Full version: 10-10-10
Berith
Skulle väl skapat tråden 10.10 men kom inte på det just då. wink.gif
Myosotis
Jag missade kl. 10.10 och 10 sekunder! duh.gif
Huggorm
Men nästa år blir det 11-11-11, det måste nästan betyda jordens undergång eller något annat värt att nämna i historieböckerna
bergvallmo
10-10-10 en utmärkt dag för svamplockning smile.gif för att sen bli bortjagad av älgar sad.gif
Anma
CITAT (Huggorm @ 10-10-2010, 13:22) *
Men nästa år blir det 11-11-11, det måste nästan betyda jordens undergång eller något annat värt att nämna i historieböckerna

Nä, det är ju 2012, fast datumet miss jag inte. Har nåt med mayakalendern att göra. Googla jordens undergång 2012 om du vill veta mer, jag bryr mig inte.
Huggorm
CITAT (Anma @ 10-10-2010, 13:26) *
Nä, det är ju 2012, fast datumet miss jag inte. Har nåt med mayakalendern att göra. Googla jordens undergång 2012 om du vill veta mer, jag bryr mig inte.

Det har säkert förutspåtts fler undergångar även 2011, sånt spås väll hända varje år?
Anma
CITAT (Huggorm @ 10-10-2010, 13:37) *
Det har säkert förutspåtts fler undergångar även 2011, sånt spås väll hända varje år?

Ingen aning, minns bara 2000 (vilket vi alla överlevde, ja, förutom den där sekten som tog död på sig själva, nä det var nog förresten när halebop passerade, var det 1997?) och 2012, det är väl de som är mest hypade?
fuchsian
Det som florerar om 2012 årets profetsia skulle inträffa några dagar innan julafton, har inte datumet säker, men där är det och vete katten, vad ska hända som inte redan har hänt???? Jag brukar inte tänka i så konkreta ordalag eller tider om dessa olika sägner, men vi får väl se. Kanske tog papyrusen eller stenen slut och de inte kunde fortsätta att spå.... confused.gif ... fuchian....
Huggorm
CITAT (fuchian @ 10-10-2010, 14:01) *
Det som florerar om 2012 årets profetsia skulle inträffa några dagar innan julafton, har inte datumet säker, men där är det och vete katten, vad ska hända som inte redan har hänt???? Jag brukar inte tänka i så konkreta ordalag eller tider om dessa olika sägner, men vi får väl se. Kanske tog papyrusen eller stenen slut och de inte kunde fortsätta att spå.... confused.gif ... fuchian....

Exakt tidpunkt är vintersolståndet. Det finns någon astronomisk anledning till just den tidpunkten. Den som lever får se.
AndersKbg
Fattar inte hypen kring detta. Det har varit lika unika tider sen 2001, varje år...
Själv ser jag mer fram emot 13-13-13 kl 13.13...då jävlar.
Huggorm
CITAT (AndersKbg @ 10-10-2010, 14:38) *
Fattar inte hypen kring detta. Det har varit lika unika tider sen 2001, varje år...
Själv ser jag mer fram emot 13-13-13 kl 13.13...då jävlar.

Det år då vi har tretton månader kan mycket väl undergången vara nära
Fenja
CITAT (Huggorm @ 10-10-2010, 14:42) *
Det år då vi har tretton månader kan mycket väl undergången vara nära


Det tror jag med biggrin.gif
Mvh
Fenja
AndersKbg
CITAT (Huggorm @ 10-10-2010, 14:42) *
Det år då vi har tretton månader kan mycket väl undergången vara nära

Right.
Det tog 4 minuter innan det blev en kommentar på det.
Trodde dock att det skulle komma från annat håll först.
Eva-Helene
10.10.10 kl 10.32 blev min dotter 18 år wub.gif


Inom ett par veckor har hon (troligtvis) körkort! Huvva fear.gif Hugger i modershjärtat - liksom det gjorde när sönerna fick körkort...*suck*


Edit: hade "tappat" ett h...
Aqvakul
Tramsigt, eftersom tideräkningen är en mänsklig konstruktion och tideräkningens början är helt oexakt...
Anma
CITAT (Aqvakul @ 10-10-2010, 15:56) *
Tramsigt, eftersom tideräkningen är en mänsklig konstruktion och tideräkningens början är helt oexakt...

tummenupp.gif
Maggan H
CITAT (Eva-Helene @ 10-10-2010, 15:47) *
10.10.10 kl 10.32 blev min dotter 18 år wub.gif
Inom ett par veckor har hon (troligtvis) körkort! Huvva fear.gif Hugger i modershjärtat - liksom det gjorde när sönerna fick körkort...*suck*
Edit: hade "tappat" ett h...

Grattis till henne! Jag hoppas att få bli mormor idag, hade varit roligt och väääldigt enkelt att komma ihåg detta datum! w00t.gif Men inget är på G men det kan ju bli snabba puckar när det gäller.... Ännu finns det 5-6 timmar kvar....
bergvallmo
CITAT (AndersKbg @ 10-10-2010, 14:38) *
Fattar inte hypen kring detta. Det har varit lika unika tider sen 2001, varje år...
Själv ser jag mer fram emot 13-13-13 kl 13.13...då jävlar.



Det kanske är det som händer efter Mayaundergången 12-12-12 smile.gif
Berith
Inga problem med en dag skapad av ettor och nollor. tummenupp.gif

Men det ska bli spännande nästa gång jag ska till frissan. Fick en tid som vi inte reagerade på förrän efteråt - 20-10-2010 10.20. g.gif
Myosotis
CITAT (AndersKbg @ 10-10-2010, 14:38) *
Fattar inte hypen kring detta. Det har varit lika unika tider sen 2001, varje år...

Hype vet jag inte. Personligen tycker jag helt enkelt att det är snyggt, inte att dagen eller klockslaget ska vara på ett speciellt sätt. Kul att se helt enkelt, precis som klockan 12.34.56 varje dag eller 33.333 inlägg i en tråd.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon