Ralf
www.val.se

Några andra sidor som SVT eller TV4 behöver ni inte gå in på.....
Meriona
Nästan lika intressant som utgången tycker jag att deltagandet är. Nedåt igen?
Aqvakul
CITAT (Meriona @ 19-09-2010, 19:50) *
Nästan lika intressant som utgången tycker jag att deltagandet är. Nedåt igen?

Det steg väl knappt 2 % förra valet.. Jag tror och hoppas att det ska stiga ytterligare några procent uppemot 85 % denna gång...
Huggorm
Ja, jag tror det kommer bli högt deltagande den här gången. Även förtidsröstningen tyder lite på det.
Meriona
Bättre än i Afganistan då där inte ens 4av 11 miljoner röstade. wink.gif
Aqvakul
CITAT (Meriona @ 19-09-2010, 19:53) *
Bättre än i Afganistan då där inte ens 4av 11 miljoner röstade. wink.gif


fast där riskerar man ju livet, i ett val som delvis är riggat och där vissa grupper uppmanar till bojkott... Jag tycker knappt 40 % är bra i det läget..
Meriona
Rösterna skulle vara färdigräknade den 1 oktober. Undrar varför det tar sån tid? wink.gif
Ralf
SD vågmästare

S gör kanske sitt sämsta val sedan 1912!!!
Anma
Jag tror att jag måste flytta. 40% har röstat på moderaterna.
Ralf
finns flera kommuner där moderatern har egen majoritet!
Huggorm
CITAT (Anma @ 19-09-2010, 21:15) *
Jag tror att jag måste flytta. 40% har röstat på moderaterna.

Vi kan byta om du vill, här har nog sossarna över 40%. Men det har inte kommit in siffror än
Anma
CITAT (Ralf @ 19-09-2010, 21:22) *
finns flera kommuner där moderatern har egen majoritet!

Det var i valet till riksdagen. Men såg sen att det var endast resultatet från söderön, där är massa rika stockholmare skrivna i sina sommarstugor.

CITAT (Huggorm @ 19-09-2010, 21:22) *
Vi kan byta om du vill, här har nog sossarna över 40%. Men det har inte kommit in siffror än

Jag var ju lite snabb där, nu ser läger betydligt bättre ut. Mitt valdistrikt är inte räknad ännu.
Ralf
I mitt valdistrikt i Täby där Moderaterna vill bygga höghus i villaområdena har Moderaterna minska med 10 % dvs med 5 procentenheter.
xlxl67
Härligt med majoritet ivf smile.gif
Huggorm
CITAT (xlxl67 @ 19-09-2010, 21:49) *
Härligt med majoritet ivf smile.gif

Om det nu håller i sig
Ralf
inte mkt till majoritet
Fjortizzen
Sossarna leder om jag har förstått rätt?
Huggorm
CITAT (Fjortizzen @ 19-09-2010, 22:51) *
Sossarna leder om jag har förstått rätt?

Ja, dom är det parti som har fått flest röster
Anma
Men det hjälps inte.
Gillan
CITAT (Anma @ 19-09-2010, 22:55) *
Men det hjälps inte.



Tyvärr
Ralf
I min valkrets har Moderaterna förlorat var tredje röst!!!

tjoho säger jag, nu kan dom inte längre bestämma allt själva!
Huggorm
CITAT (Ralf @ 19-09-2010, 23:05) *
I min valkrets har Moderaterna förlorat var tredje röst!!!

tjoho säger jag, nu kan dom inte längre bestämma allt själva!

Så vitt jag vet har inte rösterna till kommunalvalet räknats än. De siffror du ser är hur ni har röstat i riksdagsvalet.
Gillan
CITAT (Ralf @ 19-09-2010, 21:14) *
SD vågmästare

S gör kanske sitt sämsta val sedan 1912!!!



Fruktansvärt!
Anma
CITAT (Huggorm @ 19-09-2010, 23:06) *
Så vitt jag vet har inte rösterna till kommunalvalet räknats än. De siffror du ser är hur ni har röstat i riksdagsvalet.

Men det är ändå en trend.
Gillan
CITAT (Anma @ 19-09-2010, 21:15) *
Jag tror att jag måste flytta. 40% har röstat på moderaterna.



Jag och många mer med dig........................vart sticker vi? -fear-.gif
Ralf
CITAT (Huggorm @ 19-09-2010, 23:06) *
Så vitt jag vet har inte rösterna till kommunalvalet räknats än. De siffror du ser är hur ni har röstat i riksdagsvalet.


Kommunrösterna räknas för fullt
http://www.val.se/val/val2010/valnatt/K/rike/index.html

Huggorm
CITAT (Ralf @ 19-09-2010, 23:13) *

Ojdå, spännande. Jag hade förstått det som att dom skulle komma senare, men då blir det till att hålla sig vaken en stund till
Ralf
I Täby så förlorade Moderaterna var fjärde väljare!
Så går det när man säljer ut skolor till underpriser till partimedlemmar och kör över medborgare.
titti49zon6
Anma och Gillan, flytta till Kalix. Här har sossarna egen majoritet tummenupp.gif
aanderss
här i min valkretts är miljöpartiet stora segrare
Aqvakul
CITAT (titti49zon6 @ 20-09-2010, 07:50) *
Anma och Gillan, flytta till Kalix. Här har sossarna egen majoritet tummenupp.gif

Jag med kanske? Ringer Marie Järvinen på folkhögskolan och frågar om hon kan inackordera mig....
Red Top
Jag kollade Kalix redan inatt. Det värmde att se allt det röda. Vore det inte så mörkt och kallt så länge, skulle jag nog flytta dit. Eller någon annanstans i Norrbotten. wub.gif
Gossen Ruda
Ett förslag, skriv bara i den andra tråden om huruvida valresultatet var bra så slipper vi dubbla debatter. Det är krångligt nog ändå. biggrin.gif
Anma
CITAT (titti49zon6 @ 20-09-2010, 07:50) *
Anma och Gillan, flytta till Kalix. Här har sossarna egen majoritet tummenupp.gif

Gillar inte den kalla vintern, men det kanske är värt det?
Huggorm
I Trollhättan har också sossarna egen majoritet, och där är ju klimatet lite mildare. Medtag skottsäker väst för säkerhets skull.
Anma
Men jag hade fel förut. Alliansen med BOA (borgeligt alternativ) har fått 49,8% av rösterna här. Varav Moderaterna 19,4 och centern 18,6, resten ligger på 4-5% förutom KD som fick 2,9%.
S, V och MP 45,9%. Varav V och MP bara 4% var.
SD 4,1. Ush.

Nu har de fyra allianspartierna styrt tillsammans med MP. Ingen aning om hur de tänker göra nu.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon