Full version: Ny dator
BigDaddy
Måste ha en ny Laptop.
Tips på det & länk skulle uppskattas.

Den ska vara så billig som möjligt men ändå rätt ok. Min andra var 1 år gammal & 10 dagar då den pajade så garantin hade precis gått ut så vill inte lägga för mycket pengar p´å en ny.

Max 4 tusen. El runt det är ok med.

Vill ha minst 160 gig hårddisk.
1 gig RAM antar jag är behövligt
15 tums skärm

En snygg design är plus men spelar mindre roll.

Jag spelar inga spel på datorn utan mest surfing, kolla på film.Använder photoshop & Dreamweaver.

Jag vill helst endast beställa från nätet om det är en trygg site. Inga av de mindre otrygga sidorna. Databutiken har jag beställt från förr. Köpte en dator där som var leveranstid 1 vecka. Gick smidigt & bra. Hämtade den från posten. När jag därefter kollade vart butiken låg så var det på andra sidan huset i princip.
Kunde ju gått dit & köpt den. Haha smile.gif

Så, vore grymt tacksam för hjälp. Har sett att det finns datorer för ca 2,5 K - mycket mer. Vill inte ha den allra billigaste om den inte är bra, utan billigt & bra. smile.gif
Den jag nu hade var widescreen på. Ovant i början men jag vande mig. Spelar nog mindre roll.

Batteritid har jag hört är bra att kolla på också. Så väg in det också. Bör vara så jag kan sitta några timmar på tåget & använda datorn också.

Blue Toph el vad det heter spelar ingen roll.
fuchsian
Kolla på den senaste datortidningen, där fanns en hel radda om lapptoppar och info. Jag har den tidningen på prenumeration för att kolla läget.
Maken ska köpa 2 lapptoppar, men jag vet inte om vilka han har tänkt på, men det är på gång, det enda jag vet om det. ... Fuchsian....
Christa
Jag hade en tråd om bärbar dator ganska nyligen. Här finns en del tips.

http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=102662&hl=
BigDaddy
Tack båda för tipsen. Ska kolla dem.
Inte lätt att välja detta. Finns hur mkt som helst. smile.gif
Tack ska ni ha!
Christa
CITAT (BigDaddy @ 13-10-2010, 19:37) *
Tack båda för tipsen. Ska kolla dem.
Inte lätt att välja detta. Finns hur mkt som helst. smile.gif
Tack ska ni ha!


Håller med dig man blir helt snurrig. Ett aber för min del är att de flesta har blank skärm.
malcolm
Jag har handlat en del hos netonnet och blivt nöjd med deras produkter, snabba leveranser också och inget tjafs om man vill byta/lämna tillbaka.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon