Full version: Scrapbooking
Katie
Jag scrappar både med papper och digitalt. Tycker det är så kul. Jag decar (decoupage) också och ibland kombinerar jag båda hobbyerna.

Dessa som jag visar nu är digitala.

Denna första är på min kompis son. Han får jakt på hjärnan under hösten. Han ser ju när hans far ska ut på jakt. Ungen 'sitter på pass' i nåt buskage och väntar på att rådjur ska komma förbi.
Även räven håller han koll efter. Den rackaren har ju tagit mammas höns & ankor.
[attachment=55101:Kopia_av_es17.jpg]

Dessa sista tre bilderna är såna jag lekt lite med. Kunde inte låta bli. flirting.gif
Alla fotona är tagna vid vår bäck.
[attachment=55104:Kopia_av_es20.JPG]
[attachment=55102:Kopia_av_es21.JPG]
Hur många älvor ser du?
[attachment=55103:Kopia_av_es22.JPG]
Bettis
ÅÅÅ så fina bilder, hur scrappar du i datorn? vilket program använder du då? jag såg 11 älvor...
Katie
Jag använder GIMP.
Alla scrapgrejer till datorn finns både gratis och att köpa ute på nätet.

11 älvor stämmer. smile.gif

Inne på gimp öppnar man upp det man vill använda till en LO. Det är lite svårt att förklara exakt hur jag gör.
Jag ska fundera lite på en bra förklaring. wink.gif
Alba
Här komemr en länk på en bra beskrivning
Digiscrap
Bettis
CITAT (Alba @ 25-09-2010, 13:00) *
Här komemr en länk på en bra beskrivning
Digiscrap

thanks.gif den länken var bra tummenupp.gif
Katie
Jag har provat på Photoshop men jag låser mig alltid. Får inget grepp om hur den funkar.
Gimp löste jag snappt om 'hur göra'. Mindre omständig än Photoshop.
Katie
Igår var jag på Scrapmingel. Hittade lite smått och gott + fick med mig en massa ideér hem.
När jag kom hem tänkte jag att jag skulle dyka ner bland alla scrapgrejer och riktigt börja leka med foton, stämplar, blommor, papper mm.
Parkerade ändan vid scrapbordet och börjad kolla på all bröte som låg där. Konstaterade snabbt att det nog måste till en röjning innan jag kunde börja scrappa. Tappade genast lusten då städning inte alls var vad jag ville börja med.

Någon som scrappat nåt? Visa...
Katie
Här Myo, kommer en för din kyckling.
Denna gjorde jag för ett bra tag sedan. Den är gjord digitalt.
[attachment=56000:Kopia_av_es18.jpg]
Myosotis
Vad gulligt smiley_small_hug.gif Jag får ta med datorn ut och visa honom, eller om jag skulle hämta in kycklingen...
Katie
Du får skriva ut bilden på papper och spika upp det på väggen i hönshuset. wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon