Christa
Jag är lite less på att gå på gymmet och spiningen gillade jag egentligen inte och nu har de dessutom bara et pass i veckan. Skulle vara roligt att ha någon allsidig träning som är rolig så man längtar dit.

De nämnde Zumba i "Kropp och själ" idag och jag kollade lite på nätet. Kanske kan vara roligt.

Är det någon som har provat?
Red Top
Jag har inte provat, men det verkar väldigt roligt. Har funderat på att skaffa DVD:n. Inte för att jag tror jag skulle orka igenom ett pass, men musiken gör mig glad.

Zumba
Alexander-VG-zon3
har inte provat men sett på tv på tv-shoppen, som med allt annat man rör på sig och får med kostråd = man går ner i vikt.

kan kanske vara ett alt för dom som inte vill styrketräna eller som inte orkar jogga/löpa.

men vilken dans som helst hade nog gett samma resultat. så jag tror inte just det är deras ''stil/metod'' som gör att man går ner.

jag hade inte lagt ut pengarna på det kostar 599kr+frakt, jag kan kolla på youtube eller tv och härma deras dans och äta ''rätt'' och ändå gå ner i vikt/få slimmare kropp helt gratis.

http://www.zumbafitness.se/default.aspx
Christa
Vi har inte plats för sådana aktiviteter hemma. Det finns inte ens tillräckligt med golvyta för att min sambo skall kunna lägga ut sin yogamatta...

Det blir kanske roligare också att göra det tillsammans med andra. Lite mer inspirerande kanske.

Jag behöver inte gå ner i vikt men jag behöver hålla ämnesomsättningen igång och få lite mer rumpmuskler. Såg en demo med en tjej som verkligen verkade ha muskler i ändalyckten... Nästan som en afrikansk kvinna.
Suz
Jag har!
Började Zumba för....hmm...i våras tror jag!
Passar mig ypperligt!
Verkligen skitkul om ni ursäktar språket!
Här i Stockholm har det så smått börjat dyka upp grupplektioner om man vill.
Jag kör med systrar och vänner hemma med dvd!
Härlig musik, roligt att dansa, kan det bli bättre?? smile.gif
Piccante
Kollade på detta klippet med grunderna till zumba http://www.youtube.com/watch?v=qsSrq3HBa7A
Men jag har tyvärr inte koordinationsförmåga nog att röra på bägge fötterna och benen samtidigt utan att gå åt fel håll crazy.gif annars ser det ju roligt ut jämfört med andra motionsformer.
zissi
När vår vattengympa varit slut har vi stått och tjuvtittat shy.gif på en grupp som vi trodde ägnade sig åt afrikansk dans eller något ditåt. Nu förstår jag, det är zumba de pysslar med tummenupp.gif . Ser jätteroligt ut, även om det inte passar mig.
blomkronan
CITAT (Christa @ 05-10-2010, 20:28) *
Är det någon som har provat?

Nä, Men jag ska ABSOLUT prova... TACK för tipset. Jag älskar att dansa biggrin.gif

och Tack Markus_H för länken tummenupp.gif
Christa
CITAT (Markus_H @ 05-10-2010, 22:46) *
Kollade på detta klippet med grunderna till zumba http://www.youtube.com/watch?v=qsSrq3HBa7A
Men jag har tyvärr inte koordinationsförmåga nog att röra på bägge fötterna och benen samtidigt utan att gå åt fel håll crazy.gif annars ser det ju roligt ut jämfört med andra motionsformer.


En tjej sa att hon inte heller hade bra koordinationsförmåga men att Zumba gick bra. Hon sa att om hon klarade det så gjorde alla det. Hon var visserligen intervjuad i reklamen för videon men det kanske inte är så komlicerat.

Jag är ganska hopplös själv när det gäller dans och rörelser. Gick på gympa ett tag men när jag äntligen lärt mig rörelserna så bytte de så jag tröttnade.

Jazzdans i gympan var också ett elände. Det här verkar dock vara värt att prova.

CITAT (Suz @ 05-10-2010, 21:31) *
Jag har!
Började Zumba för....hmm...i våras tror jag!
Passar mig ypperligt!
Verkligen skitkul om ni ursäktar språket!
Här i Stockholm har det så smått börjat dyka upp grupplektioner om man vill.
Jag kör med systrar och vänner hemma med dvd!
Härlig musik, roligt att dansa, kan det bli bättre?? smile.gif


Hur stor golvyta behöver man per person? Är det lätt att göra det med hjälp av dvd? Vilken är det som du har köpt? Blir man lite andfådd och svettig så man känner att man får igång kroppen?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon