Sara i zon 7
Tänke bara dela med mej av erfarenhet från företaget Frö med Posten. Efter att ha varit nöjd kund under många år, bra rabatter då vi haft stora beställningar. I våras beställde vi sättlök, röd, gul och scharlottenlök. När paketet kom innehåller det bara silverlök vilken inte ens går att odla här uppe i norr. Efter samtal med dem skickas lökarna tillbaka och vi struntar i fakturan. Frakten får vi stå för.
I augusti kommer en påminnelse om obetalda varor och vi ringer dem för att påminna om att lökarna ju är skickade tillbaka samt att vi betalat 60 kr i frakt för att bli av med dem. Vi kommer överens om att de stryker fakturan och vi har en katalog tillgodo inför nästa år.
Förra veckan kommer så nästa påminnelse, och med den hot om inkasso. Försöker åter igen ta kontakt med dem för att höra vad dom håller på med men har inte lyckats nå dem. De svarar inte på mail eller tel.
Har nu betalat fakturan för jag vill ju inte hamna i fel register, det är det inte värt men jag hoppas att de betalar tillbaka pengarna + frakten jag fick stå för när jag skickade tillbaka lökarna. Någon katalog tillgoda vill jag inte längre ha, kommer inte att ha med dem att göra mera. Till saken hör att både jag och min mor i våras försökte ett flertal ggr att få en katalog hemskickad men den har inte kommit ännu.

Är det flera som har haft problem med dem? Har de bytt ägare eller är de bara okunniga på kontoret. Tänker från att ha varit ett fungerande företag som varit bra att ha göra med till detta. En sak är i alla fall säker, jag kommer aldrig att ha med dem att göra mera!

Sara


kerstin z5-6
Bra Sara att du meddelar.När det går bra är ju allt ok med de flesta företag, problemet uppstår ju vid saker som detta -Feleveranser.Jag tycker det är avgörande hur de agerar då.
Av samma anledning undvikar jag Rosenlust. Easyplant. och Bakker tex ..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon