Christa
När jag startar en tråd så gör jag det för att få igång en seriös diskussion i ämne. Att bråka med folk är helt ointressant. Det leder ingen vart.

Intressanta diskussioner har alltid intresserat mig och jag skulle egentligen önska att vi hade fler forum i Sverige där människor kunde träffas och diskutera öga mot öga.

Jag förstår inte den stora misstänksamhet som finns hos en del i det här forumet. Jag förstår inte heller varför en del verkar ha som sport att punktera andras diskussioner.

För min del skulle det inte ge mig något alls att göra så mot någon annan. Att platta till någon har jag aldrig funnit något nöje i och jag förstår inte vitsen med det.

Jag har aldrig trakasserat eller mobbat någon i hela mitt liv.

Högste chefens sekreterare sa till mig en gång "Det är så roligt med dig för du behandlar alla lika". Jag blev ganska ställd eftersom det inte ingick i min värld att man behandlar människor olika beroende på status, position eller ursprung.

Aqvakul
Det finns en naturlig skepsis mot dem som startar trådar, inte i avsikt att diskutera med de andra, utan snarare uppträder som en slags seminarieledare med ofta lite dunkla frågeställningar. Du har startat enormt många trådar, men dina egna inlägg är ganska få. Ibland verkar det som att du startar en tråd för varje ny tanke som väcks hos dig. Kanske börjar det upplevas som lite tjatigt och pretantiöst.
Christa
CITAT (Aqvakul @ 02-10-2010, 17:54) *
Det finns en naturlig skepsis mot dem som startar trådar, inte i avsikt att diskutera med de andra, utan snarare uppträder som en slags seminarieledare med ofta lite dunkla frågeställningar. Du har startat enormt många trådar, men dina egna inlägg är ganska få. Ibland verkar det som att du startar en tråd för varje ny tanke som väcks hos dig. Kanske börjar det upplevas som lite tjatigt och pretantiöst.


Enormt många? Tycker du verkligen det? I och för sig är det väl bara att hoppa över de trådar man inte gillar. En del klagar på ämnet i en tråd och då menar jag inte specifikt mina och då tycker jag det är konstigt att de inte bara kan låta bli den tråden.

Jag skall kolla någon gång vilka som startar tråda och i vilka ämnen men att jag skulle utmärka mig så mycket som du skriver har jag ingen känsla av.

Att mina egna inlägg är få har jag heller ingen känsla av. Såg för ett tag sedan att jag hade i snitt ett inlägg per dag sedan flera år tillbaka och blev själv förvånad över att det var så många.
Myosotis
CITAT (Christa @ 02-10-2010, 17:38) *
När jag startar en tråd så gör jag det för att få igång en seriös diskussion i ämne...

Så upplever jag dina trådar, och jag förstår inte heller varför vissa reagerar så mot dem. Alla dina trådar har kanske inte intresserat mig eller så har frågeställningen gjort mig för deppig för att orka svara, men då låter jag bara bli att läsa. Jag ser inget fel i att någon startar en tråd om en friidrottstävling, tv-serie eller korsordsfråga även om det inte intresserar just mig, för de som tittar på den tv-serien har ju rätt att vilja prata om den. Oavsett hur ointressant tråden är för mig och hur låg nivå jag än tycker svensk tv har skulle jag inte drömma om att gå in i en sån tråd och tala om för TS att han gjorde fel. Så varför ska Christa råka ut för det när hon startar seriösa trådar? Som jag skrev i en annan tråd, alla frågor har inget svar, ändå kan man filosofera kring dem. Låt då dem som vill det göra det, precis som tv-serie-trådstartarna får prata om sitt.
mamamaggan
Förstår att det närmast är jag som är den som förstört din senaste tråd. Men allt jag vill är att få svar på vad du menar.

Det hör väl också till en diskussion , eller hur ? OM den som startar tråden utreder och talar om vad den EGENTLIGEN menar så faller ju mina invändningar .

Varför inte svara då ?


Tillägg : Vad uppfattar du som krig ? När någon vill ha svar av dig ?
Christa
CITAT (mamamaggan @ 03-10-2010, 00:26) *
Förstår att det närmast är jag som är den som förstört din senaste tråd. Men allt jag vill är att få svar på vad du menar.

Det hör väl också till en diskussion , eller hur ? OM den som startar tråden utreder och talar om vad den EGENTLIGEN menar så faller ju mina invändningar .

Varför inte svara då ?
Tillägg : Vad uppfattar du som krig ? När någon vill ha svar av dig ?


Jag uppfattade att jag var klar och tydlig i min intention med tråden. När du frågade förklarade jag det också flera gånger. Just det där att fråga efter vad man EGENTLIGEN menar tolkar jag som ett sökande efter en dold agenda.

Det finns fler än du som är misstänksamma och tror att man har dolda intentioner men jag är inte sådan.

När det gäller den senaste tråden så var du väldigt aggressiv och jag tycker man kan diskutera en sak i lugn och ro utan att hoppa på varandra.

herkules
du kan starta hur många trådar du vill, får du svar så får du.
det finns en hel del totalt intelligensbefriade trådar på det här forumet och dina hör inte till dem.
tycker jag.
silos
Det är verkligen mycket viktigt att ta reda på sin intetion i sina trådar!!!
Min son talade om för mig att jag är nog en retsticka blush.gif så mina intentioner här har varit säkerligen det att jag velat se hur odlaiter börjar bråkar när jag skrivit många av mina trådar blush.gif
*Stintan*
CITAT (silos @ 03-10-2010, 12:56) *
Det är verkligen mycket viktigt att ta reda på sin intetion i sina trådar!!!
Min son talade om för mig att jag är nog en retsticka blush.gif så mina intentioner här har varit säkerligen det att jag velat se hur odlaiter börjar bråkar när jag skrivit många av mina trådar blush.gif


Det tror jag inte på utan du har väl perioder då du har väldigt stort behov av att få uppmärksamhet. Så stort att folk ibland tröttnar kram2.gif
malcolm
CITAT (Aqvakul @ 02-10-2010, 17:54) *
Det finns en naturlig skepsis mot dem som startar trådar, inte i avsikt att diskutera med de andra, utan snarare uppträder som en slags seminarieledare med ofta lite dunkla frågeställningar. Du har startat enormt många trådar, men dina egna inlägg är ganska få. Ibland verkar det som att du startar en tråd för varje ny tanke som väcks hos dig. Kanske börjar det upplevas som lite tjatigt och pretantiöst.

Jag tycker inte Christa har startat speciellt många trådar och aldrig några som borde föranleda bråk, finns många andra trådskapare som gjort det men dessa har fått gå öbemärkta förbi. Vill man inte diskutera i en tråd så är det bara att gå vidare till nästa istället för att ge sig på trådskaparen.
mamamaggan
CITAT (Christa @ 03-10-2010, 07:21) *
Jag uppfattade att jag var klar och tydlig i min intention med tråden. När du frågade förklarade jag det också flera gånger. Just det där att fråga efter vad man EGENTLIGEN menar tolkar jag som ett sökande efter en dold agenda.

Det finns fler än du som är misstänksamma och tror att man har dolda intentioner men jag är inte sådan.

När det gäller den senaste tråden så var du väldigt aggressiv och jag tycker man kan diskutera en sak i lugn och ro utan att hoppa på varandra.



Agressiv ? Ja det beror ju på hur man uppfattar det . Jag blev iaf irriterad när du inte svarade utan bara kommenterade vad du själv ville . En diskussion , menar iaf jag , går väl ut på att just svara på vad man står för , vill eller menar och utveckla det .

Jag tycker fortfarande inte att jag fått svar på mina frågor , men OK .
Aqvakul
CITAT (malcolm @ 03-10-2010, 13:27) *
Jag tycker inte Christa har startat speciellt många trådar och aldrig några som borde föranleda bråk, finns många andra trådskapare som gjort det men dessa har fått gå öbemärkta förbi. Vill man inte diskutera i en tråd så är det bara att gå vidare till nästa istället för att ge sig på trådskaparen.


Det finns absolut ingen anledning att bråka eller förstöra trådar, men om TS undrar varför det blivit bråk i TS strådar så tyckte jag att jag hade rätt att svara på det utifrån hur jag uppfattat det. Om sen inte svaret passar TS eller andra är ju en annan sak. Angående hur många trådar TS startar så kände jag mig nu manad att kolla upp det. TS har startat 375 trådar och gjort totalt 1495 inlägg. Proportionerna styrker min känsla att TS startar många trådar, men sen oftast inte är särskilt aktiv själv i dessa. Hur TS gör är självfallet helt upp till henne och inget för mig att kritisera i sig, men personligen har jag reagerat på detta och jag har fått intrycket att jag inte är ensam om detta. Som sagt - ställer man en fråga så kanske man får svar, men inte alltid det man förväntat sig eller önskat...
Elisabeth-Västkustkolonisten
Aqva jag håller med dig.....

Det är några trådar som man kunda avhandla i en och samma tråd.

Och sen alltid det där med att hoppa över dessa tråder. Tycker ni ( ja Malcom nu tilltalar jag dig också) att man skall hoppa över 1 eller 2 sidor eller mer?

Man måste inte för varje tanke öppna en tråd.

Det finns ju tusentals medlemmar här och inte skall väl forumet bestämmas av några få? Explodera nu inte Malcolm när man pratar emot dig

Elisabeth
Farbror Blå
CITAT (Aqvakul @ 02-10-2010, 17:54) *
Det finns en naturlig skepsis mot dem som startar trådar, inte i avsikt att diskutera med de andra, utan snarare uppträder som en slags seminarieledare med ofta lite dunkla frågeställningar. Du har startat enormt många trådar, men dina egna inlägg är ganska få. Ibland verkar det som att du startar en tråd för varje ny tanke som väcks hos dig. Kanske börjar det upplevas som lite tjatigt och pretantiöst.


Haha så roligt, redan första svaret är irriterat och bråkinriktat.
Huggorm
Christa kanske har startat ovanligt många trådar, men de flesta har ju faktiskt varit intressanta.
Rihane
CITAT (Farbror Blå @ 03-10-2010, 17:12) *
Haha så roligt, redan första svaret är irriterat och bråkinriktat.


rolleyes.gif
Skämt å sido.
Är förvirrad över den uppstyrning som verkar finnas, över hur man skriver en tåt och hur många inlägg man ska skriva och vad man svarar på och inte svarar på.

Jättesvårt att diskutera blir det om det ska vara så.
*Stintan*
Äsch det är ju bara allas vår magister som talat, inte en moderator giggle.gif

Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 03-10-2010, 19:58) *
Äsch det är ju bara allas vår magister som talat, inte en moderator giggle.gif

Även han får väl tycka, eller...
Rihane
CITAT (*Stintan* @ 03-10-2010, 19:58) *
Äsch det är ju bara allas vår magister som talat, inte en moderator giggle.gif


Fast jag har sett liknande klagomål över Silos, ser ut som en vana för forumet och magistern är väl inte ensam att tycka så?
Aqvakul
CITAT (Rihane @ 03-10-2010, 20:08) *
Fast jag har sett liknande klagomål över Silos, ser ut som en vana för forumet och magistern är väl inte ensam att tycka så?


Varför klumpar du ihop folk - Silos är Silos och Christa är Christa - två helt unika personer.

Jag har inte klagat på någon av dem.

Christa ställde en fråga och jag svarade på den så ärligt jag kunde...
Christa
CITAT (Aqvakul @ 03-10-2010, 14:26) *
Det finns absolut ingen anledning att bråka eller förstöra trådar, men om TS undrar varför det blivit bråk i TS strådar så tyckte jag att jag hade rätt att svara på det utifrån hur jag uppfattat det. Om sen inte svaret passar TS eller andra är ju en annan sak. Angående hur många trådar TS startar så kände jag mig nu manad att kolla upp det. TS har startat 375 trådar och gjort totalt 1495 inlägg. Proportionerna styrker min känsla att TS startar många trådar, men sen oftast inte är särskilt aktiv själv i dessa. Hur TS gör är självfallet helt upp till henne och inget för mig att kritisera i sig, men personligen har jag reagerat på detta och jag har fått intrycket att jag inte är ensam om detta. Som sagt - ställer man en fråga så kanske man får svar, men inte alltid det man förväntat sig eller önskat...


Om man har åsikter i en fråga och vill får reda på hur andra ser på samma sak så är det nog inte så smart att snabbt tala om för alla andra vad man tycker. En av mina största brister är att pratar för mycket och lyssnar för lite. Jag kan efter ett samtal komma på att oj då nu pratade jag för mycket igen. Vad tyckte den andre egentligen? Det är ganska lustigt att jag här får kritik för att jag lyssnar för mycket och uttrycker min åsikt för lite. blink.gif Om man redan från början i en tråd talar om vad man tycker så kan man ju också kanske påverka de andras åsikter och det är ju inte bra.
*Stintan*
Så lättpåverkade tror jag inte folk är. I så fall skulle ju ingen kunna säga sin åsikt för att någon som kommer efter skulle kunna påverkas. Jag ser det snarare som att man inte vågar stå för sin åsikt förrän man fått någon form av bekräftelse av andra på att man tänker rätt.

Vari ligger smartheten? Jag tycker att du har fel. Det du säger kan väl gälla för SIFO-intervjuare och liknande men inte om man inleder en diskussion i en grupp och själv deltar i diskussionen.
Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 03-10-2010, 22:05) *
Så lättpåverkade tror jag inte folk är. I så fall skulle ju ingen kunna säga sin åsikt för att någon som kommer efter skulle kunna påverkas. Jag ser det snarare som att man inte vågar stå för sin åsikt förrän man fått någon form av bekräftelse av andra på att man tänker rätt.

Vari ligger smartheten? Jag tycker att du har fel. Det du säger kan väl gälla för SIFO-intervjuare och liknande men inte om man inleder en diskussion i en grupp och själv deltar i diskussionen.

tummenupp.gif
Christa
CITAT (*Stintan* @ 03-10-2010, 22:05) *
Så lättpåverkade tror jag inte folk är. I så fall skulle ju ingen kunna säga sin åsikt för att någon som kommer efter skulle kunna påverkas. Jag ser det snarare som att man inte vågar stå för sin åsikt förrän man fått någon form av bekräftelse av andra på att man tänker rätt.

Vari ligger smartheten? Jag tycker att du har fel. Det du säger kan väl gälla för SIFO-intervjuare och liknande men inte om man inleder en diskussion i en grupp och själv deltar i diskussionen.


Det var ganska roligt att du tror att jag inte vågar stå för min åsikt. Är det något jag har gjort här i livet så är det att jag har haft åsikter och stått för dem. Många smällar har jag fått utstå för det. Jag har alltid ställt upp och försvarat människor i underläge. På 80-talet när vi hade firmafest så skulle en arbetskamrat presentera mig för en person och han sa.

"Det här är Christa och hon har åsikter och hon står för dem och det tycker jag är bra" och så dunkade han mig i ryggen.)

Mina vänner sa att "du kommer att bli en ny Marit Paulsen".

Sedan är det ju så också att jag kanske startar en tråd och sedan inte får tid att kolla mer den dagen. Då kan det ju också uppfattas som om jag deltar för lite.

Eftersom jag jobbat hårt med att försöka lyssna mer och prata mindre så är den här situationen lite kul. Läste en bra bok om kommunikation och där stod att du har två öron och en mun. Använd dem i de proportionerna.
Rihane
CITAT (Aqvakul @ 03-10-2010, 20:13) *
Varför klumpar du ihop folk - Silos är Silos och Christa är Christa - två helt unika personer.

Jag har inte klagat på någon av dem.

Christa ställde en fråga och jag svarade på den så ärligt jag kunde...


Dom är unika liksom dom som svarat dom båda. Har sett liknande svar till Silos från fler än en. Minns ärligt talat inte om du var en av dom som svarade Silos därför sa jag inte i klartext att du hade gett ett sånt svar, skulle kunna kolla upp det men föredrar att tro på det du säger.

Trodde svaren Silos fick var pga en annan skribet men börjar undra hur det egentligen ligger till. Ganska viktigt för mig att få klarhet i det men det får jag väl med tiden.

Har svårt att förstå Christa ibland(inte menat som kritik till Christa) så jag såg inte att hon ställde frågan du ärligt försökte svara på.
Du såg en fråga som inte jag såg.

Fult av mig att dra in Silos i detta och jag ber henne om ursäkt för det.
Överbölingen
Kommunalpolitiker, landstingspolitiker och riksdagmän/kvinnor får snällt efter votering anpassa sig till läget. Vissa partier fortsätter visserligen att älta frågor och resultat sedan historisk tid men det är ju bara en brist på aktuella argument.
Min egen retorik har som grundregel att aldrig tugga om redan uttalade sakfrågor i en diskussion. OK för hänvisningar om det behövs.

Men! Jag gillar debattlusten på "småprat". Då gäller det saklig debatt. Ingen, Ingen är korkad för en avvikande upfattning. Men att tugga om, och om samma argument, egna eller andras är tjatigt. Och för mig blir debatten död.
*Stintan*
CITAT (Christa @ 03-10-2010, 22:29) *
Det var ganska roligt att du tror att jag inte vågar stå för min åsikt. Är det något jag har gjort här i livet så är det att jag har haft åsikter och stått för dem. Många smällar har jag fått utstå för det. Jag har alltid ställt upp och försvarat människor i underläge. På 80-talet när vi hade firmafest så skulle en arbetskamrat presentera mig för en person och han sa.

"Det här är Christa och hon har åsikter och hon står för dem och det tycker jag är bra" och så dunkade han mig i ryggen.)

Mina vänner sa att "du kommer att bli en ny Marit Paulsen".

Sedan är det ju så också att jag kanske startar en tråd och sedan inte får tid att kolla mer den dagen. Då kan det ju också uppfattas som om jag deltar för lite.

Eftersom jag jobbat hårt med att försöka lyssna mer och prata mindre så är den här situationen lite kul. Läste en bra bok om kommunikation och där stod att du har två öron och en mun. Använd dem i de proportionerna.


Men hur smart är det då att starta en tråd och sedan dra och inte delta i diskusstionen förrän kanske dagen efter. Om man då inte förstår frågeställningen så blir det ju väldigt lätt missförstånd och irritation om man inte kan få svar av TS. Om man som TS skriver på ett ungefär vad man tycker i saken så är det ju lättare för andra att begripa. Jag går in i trådar där rubriken ser intressant ut men fattar jag inte vad det handlar om och varför frågan ställs (om det är en fråga) så vill jag ju gärna ha ett svar.

Du kan ju knappast jämföra hur det fungerar Irl med hur det är på ett forum där man endast har det skrivna ordet att gå på. Irl pratar man ju direkt med andra och har även ett kroppspråk medan man på ett forum bör försöka vara så tydlig som möjligt med det man menar. Eller gick du in i lunchrummet och ställde en kryptisk fråga till folket som satt där och sedan vände på klacken och återkom dan därpå för att kolla om någon satt kvar och väntade på att få diskutera med dig. Skulle inte tro det. Det är mycket möjligt att du vågar stå för din åsikt men jag tolkar beteendet så som jag beskrev tidigare så länge du undviker att tala om vad du själv tycker.
silos
CITAT (*Stintan* @ 03-10-2010, 13:18) *
Det tror jag inte på utan du har väl perioder då du har väldigt stort behov av att få uppmärksamhet. Så stort att folk ibland tröttnar kram2.gif


Det var gulligt sagt,och när jag tänker efter så har du alldeles rätt!
Stintan,du är en bra människokännare!
Christa
CITAT (*Stintan* @ 04-10-2010, 00:56) *
Men hur smart är det då att starta en tråd och sedan dra och inte delta i diskusstionen förrän kanske dagen efter. Om man då inte förstår frågeställningen så blir det ju väldigt lätt missförstånd och irritation om man inte kan få svar av TS. Om man som TS skriver på ett ungefär vad man tycker i saken så är det ju lättare för andra att begripa. Jag går in i trådar där rubriken ser intressant ut men fattar jag inte vad det handlar om och varför frågan ställs (om det är en fråga) så vill jag ju gärna ha ett svar.

Du kan ju knappast jämföra hur det fungerar Irl med hur det är på ett forum där man endast har det skrivna ordet att gå på. Irl pratar man ju direkt med andra och har även ett kroppspråk medan man på ett forum bör försöka vara så tydlig som möjligt med det man menar. Eller gick du in i lunchrummet och ställde en kryptisk fråga till folket som satt där och sedan vände på klacken och återkom dan därpå för att kolla om någon satt kvar och väntade på att få diskutera med dig. Skulle inte tro det. Det är mycket möjligt att du vågar stå för din åsikt men jag tolkar beteendet så som jag beskrev tidigare så länge du undviker att tala om vad du själv tycker.


I tråden om Värdegrund så påstod en del att jag inte svarade på deras frågor men det gjorde jag och jag undrade till slut om de läste svaren. Kan du ta några exempel på där jag inte svarat eller sagt vad jag tycker? Eftersom du och en del andra påstår att det snarare är regel än undantag så måste det vara lätt att hitta massor av exempel...

Meriona
CITAT (Huggorm @ 03-10-2010, 17:15) *
Christa kanske har startat ovanligt många trådar, men de flesta har ju faktiskt varit intressanta.

Så tycker jag också. Klokt och klurigt.
*Stintan*
CITAT (Christa @ 04-10-2010, 10:29) *
I tråden om Värdegrund så påstod en del att jag inte svarade på deras frågor men det gjorde jag och jag undrade till slut om de läste svaren. Kan du ta några exempel på där jag inte svarat eller sagt vad jag tycker? Eftersom du och en del andra påstår att det snarare är regel än undantag så måste det vara lätt att hitta massor av exempel...



Jag har nu ögnat igenom Värdegrundstråden och ser rätt många frågetecken som du inte svart på. Istället började du prata om annat t.ex. hastighetskameror och annat. Det är inte bara jag som ställt frågor. Några är #58, #98, #150. Har varken tid eller ork att leta efter fler.

Sen så tycker jag det är trist om man svarar i en tråd och och inte får någon respons från TS. Ibland känns det som om TS skiter i att läsa det man skrivit. Det är ju inte så att vi behöver sitta och starta trådar för att andra ska ha något att diskutera medan man själv är ute och plockar svamp. Startar man en tråd så ska man delta i diskussionen och svara på meningar som slutar med ett frågetecken om inte frågan är ställd till någon annan, anser jag.
Motti
Krig leder till att en del tjänar grova pengar på bekostnad av de mindre bemedlade.
Red Top
CITAT (Motti @ 05-10-2010, 00:23) *
Krig leder till att en del tjänar grova pengar på bekostnad av de mindre bemedlade.

Läser du aldrig trådarna innan du svarar? confused.gif
Anma
Vem försöker att göra sig en hacka här på Odla? confused.gif wacko.gif g.gif unsure.gif duh.gif
Motti
Det händer !men ibland blir det himmla svårt att sitta och traggla allt som skrivits så då gör man en snabb bedömning helt enkelt!tror inte jag är ensam om det heller.Va det så fel det jag skrev ?
Anma
CITAT (Motti @ 05-10-2010, 00:40) *
Det händer !men ibland blir det himmla svårt att sitta och traggla allt som skrivits så då gör man en snabb bedömning helt enkelt!tror inte jag är ensam om det heller.Va det så fel det jag skrev ?

Tråden handlar om trådar här på odlaforumet och om krig mellan odliater här på forumet, så ja, du var totalt fel ute.
Motti
Ja det händer väl även i det verkliga livet !en del tror sig tjäna på att bråka och kommer undan med det tycker ni att man ska sitta och traggla igenom 30 -40 inlägg innan man få vara med och tycka ?en del av innläggen handlar ju inte ens om det som diskuteras alltså inte ens relevanta i samanhanget !Jo då jag gör mina fel jag också och stå för det ingen är perfeckt,jo förutom en del här som aldrig gör några fel flirting.gif
Anma
CITAT (Motti @ 05-10-2010, 00:50) *
Ja det händer väl även i det verkliga livet !en del tror sig tjäna på att bråka och kommer undan med det tycker ni att man ska sitta och traggla igenom 30 -40 inlägg innan man få vara med och tycka ?en del av innläggen handlar ju inte ens om det som diskuteras alltså inte ens relevanta i samanhanget !Jo då jag gör mina fel jag också och stå för det ingen är perfeckt,jo förutom en del här som aldrig gör några fel flirting.gif

I den här tråden räcker det att läsa första inlägget, eller bara namnet på tråden faktiskt för att få ett hum om vad TS vill diskutera. Inte är det krig i världen i varje fall. Eller du kanske menar att någon på odla försöker göra sig en hacka?
Motti
Nä men vilken fientlighet det finns här !har väl inte någonstans i mina inlägg påstot att någon skulle tjäna pengar här på Odla på inllägg ?det är ju helt absurt att påstå något sådant.
Anma
CITAT (Motti @ 05-10-2010, 00:58) *
Nä men vilken fientlighet det finns här !har väl inte någonstans i mina inlägg påstot att någon skulle tjäna pengar här på Odla på inllägg ?det är ju helt absurt att påstå något sådant.

Nu missförstår du mig igen. Du skrev: "Krig leder till att en del tjänar grova pengar på bekostnad av de mindre bemedlade."
Då denna tråd handlar om trådar på odla och inte krig spann jag vidare på det du skrev och gjorde en skämtsam tolkning av det.
Krig på odla = någon på odla försöker göra sig pengar. För att du skrev att några tjänar grova pengar på krig.
Förstår du nu?
Dessutom är en fråga inget påstående.
alle
CITAT (*Stintan* @ 04-10-2010, 12:45) *
Jag har nu ögnat igenom Värdegrundstråden och ser rätt många frågetecken som du inte svart på. Istället började du prata om annat t.ex. hastighetskameror och annat. Det är inte bara jag som ställt frågor. Några är #58, #98, #150. Har varken tid eller ork att leta efter fler.

Sen så tycker jag det är trist om man svarar i en tråd och och inte får någon respons från TS. Ibland känns det som om TS skiter i att läsa det man skrivit. Det är ju inte så att vi behöver sitta och starta trådar för att andra ska ha något att diskutera medan man själv är ute och plockar svamp. Startar man en tråd så ska man delta i diskussionen och svara på meningar som slutar med ett frågetecken om inte frågan är ställd till någon annan, anser jag.


Men herregud så löjligt! Vad är det för fjantiga regler som säger att man måste gå in femtielva gånger varje dag och kolla av om någon svarat på en tråd man startat? Det är väl inte alla som har tid att sitta hela dagarna vid Odlas forum och uppdatera en gång i kvarten. Men jösses...en del har faktiskt andra liv vid sidan av. Och varför får man inte får starta trådar och sen gå ut och plocka svamp? Skitsnack!
Motti
Jo då jag fattade men tycker det var spydigt skrivet !därav min reaktion.Jag sitter inte här och läser 30 till 40 inlägg bara för att "haja"eftersom så många trådar här alltid ballar ur till något som inte tråden handlade om från början !Och så tycker jag personligen att det är alldeles för många så kallat "bråktrådar " här som hela tiden tar upp "trollen" dom som sabbar för andra.Och nu inser jag att jag hamnade i en sådan tråd igen och det gillar jag inte alls eftersom ingen någonsin bemödar sig om att ha koll.Det har väl smittat av sig på alla här .Därmed inte sakt att du hör till dom som "bråkar "inte alls flirting.gif nä nu vet jag inte om jag gillatr Odla längre !alldeles för mycket tjafs istället för att ha trevligt och roligt confused.gif inte kul att hela tiden bli missförståd av dom som inte vill förstå.
silos
CITAT (Rihane @ 03-10-2010, 23:29) *
Dom är unika liksom dom som svarat dom båda. Har sett liknande svar till Silos från fler än en. Minns ärligt talat inte om du var en av dom som svarade Silos därför sa jag inte i klartext att du hade gett ett sånt svar, skulle kunna kolla upp det men föredrar att tro på det du säger.

Trodde svaren Silos fick var pga en annan skribet men börjar undra hur det egentligen ligger till. Ganska viktigt för mig att få klarhet i det men det får jag väl med tiden.

Har svårt att förstå Christa ibland(inte menat som kritik till Christa) så jag såg inte att hon ställde frågan du ärligt försökte svara på.
Du såg en fråga som inte jag såg.

Fult av mig att dra in Silos i detta och jag ber henne om ursäkt för det.


Det är okej! kompiskram.gif
*Stintan*
CITAT (alle @ 05-10-2010, 01:13) *
Men herregud så löjligt! Vad är det för fjantiga regler som säger att man måste gå in femtielva gånger varje dag och kolla av om någon svarat på en tråd man startat? Det är väl inte alla som har tid att sitta hela dagarna vid Odlas forum och uppdatera en gång i kvarten. Men jösses...en del har faktiskt andra liv vid sidan av. Och varför får man inte får starta trådar och sen gå ut och plocka svamp? Skitsnack!


Stackars dig alle som inte kan läsa innantill! När blev mina åsikter regler? Om någon frågar mig en sak, vilket Christa gjorde, så måste jag väl för sjutton få svara vad jag tycker? Hur många av dina 15 inlägg per år i forumet är något annat än elaka? Jag hittade ett undantag som jag citerar nedan och det är dessutom relevant för det du just kritiserade wacko.gif

För några dagar sedan skrev du följande i en annan tråd: "Men jag funderade lite, om man startar en sådan här tråd............ borde man inte ge lite respons till svaren då confused.gif Folk kan ju få för sig att deras svar inte var intressanta då när dom inte får någon respons. Bara en fundering."
*Stintan*
CITAT (Motti @ 05-10-2010, 01:14) *
Jo då jag fattade men tycker det var spydigt skrivet !därav min reaktion.Jag sitter inte här och läser 30 till 40 inlägg bara för att "haja"eftersom så många trådar här alltid ballar ur till något som inte tråden handlade om från början !Och så tycker jag personligen att det är alldeles för många så kallat "bråktrådar " här som hela tiden tar upp "trollen" dom som sabbar för andra.Och nu inser jag att jag hamnade i en sådan tråd igen och det gillar jag inte alls eftersom ingen någonsin bemödar sig om att ha koll.Det har väl smittat av sig på alla här .Därmed inte sakt att du hör till dom som "bråkar "inte alls flirting.gif nä nu vet jag inte om jag gillatr Odla längre !alldeles för mycket tjafs istället för att ha trevligt och roligt confused.gif inte kul att hela tiden bli missförståd av dom som inte vill förstå.


Vilket var spydigt skrivet?

Det är väl inte konstigt att det blir bråktrådar om man gör som du nu gjort d.v.s slänger ur dig underliga kommentarer mitt i nätterna som inte har med ämnet att göra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon