Katie
Är på väg att förverkliga min dröm om en egen gårdsbutik nu. yahoo.gif

Har hittat grossister som jag kommer handla lite smått av men det mesta som ska säljas kommer från egna gården och lokala producenter.

Nu till min 'huvudvärk'. Jag har letat mig halvt fördärvad efter butiksinredning. Det jag söker är inredning i lanthandelsstil. Ni vet de gamla hederliga behållarna för godis bla, typ som i Pippi.

Finns det någon här inne som har koll på vart man kan få tag på detta?
lena:-)
Har du kollat IKEA.., lite billigt, lite vanligt. Som man med enkla medel gör så att det blir en egen stil. Burkar och sånt har de ju till klart överkomliga priser. Hyllorna kan man med enkla medel fixa till med lite egen stil
Katie
Denna stilen är vad jag tänkt mig. Den ställning med glasbehållare som står på disken är lite av min idé där jag vill ha lite godis mm.

Har kollat IKEA och även handlat en del men det var lite jag saknade. Har ju butiken inredd och klar i tanken. flirting.gif Då SKA allt finnas med. hihi
*Stintan*
Kolla Blocket. Där brukar det finnas butiksinredningar.
Myosotis
Vad fint! Hoppas du hittar inredning i den stilen. Var bor du? Där vill jag handla. smile.gif
theseraphim
Jobbar inom handeln och att hitta ett företag som säljer sådant kan nog bli svårt, den erfarenhet jag fått är att mycket gammaldags butiksinredniing är just gammal butiksinredning som köps via auktioner, loppisar osv. Sedan så blir det lite mer snickrande för att få den looken då det mesta som säljs idag är lte mer modernt.
Kolla på blocket, tradera men även i morgontidningarna för där brukar auktionsfirmorna sätta ut annonser på kommande försäljningar.
Sedan med tex gammeldags glasburkar för godis så säljer ju leverantörer som Baroness o liknande sådant och har du tur kan du köpa via en butik som säljer deras varor, dvs har de inte i lager så kan du kanske få beställa. Hör dig runt omkring.
fuchsian

Jag kan väl höra med min make om detta. Vi har kontakter pga. att vårt AB är delvis en butiksinredningsfirma och jag vet att han har kunnat plocka fram specialare el. tillverka delar i flera fabriker.

Tyvärr är han hos sin kompis och jag kan inte störa honom, gäller affärer och advokatgrejer, så jag får vänta till senare oå em.
Kan han ge råd el. annat så kommer du få det. Det som finns i lager, passar inte in i din bild, men man vet ju alldrig.
Men kolla du vidare med andra medlemmar och deras vetskap och råd, så gör jag mitt. ....fuchian...
theseraphim
Där jag jobbar har vi mest specialgjord inredning dvs inte Hestra o dylikt och då har vi vänt oss till snickeribolag som utför sådana tjänster. Så mitt grundtips är att höra med snickeribolag som har tiden och som har bra rekommendationer från tidigare jobb. Kolla eniro.se
Katie
CITAT (Katie @ 16-09-2010, 23:50) *
Denna stilen är vad jag tänkt mig. Den ställning med glasbehållare som står på disken är lite av min idé där jag vill ha lite godis mm.

Har kollat IKEA och även handlat en del men det var lite jag saknade. Har ju butiken inredd och klar i tanken. flirting.gif Då SKA allt finnas med. hihi

Ibland börjar man ju undra varför man inte använder ögonen tydligare.
Får väl skylla på att en mullvad i dagsljus ser bättre än vad jag gör.

Efter en noggrannare titt på bilden (som jag själv postade här whistling.gif ) så började jag tycka att det såg bekant ut.

Mailade bilden till en kompis och visst var det som jag började misstänka.
Affären som bilden är tagen i ligger ca 10minuter härifrån!!! slap.gif
Tror jag ska fråga henne vart godisbehållarna kommer ifrån. giggle.gif

Tack för tips osv.
Har ni fler tips så är det naturligtvis välkommet. yes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon