Full version: Låtsastand ;)
Motti
Jag skrev ju att jag tappade "en krona! giggle.gif ja en slags låtsastand.I dag var jag äntligen hos min Tandläkare efter att bara sovit fyra timmar i natt för jag hade sådan vonda,låg och tänkte på att :Tänk om de inte kan sätta dit den igen !tänk om jag får gå med glugg ?eller ännuvärre borra ett hål i tandbenet och sätta i en titanskruv fear.gif ja det låg jag och gruvade mig över i natt,Kl:600 var det till att ge sig iväg med gubben och våldgästa sonen hela dagen (fast det gillade han mor städade upp ju och handlade mat;)kl tio i fyra hade jag tid och var ett vrak när jag kom dit,Evy tandhygenisten frågade hur jag mådde ,skit sa jag sick.gif har bara sovit fyra timmar inatt,men snälla någon då sa min Tandläkare kram2.gif sen fick jag ett underbart bemötande fick till och med en sådan där uppblåsbar kudde man sätter om halsen och en försäkran om att det gick att sätta tillbaks kronan,den skulle bara till en Tandteckniker först för lite pyssel:)ja så nu sitter jag här med en vacker vit provisorisk tand :)och sinnet är lätt.Men fy vad hemskt det är när tänderna ramlar ut ur munnen -fear-.gif ja så nästa tisdag ska jag dit och få tillbaks min bångstyriga tand och städa och fixa åt vår älskade son 000.gif
Aqvakul
Det var ju en lycklig upplösning på den historien... tummenupp.gif kompiskram.gif
ingrid fuxwall
Vad skönt för dig smiley_small_hug.gif
Motti
Ja ni vet inte vilken lättnad det var att veta att det gick och cementa dit den igen efter att Tandtecknikerna fåt leka med den lite giggle.gif och det får dom så gärna bara jag slipper borra i min mun mer thanks.gif men jag var svimfärdig när de sa att det gick att fixa.Kan tala om att jag haft mardrömmar i flera år om min så kallat "kronor"att de ramlar ur mun och att de inte går att fixa fear.gif men nu känns det bra "gött" även om inte plånboken tycker det w00t.gif
netha
Förstår precis ... skulle varit hos min tandläkare idag men tyvärr kom förkylning m antibiotika i 14 dagar emellan ... 4 okt ska min spruckna bro börja åtgärdas.
Motti
JA MEN VISST ÄR DET EN MARDRÖM crazy.gif fan vad tänderna är viktiga nu ,för man vet ju allternativet eller hur.Ska skicka mjuka vippar till dig Netha så du slipper ångest och helvetes kval kram1.gif Må du få en krafftig bedövning d010.gif
kerstin z5-6
Förfärligt..min man var tandläkare så jag hade allt fixat..nu måste jag gå till nån ny och jag avskyr det:(
Motti
Gick hos min mor i hela mitt liv ! 1979 fick jag byta inget kul men det gick bra och gör det än :)men jag är skiträdd varje gång,särskillt när det gäller mina kronor;)
fuchsian
Motti,

där är du inte ensam ommmet. Jag är skitskraj varje gång, men har lyckats behålla min underbare tandläkare ändå tills 2 år sedan. Han arbetar som en tandkirurg på sjukhuset numera. Mina 2 kronor upp fram har vållat oss massa beskymmer, men nu är det varit lugnt.
I vintras fick jag byta till en annan, kvinlig tandläkare, när jag återligen hade bitit sönder en plomb i baktanden.
Det blev då endast provisoriskt lagad först och sedan hittade hon massa små hål som hon skulle laga, men efter andra omgången tog jag till mitt psykedeliska nivå, och det jag läste av henne var att hon hade gjort massa fel, anmäld, bytt ofta arbetsplats ---- så jag bad maken att kolla om det stämnde och det gjorde det och hon tänkte blåsa mig också.
Sagt och gjort, räkningen på flera tusen dampp ner och maken tog kontakt med chefen som kollade det hela och erkände att här begåss det fel. Nu har han tagit mig som sin patient och vi har gjort ett koll och snackat igenom om min skräck (hellre opererar jag tån igen) och jag vet varifrån den kommer, så han tog sig tid och vi skulle sammarbeta och om det blev jobbigt, så kan jag gå ner i lätt hypnos och då går det bra.
OK, detta är mina upplevelser, och jag ser nog ingen som är glad på väntrummet. ... fuchian .....
Motti
Ville bara tala om att jag fått tillbaks min egen alldeles underbara gammla tand,nu mår jag gött och kan le fullt ut igen tummenupp.gif men jag ska ta mig F.N inte äta något som är hårt eller segt på ett bra tag för säkerhetskull ;)men oh vilket vackert lende jag har igen smiley_small_hug.gif
Biggan_
CITAT (Motti @ 03-10-2010, 00:57) *
Ville bara tala om att jag fått tillbaks min egen alldeles underbara gammla tand,nu mår jag gött och kan le fullt ut igen tummenupp.gif men jag ska ta mig F.N inte äta något som är hårt eller segt på ett bra tag för säkerhetskull ;)men oh vilket vackert lende jag har igen smiley_small_hug.gif

Härligt Motti! kompiskram.gif
Motti
Det kan du ge dig på tummenupp.gif hemskt när tänderna inte håller,har haft hemska mardrömmar om mina tänder usch sick.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon