Full version: Presenter
Suz
Hej!
Jag önskar tips på en födelsedagspresent till en 23årig kille.
Han har egen lägenhet men de har nog allt de behöver i hemmet.
Någon konsertbiljett har jag funderat på men vet inte riktigt vad han gillar numer och han jobbar så mycket och är knappt ledig (jobbar natt dessutom)

Vet att han önskar sig en ritbräda till datorn men just det märket är ganska dyrt och han fyller ju varken jämt eller halvjämt annars hade det varit kanon!

Har ni kloka Odlaiter några bra förslag??
Katie
Har han några särskilda intressen?
Suz
CITAT (Katie @ 28-09-2010, 13:31) *
Har han några särskilda intressen?



Han har knappt någon fritid stackarn!
Men han ritar/tecknar väldigt mycket men jag tror jag fyllt kvoten av pennor/papper mm...

Edit, stavfel....som vanligt
Meriona
Hur mycket ska du handla för?
Suz
CITAT (Meriona @ 28-09-2010, 13:34) *
Hur mycket ska du handla för?



Pengar är inga problem coolgleam.gif
Nä men eftersom han inte fyller jämna år så hade jag nog inte tänk mig någonting i "fleratusenkronorsklassen" direkt.
caprifol
Det kan kännas lite trist att ge presentkort - men det brukar uppskattas mycket. Min grabb blev alltid glad över presentkort på Ticnet, som man sedan kan använda till konserter, idrottsevenemang m m, m m. Ger ju jättestor valfrihet då man kan välja mellan musikaler, konserter, fotbollsmatcher m m, m m.
Suz
CITAT (caprifol @ 28-09-2010, 13:41) *
Det kan kännas lite trist att ge presentkort - men det brukar uppskattas mycket. Min grabb blev alltid glad över presentkort på Ticnet, som man sedan kan använda till konserter, idrottsevenemang m m, m m. Ger ju jättestor valfrihet då man kan välja mellan musikaler, konserter, fotbollsmatcher m m, m m.


Ja just det!!! Att jag inte tänkte på det!!!!
Mycket bra idé! thanks.gif
Bee
Ett annat tips är - nu när det drar mot kallare tider - en skön yllehalsduk.
Varje gång han tar på sig den kommer han att tänka på dig! En minnessak med andra ord.
Suz
CITAT (Bee @ 28-09-2010, 15:46) *
Ett annat tips är - nu när det drar mot kallare tider - en skön yllehalsduk.
Varje gång han tar på sig den kommer han att tänka på dig! En minnessak med andra ord.


Tanken är söt men tror han är lite trött på mina stickade saker vid det här laget smile.gif
EKLO
En sak jag märkt är att folk inte "unnar sig" att själva prenumerera på tidningar/tidskrifter. Det finns ju ett par tidskrifter om snart sagt vad som helst - jobbar han jämt och gillar sitt jobb finns det säkert en tidskrift som ligger i anslutning, eller om han gillar mat en mattidskrift, eller om båtar, bilar, motorsågar, datorer, hästar, pengar ... det finns verkligen om nästan allt som är bläddringsslött men ändå intressant... och dyker upp nån gång i månaden på hallmattan utan att man behöver fundera på att köpa den. Det blir lite vardagslyx för de flesta.
malcolm
De flesta killar/män gillar verktyg och maskiner och sådana finns i de flesta prisklasser.
Suz
CITAT (EKLO @ 28-09-2010, 22:02) *
En sak jag märkt är att folk inte "unnar sig" att själva prenumerera på tidningar/tidskrifter. Det finns ju ett par tidskrifter om snart sagt vad som helst - jobbar han jämt och gillar sitt jobb finns det säkert en tidskrift som ligger i anslutning, eller om han gillar mat en mattidskrift, eller om båtar, bilar, motorsågar, datorer, hästar, pengar ... det finns verkligen om nästan allt som är bläddringsslött men ändå intressant... och dyker upp nån gång i månaden på hallmattan utan att man behöver fundera på att köpa den. Det blir lite vardagslyx för de flesta.



Jamen det var ju också jättebra!!! thanks.gif
Hmm...nu blir det svårt att bestämma sig här....

CITAT (malcolm @ 28-09-2010, 22:07) *
De flesta killar/män gillar verktyg och maskiner och sådana finns i de flesta prisklasser.



De flesta kanske.... men den här killen gillar nog mera tekniska saker i så fall smile.gif
Men jag har faktiskt varit inne på att köpa en verktygslåda med diverse nödvändiga saker i....ska bara luska ut om han har en sån redan...tror inte men...
thanks.gif till dig med!!


Nu blir det ännu svårare att bestämma sig...så många bra förslag!!
Motti
23 åringar bruka ju lyssna mycket på musik i tid och otid rolleyes.gif varför inte köpa ett par fräna hörlurar som kan kopplas in både på datorn och Tv:n då stör han ingen när han vill lyssna på hög volym!
Suz
CITAT (Motti @ 28-09-2010, 23:52) *
23 åringar bruka ju lyssna mycket på musik i tid och otid rolleyes.gif varför inte köpa ett par fräna hörlurar som kan kopplas in både på datorn och Tv:n då stör han ingen när han vill lyssna på hög volym!


Den här 23åringen bor i eget hem med sin lilla fru och de poppar på bra båda två.
Men ett par schyssta hörlurar var även det ett bra tips.....han reser ju till och från jobbet och då kan det ju vara bra med ett par bra sådana!
thanks.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon