Christa
För ganska länge sedan så råkade jag hitta en funktion där man kunde se att personer läste en viss tråd eller skrev i den osv. Minns inte exakt hur det var utformat.

När det verkar dött i forumet så kan det ibland vara intressant att se om det händer något bakom kulisserna men kan man göra det och i så fall hur?

Huggorm
Om man kollar på en medlems profil, så kan man ju se på vänstersidan vad en person håller på med. Just nu läste du till exempel tråden "debatteknik"
Alexander-VG-zon3
är det detta du menar ?

http://www.odla.nu/forums/index.php?act=On...;sort_key=click

(förövrigt loggar jag in som anonym, vill inte att folk ska hålla koll på mig)
Alba
Längst ner efter tråden syns vilka som läser - förutsatt att man inte är inloggad anonymt.

Tex så här

1 användare läser den här tråden just nu (0 gäster och 1 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):


Om personen skriver ändras namnet till mer lutande (tror jag det var)
Christa
CITAT (flaxss @ 20-09-2010, 12:39) *
är det detta du menar ?

http://www.odla.nu/forums/index.php?act=On...;sort_key=click

(förövrigt loggar jag in som anonym, vill inte att folk ska hålla koll på mig)


Alla svar jag fått är intressanta men det var den sidan du länkade till som jag tänkte på. Hur kommer man dit utan länk?
fuchsian
CITAT (flaxss @ 20-09-2010, 12:39) *
är det detta du menar ?

http://www.odla.nu/forums/index.php?act=On...;sort_key=click

(förövrigt loggar jag in som anonym, vill inte att folk ska hålla koll på mig)


Vågar man fråga hur man kan göra den sk. anonym-loggningen? Har nåt liknande beskymmer som det du nämner. .... fuchian....
Anma
CITAT (Christa @ 20-09-2010, 12:53) *
Alla svar jag fått är intressanta men det var den sidan du länkade till som jag tänkte på. Hur kommer man dit utan länk?

första sidan i forumet, scrollar du ner och där klickar du på Visa hela listan sorterat efter: Senaste aktivitet eller Medlemsnamn
Alexander-VG-zon3
CITAT (fuchian @ 20-09-2010, 12:54) *
Vågar man fråga hur man kan göra den sk. anonym-loggningen? Har nåt liknande beskymmer som det du nämner. .... fuchian....


när du loggar in kan man kryssa för en ruta, kommer inte exakt ihåg vad där står för jag är alltid inloggan. men det står nåt likande ''om du vill logga in som anonym'' eller ''visas anonym''.

när jag nu ev loggar in kryssar jag för den rutan. känns bättre att ha det så. då syns inte ens nick undertill i varjetråd.
Snöflinga
Sicket nöje blink.gif Måste erkänna att jag blev något förvånad av att det finns odlaiter som absolut vill veta vad andra odlaiter gör i forumet fear.gif Varför ????
Red Top
Antingen har de inget annat för sig, eller oxå vill de kanske veta var den hetaste debatten pågår, utan att behöva leta sig fram. giggle.gif
netha
CITAT (Snöflinga @ 20-09-2010, 22:37) *
Sicket nöje blink.gif Måste erkänna att jag blev något förvånad av att det finns odlaiter som absolut vill veta vad andra odlaiter gör i forumet fear.gif Varför ????

Kontrollbehov!? Just därför jag är ständigt anonymt inloggad.
Alexander-VG-zon3
även om jag länkade ditt så har jag inget större intresse att veta vad alla håller på med.
netha
CITAT (flaxss @ 20-09-2010, 23:07) *
även om jag länkade ditt så har jag inget större intresse att veta vad alla håller på med.

Vet jag väl. smile.gif
*Stintan*
Vad är det för intressant med att kolla var andra odlaiter läser eller skriver? Varför har man behov av det? En helt onödig funktion tycker jag.
Anma
Jag bryr mig inte att titta där, men visste om funktionen. Detta genom att för ett antal år sedan var det någon som skickade PM om vad jag gjorde och inte gjorde och jag tyckte det var mycket märkligt och efter det är jag i regel alltid anonymt inloggad. Ibland när jag blivit utkastad och behöver logga in glömmer jag att klicka i anonymt men så fort jag upptäcker det ändrar jag det.
xlxl67
Har sett att jag syns nere i vilka trådar jag är inne i men bryr mig inte om det.

Om det är ngn som ser att man är inne i en viss tråd många ggr tyder det ju på det samma för den andre. wink.gif
Christa
CITAT (Snöflinga @ 20-09-2010, 22:37) *
Sicket nöje blink.gif Måste erkänna att jag blev något förvånad av att det finns odlaiter som absolut vill veta vad andra odlaiter gör i forumet fear.gif Varför ????


Jag är inte intresserad av VEM som läser utan vilka trådar som tilldrar sig intresse.

Om det som jag skrev först verkar helt dött i forumet så är det intressant att se var det pågår aktivitet. Det tråkigaste jag vet är när det tar jättelång tid innan diskussionen fortsätter.

Om jag startar en tråd är det också intressant att se om någon går in och läser. Vem som läser är däremot sällan intressant. Möjligen om man citerat någon eller ställt en fråga till någon men det är inte det som är vitsen med det hela.

Igår t ex när jag kollade så såg jag att någon ställt en fråga om sönderkokning av potatis och då kunde jag klicka på den tråden och gå dit och svara. Det finns ju så många avdelningar i odla så det är bra med en översikt där man snabbt kan se var det pågår aktivitet.
skogstroll
brukar det inte stå längst ner på sidan vilka som är inne?
fuchsian
Hej,

Orsaken att jag frågade om detta är att kanske inte alltid visa sig här inne, särskilt när man inte har mer än vädret för dagen att skriva, eller andra småsaker.

Dom som använder detta till att läsa andras trådar, säger jag bara att fyj skäms! Har ni inget annat att göra?
Om en viss tråd finns med i det dagliga, då knappar ja in på. höger sida. där får man välja att se allas trådar och hitta personen i fråga.
Mest har det handlat om Silos som har varit på sina egna bloggar, men var dock inte mer än 3 sidor bakom den första tråden. Det visades endast 2 sidor, så jag undrade och hittade henne.

Att vara anonym, inte lysa rött med sin signum, ser jag en fördel och det är att inte bli jagad jämnt om det nu går att undvika, tro inte det.
Alla kan ju se ändå var jag varit, So What?

Jag skulle inte uppskatta alls att (det som har hänt i mitt fall) att vissa personer letar sig nästan fördärvad ur mina tidigare inlägg orsaker att sen håna mig. Det kallar jag ett lågvattensmärke.
Nog om detta, men kul att lära sig och förstå vad vissa sysslar med. ..... fuchian.....
Meriona
Ni som tror att funktionen används för att snoka har fel åtminstone vad gäller mig. Jag använder den ofta för att kolla om någon kan tänkas vara på G att skriva i en intressant tråd, annars kanske jag loggar ur.
Och anonym, visst kan ni vara det, men själv tycker jag att det är tråkigt.
fuchsian
Man är väl knappt mer anonym utan den lilla röda pricken, alla ser ju mina inlägg ändå om de blättrar bland trådarna. Mitt signum står ju där precis som med en röd prick.

Vissa tror att jag är jämt, dygnet runt på sajterna pga. att jag har inte loggat ut mig, utan låtit det vara tills nästa dag eller tillfälle.
Men lite eliminerar man från dessa ljugare om det inte lyser rött för jämnan. Om jag skulle vara uppe på natten och skriva, så kommer det ju fram nästa dag ändå, och då är det ju sant att jag skrivit på natten, men att beskylla mig för att jämnt sitta vid datorn, det vill jag inte vara mer om mera! Det känns som ett intrång på mitt privata liv. ----- fuchian.....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon