renate
Jag blev lite sugen på nya tulpaner och vips susade en beställning iväg.Det är ett experiment jag gör.Jag har hängt in hela baksidan av trädgården och nu måste jag prova att ha tulpaner där.Det blev sådana som doftar som jag är väldigt förtjust i.Jag hade 2 i en kruka som jag planterade i växthuset.De kom upp och blommade i våras,vilken doft det blev i växthuset.Jag hoppas verkligen att bambi håller sig borta nu.
Wilmer
Sorken smaksade i sig min typ 1500 kr samling av tulpaner i vintras. Alla. Varenda en. Jag som köpte dem i present åt mig själv när jag fick min första lön efter att ha varit sjukskriven. Så kan det gå. (de blommade några år först..). Nu har jag beställt och fått nya, inte sådana mängder. Jag tänker hägna in dem i vår med kompostgaller, det gjorde jag med gott resultat innan. Det ser förstås inte jättekul ut, men annars får man helt enkelt inte se dem.. Forma hönsnät/kycklingnät går också bra... Lycka till! De är ju så ljuvliga...
Monica i Nässjö
Hoppas du håller bambi borta med inhägnaden! Jag har faktiskt, peppar, peppar, sluppit både bambi och Jösse hare efter att vi satte upp hundstängslet som bara har en meters höjd. De skulle säkert lätt kunna hoppa över men är väl för lata. Annars funkar det faktiskt bra med en "skål" av hönsnät. Jag böjer till en bit över en hink och placerar över gruppen med lökar. Syns knappt om man står en bit i från. Lycka till!
JennyJak
Köp blodmjöl eller Plantskydd finns på Granngården. Plantskydd innehåller blodmjöl och är dyrare än ren blodmjöl Kan inte säga vilken som är bäst. Har inte provat själv.
Wilmer
Har du riktigt glupska rådjur funkar bara mekaniskt skydd. Hos kompisen i stan där rådjuren har det trångt står de på trappen och sliter bort rå'väck kuddarna för att komma åt mumset giggle.gif Förlåt att jag fnissar, men folk undrar hur man klarar av rådjuren i skogen, men här har de annat att käka om populationen hålls rimlig. I sta'n verkar det vara värre.
kluringen
Var lite generösa mot Bambi. Min dotter köper blommor som de gillar och sätter i lådor utanför vardagsrumsfönstret. Det är en njutning att sitta inne och se dem kalasa i lådorna med sina kids på våren. Så söta så man bara döör!


Själv bor jag i stan, här ser man bara förvildade tamkaniner och stora feta råttor.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon