vad ni tycker eller säger,jag är mig själv och skiter fullständigt i era påhopp.Det där med skatten 1skulle du ställa upp på att betala det på din lön ?
Kryddan03
CITAT (Motti @ 17-09-2010, 00:49) *
Det där med skatten 1skulle du ställa upp på att betala det på din lön ?

De flesta betalar väl dryga 30% i skatt... förutom de som fifflar med böckerna. Eller menar du att ni skulle ha fått avdrag för "lång och trogen tjänst"?
Inte undra på att ni har fått kämpa om ni inte ens kan hålla reda på siffrorna.
mamamaggan
Jo men snälla du 35% i skatt är väl inget konstigt att man får betala ? Då får man ju behålla 65% d v s 1, 3 millar i din mans fall . Dessutom är det frivilligt att ha eget företag , eller hur ?

Det finns många andra som också får offra massor med tid på sitt jobb utan att kunna få ta ut 1,3 millar , massor med folk som pendlar flera timmar till jobbet varje dag, folk som veckopendlar för att överhuvudtaget ha ett jobb .

De är borta från sin familj en vecka i taget så inte är det bara egna företagare som är borta från hem och familj men när det gäller företagare är det ett eget val att göra så medan det för andra är det enda sättet att kunna få ett jobb och försörjning .

Det är alltid en fråga om att prioritera , antingen ha eget företag och försumma familjen eller vara anställd och kanske ha mer tid för familjen.


Jag får ju betala 32 - 33 % på min sjukersättning i skatt och den är inga två millar . Den som är min situation får betala mer skatt än den som jobbar , mer än ålderspensionärer , ja mest av alla eftersom jag är arbetsoförmögen p g a en olycka och under 65 år.
Motti
Jag ger upp slap.gif
mamamaggan
Tack för att du erkänner dig överbevisad !


Verkar inte som om du har någon som helst koll på något som har med samhället att göra !
Gillan
CITAT (Huggorm @ 16-09-2010, 20:00) *
Framför allt är det många som är trötta på att läsa propaganda nu



Om du kallar verkligheten för propaganda, då tror jag inte du lever i verkligheten! Titta dig omkring vet jag tummenupp.gif

CITAT (herkules @ 16-09-2010, 22:46) *
är det så jävla illa ställt med en del människor så de inte kan ta till sig att det faktiskt fungerar så här i sverige idag tack vare alliansen?
måste man, om man nu är alliansanhängare, försvara allt, även det som är helt galet?
stackars er, jag tycker väldigt väldigt synd om er, jag ömmar för er och ni har all min sympati, ni kan inte ha det lätt.
tjing!



Tydligen confused.gif
*Stintan*
Någon mer än jag som tycker att Reinfeldt i de senaste TV-debatterna verkat mer än lovligt nervös och bara ältat samma gamla klyschor.

Motti, du är som en gammal rispig stenkaka. Kanske din gubbe tyckte det var skönare att vara på jobbet många timmar istället för att tillbringa mer tid med familjen. Självvalt alltså. Och så slapp ju du jobba! Varför klagar du?
Mitt ex som också var egenföretagare kunde prioritera familjen för att även jag jobbade. Trots det fick vi välja bort saker som semesterresor och annat men det var det värt och jag tror att våra barn framför allt är glada för att dom haft en närvarande pappa.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon