Full version: slut på säsongen
vanjalarsa
Visst är det trist att sommaren är så kort! Nu ska man plocka in allting trädgårdsmöbler,krukor och annat. Det som var så himla roligt att plocka fram i våras är så himla urtrist att ta rätt på och plocka in....Iallafall tycker jag det.
Tänker varje höst att nästa år ska jag minsann inte ha en massa krukor och prylar ute...
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
skogstroll
ja tjolahopp, jag har massvis med krukor och pryttlar som ligger och skräpar till sambons irritation... Annars tycker jag hösten bara är helt ljuvlig. Svalt, svamp, vackra färger.. Det är först när bladen ramlat av träden och de står som trista pinnar som jag blir lite neråt. När första snön kommer då mår jag riktigt dåligt - fast det brukar gå över så småningom.. Å andra sidan slipper man ha dåligt samvete över ogräset man borde rensa happy.gif och så kan man planera nästa år!
blomkronan
Ja, RIKTIGT trist!!! sad.gif Nattfrosten har kommit hit oxå, och jag har inte hunnit få in allt än, man vill ju in i det sista att det ska hinna blomma, men en heldel har inte gjort det än... klokrankan har inte fått en knopp änns! flera änglatrumpeter har fått knopp och en del har hunnit blomma men dom hann inte blomma klart sad.gif Vår säsong i sverige är alldeles FÖR kort -cry-.gif
Alexander-VG-zon3
jag har ganska mycket kvar ute, ser fortfarande ut som aug där ute. grönt och fint och någon blomma här och där. änglatrumpeten är lite frostnypen, men den fortsätter att blomma. vilket jag är glad för. jag är inte den snabbaste med att ta in allt och packa ihop för säsongen. säsongen är kvar hos mig. har haft panik innan men den har lagt sig lite, sedan får jag ny panik när vintern börjar komma. tur är har man ju lite pyssel kvar ute även under hösten och tills det fryser. och inne får man ta hand om övervintrarna.
kerstin z5-6
oh sen får man SÅ! tummenupp.gif

Klockrankan kan övervintras inne , klarar ofta tom krukväxt tillvaro:)
renate
Nu är det bara 2 stora krukor med rosor kvar ute,allt annat i uterummet.Afrikas blå lilja tänkte tar ur den stora keramigkkrukan,jag upptäckte att den hade ruttnat.För mycket jord och för stor kruka,komposten blev det.jag tog några plantor,gjorde ren de och satt i en mindre kruka.Går det så går det.Tagetesen i krukorna sjunga sista versen,de häller jag bara ut när de har gjort sitt.Det är så himla skönt att jag inte har så många krukor som måste tas in i år.Bara pelargonerna och några medelhavsväxter som står i uterummet.
Peztis
Frostskydd på - frostskydd av - på - av... hopplöst! Men man vill ju inte att de sista stackarna ute ska förgås av frosten och inte får de plats på den knökfulla altanen...

Mannen kommenterade också det när JAG höll på att kånka in utemöblerna att det är allt lite sorgligt - det blir så finito...

Men optimisten som man är, man ser redan fram emot nästa växtsäsong!

Och egentligen älskar jag vintern och snön om det inte vore för svå saker: snöskottnig (om det blir för mycket) men framför allt elräkningen! Köper hellre saker till trädgården för de pengarna. Eller något annat - vad som helst!
mamamaggan
Ser det vackra i den här årstiden, höstglöd på träden och hög klar luft . Frosten och dimman är också vackra egentligen .


Det är som det ska , naturen bäddar in det hela för att få lite skönhetssömn inför nästa säsrong , så ÄR det !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon