Full version: Vårtecken!
humla
Första Februari -vi går mot ljusare tider! Våren kommer att smyga sig på.
Upptäckte idag alla dessa små lökar som börjat kika fram. Undrar vad det kan vara? Kanske inte går att säga när de är så små.







Någon annan som märkt att våren är på väg? rolleyes.gif
Helen i Piteå Zon 5
Härligt att se dina vårlökar, men hos mig så är det minst 60-70cm snö så inte ser jag några vårtecken här, det dröjer länge än, men det kommer och då..... /Helen rolleyes.gif
renate
Var bor du?Jag har 40cm snö på alla lökar.so härligt att ser lökar stickar upp,det ser ut att vara pärlhyacint,krokus kanske och snödroppar på den nedre bilden.Ljuset börja kommer,det är ett vårtecken!
Mvh.Renate
Posse
CITAT (renate @ 01-02-2004, 16:13)
Ljuset börja kommer,det är ett vårtecken!

I mitt fall är allt längre dagar det enda vårtecknet jag kunnat urskilja.... unsure.gif sleep.gif
Hans i Mälardalen
Jag bor i Eskilstuna (zon2) och hit tycks våren aldrig vilja komma fastänn man ber till vädergudarna varje kväll biggrin.gif . Här blir snötäcket större och större för var dag som går. Jag tror bestämt att våren blir försenad i år, krokusarna lär inte komma föränn i maj sad.gif
Jag ställer samma fråga som Renate: var bor du?

MvH
Sylvia
Dina småttingar ser underbara ut! Med bild 1 är jag inte 100% säker...ser ut som krokus.
Bild 2 är narciss, det är sakert!
Bild 3 är troligen snödroppar.
humla
Jag bor på solens och vindarnas ö... och lökarnas, tydligen laugh.gif

Ska bli så skönt med ljusare kvällar och varmare temperaturer... Men än lär inte vintern försvinna, på någon månad eller två...
ariana
Det dröjer nog innan jag hittar mina under snötäcket jag stoppa ned ett hundratal vad jag minns
så visst har vi nåt att vänta på och ljuset kommer ju mer o mer för varje dag rolleyes.gif rolleyes.gif
vickeva
CITAT (humla @ 01-02-2004, 14:47)
Någon annan som märkt att våren är på väg?  :rolleyes:

Jo jag har märkt det
Jag skrev in för någon vecka sedan och lade in en bild på första snödroppen jag sett blomma... Sen kom snön och nu regnar det bara och ska göra så hela veckan, så den stackaren drunknar väl... Men söt är den.
Här kommer den igen:
MRLINDELL
Har ni tänkt på en sak ... många plantskolor öppnar första veckan i Mars, dvs om 1 - 2 veckor.
Hannele

Vintergäck, Eranthis hiemalis
MRLINDELL
Några av mina Lysimachia punctata, dvs Praktlysing har fått fnatt i snöyran och slagit gröna skott.

http://www.odla.nu/album/showalbum.php?aid...&uuid=mrlindell
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon