Full version: gipsformar
joulanta
Vet nån vars man kan köpa gipsformar? Har kollat i panduro och i hobbyaffären men jag tycker det inte finns nåt jag vill ha. Har kikat på tradera men oj va dyrt en del kostar ju flera hundra måste ju finnas billigare nån stans har googlat men inte hittat nån spännande. Vore ju helfestligt om det fanns form till en pudel änglar och lite större tomte. Ska gjuta med betong så formarna får inte va av gips för det funkar inte ( har testat det blir en kemisk reaktion som inte är bra)
malcolm
Vissa leksaksaffärer har gipsformar.
Myosotis
Googlade lite, det finns att beställa på nätet, t.ex. här:
Tomte (Auktionen avslutad, men det verkar ju dyka upp ibland)
Änglar
Pudel
Göra gjutform själv
Alba
CITAT (joulanta @ 29-09-2010, 22:34) *
Vet nån vars man kan köpa gipsformar? Har kollat i panduro och i hobbyaffären men jag tycker det inte finns nåt jag vill ha. Har kikat på tradera men oj va dyrt en del kostar ju flera hundra måste ju finnas billigare nån stans har googlat men inte hittat nån spännande. Vore ju helfestligt om det fanns form till en pudel änglar och lite större tomte. Ska gjuta med betong så formarna får inte va av gips för det funkar inte ( har testat det blir en kemisk reaktion som inte är bra)


Jag förstår inte hur du menar ?

Jag har köpt formar som är som av gummi som man kan gjuta i - men det var nog från Panduro. Minns inte priset.
Jag har en annan pysselkatalog som jag kan kolla i om du säger vad det är du letar.
Peztis
Kanske detta är något som du letar efter? De har en hel del...
Katie
CITAT (Peztis @ 30-09-2010, 16:14) *
Kanske detta är något som du letar efter? De har en hel del...

confused.gif
Alba
CITAT (Peztis @ 30-09-2010, 16:14) *
Kanske detta är något som du letar efter? De har en hel del...


confused.gif kör du med sån där skrift man måste stryka på med strykjärn för att se flirting.gif
joulanta
Tack för förslagen. Har nån provat auktion från australien? Om jag fattade rätt måste man uppge kortnummret innan man fick buda eller skriva en fråga till säljaren. Blev förtjust i pudeln men det blir nog ganska dyrt innan den dimper ner i postlådan. Enklast och tryggare om det är i sverige.
Snöflinga
De absolut bästa formarna är gjorda av silikon, det är väl de från Panduro gjorda av? Gjöt massor små hjärtan i en silikonform som annars användes till att frysa iskuber i.
malcolm
På Tradera säljs en del formar såg jag.
Bettis
CITAT (Peztis @ 30-09-2010, 16:14) *
Kanske detta är något som du letar efter? De har en hel del...

confused.gif giggle.gif
Wilmer
Jag har bara sett tråkiga formar på Panuro och Slöjddetaljer när jag kollat, har själv letat lite roligare för några år sedan men gav upp.

Sådan där text man stryker på, fniss den var bra..
joulanta
Vore kul om man kunde läsa den där osynliga texten kram2.gif hittade en del på ebay betydligt billigare än på tradera men det borde väl finnas här i sverige men det verkar svårt hitta till vettiga priser. Såg just på tradera att en liten form till en domherre gick på över 200 kr lite väl dyrt tycker jag
Eva-Helene
Det finns (fanns?) nåt som man penslar på en sak som man vill gjuta av och när det torkat/härdat har man fått sig en gjutform - minns inte vart det finns/fanns men att det är/var en hobbykatalog. Panduro, Slöjddetaljer eller ev. Direct Trade.
Alba
CITAT (Eva-Helene @ 10-10-2010, 03:31) *
Det finns (fanns?) nåt som man penslar på en sak som man vill gjuta av och när det torkat/härdat har man fått sig en gjutform - minns inte vart det finns/fanns men att det är/var en hobbykatalog. Panduro, Slöjddetaljer eller ev. Direct Trade.


Jag ahr sett det på Panduro.
joulanta
Ebay är en guldgruva för alla som vill gjuta det heter latex mold/mould hur mycket som helst. Jag har ropat in en hel del blir inte så dyrt porto särskilt om man hittar flera av samma säljare
theseraphim
formsilicon finns ju annars att köpa och då gör man sina egna former. Försök inte att öka på BH storleken bara för det är inte samma silicon och fastheten blir lite väl....fast men till läppar och till att fuska ett sexpack går det bra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon