Henrik.
Hej alla!

När jag var och hälsade på far och mor så nämde hon en växt med blommor på balkongen hon hade glömt bort som hade växt i en påse med jord sedan början på sommaren och den hade haft knopp och blommor hela tiden och har det fortfarande. Hon hade inget minne av att hon planterat den och hon har inte heller en aning om vad det kan vara för något. Jag tycker mig på något vis känna igen i alla fall knopparna men det är ungefär det enda så finns här möjligen någon som vet vad detta är?

Bilderna är tagna för ca en månad sedan men den har fortfarande knopp och blommor dock inte lika mycket.

Mvh Henrik



[attachment=55167:1.jpg]

[attachment=55168:2.jpg]

[attachment=55169:3.jpg]


Ywonne
Det ser ut som en höstanemon...men du skriver att den blommat hela sommare...hm...men någon form av anemon...

//Ywonne
Henrik.
Ja visst är det ju det, tackar för svaret! Då blir mor glad när hon får höra det för hon har varit så undrande över detta. Jo den har faktiskt blommat hela sommaren men den har kanske fått bra näring då den är i en jordpåse som jag tror blev köpt i början på sommaren så det är kanske av den anledningen även om den skall blomma senare.

Tack än en gång!

Mvh Henrik
Ywonne
Vassego biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon