Full version: braförsjälen
Vippan
nu blidde det lite fel laugh.gif typiskt mig har lite för bråttom........................



och inte vet jag hur man raderar inlägg ja ja så kan det gå
Alba
Man kan bara radera själv genom att bort texten och skriva tex 'edit' men rubriken med ett tomt inlägg komemr att ligga kvar.
Det går maila admin. för att ta bort det om du vill.
netaave
CITAT (Vippan @ 15-10-2010, 12:08) *
nu blidde det lite fel laugh.gif typiskt mig har lite för bråttom........................
och inte vet jag hur man raderar inlägg ja ja så kan det gå


Och jag som tyckte det verkade vara en intressant tråd, det är sån fokus i samhället idag på vad som är bra för kroppen, så en tråd om vad som är bra för själen hade jag välkomnat iaf smile.gif
Vippan
Alba då får det ligga kvar

Neaave en sak vet vi iaf att trädgård och naturen är läkande för själen tummenupp.gif
Berith
Hur blev det så här...? dunno.gif Redigerat innan det skrevs?

[attachment=55597:Odla1.jpg]
Red Top
CITAT (Berith @ 15-10-2010, 13:59) *
Hur blev det så här...? dunno.gif Redigerat innan det skrevs?

[attachment=55597:Odla1.jpg]

Undrar jag med. a0a.gif

Hon skrev ju inte ens baklänges. confused.gif



Otroooligt vad du är uppmärksam förresten. tummenupp.gif
Alba
CITAT (Berith @ 15-10-2010, 13:59) *
Hur blev det så här...? dunno.gif Redigerat innan det skrevs?

[attachment=55597:Odla1.jpg]


Jag antar att hon skrev fel och sen gick in och redigerade och la till den texten som vi nu ser.

Men varför svara jag för henne confused.gif
Anma
CITAT (Alba @ 15-10-2010, 17:05) *
Jag antar att hon skrev fel och sen gick in och redigerade och la till den texten som vi nu ser.

Men varför svara jag för henne confused.gif

Ja, men inlägget skrevs 12.08 och redigeringen gjordes 12.06, alltså 2 minuter innan inlägget skrevs. Vippan har nog en tidsmaskin... unsure.gif
mamamaggan
Bra för själen ?

Att se ut över havet , lyssna till vågorna som slår mot stranden .


Att tända en brasa , titta på den och lyssna på sprakandet.


Att kura ihop sig i soffan och lyssna på musik eller en bra bok och ha levande ljus tända på soffbordet.


Att vakna tidigt på morgonen i sommarstugan och sätta sig på uteplatsen med en kopp kaffe och lyssna på fåglarna medan solen går upp.
netaave
CITAT (mamamaggan @ 15-10-2010, 18:07) *
Bra för själen ?

Att se ut över havet , lyssna till vågorna som slår mot stranden .
Att tända en brasa , titta på den och lyssna på sprakandet.
Att kura ihop sig i soffan och lyssna på musik eller en bra bok och ha levande ljus tända på soffbordet.
Att vakna tidigt på morgonen i sommarstugan och sätta sig på uteplatsen med en kopp kaffe och lyssna på fåglarna medan solen går upp.


tummenupp.gif
Suz
Vänta nu...det här må vara ett felinlägg men ett bra omedvetet initiativ tycker jag!

Ja vad får oss att må bra egentligen?
Till vardags kan det ju räcka med små små saker...
Jag själv blir oerhört glad över söta sms från barnen smile.gif
Eller att se små fågelungar leka utanför fönstret!

Men ibland trillar man ner lite och vad får en på bra humör då??
Jag menar när man har såna där dagar som "jagorkaringentingmenvillattnågontingskahändafördetärsåtråkigt" - typ g.gif
omk
Bra för själen är, för mej, tystnad ....

Jag har så mycket ljud på jobbet, inte högt eller så, men konstant.

Så när jag kommer hem; suset i träden, nån enveten syrsa i gräset, kvirret från olika fåglar, en katt som slickar tassarna.
Man kan sitta/stå på förstukvisten med en kopp kaffe och bara vara ... Morron eller kväll, kallt eller varmt, regn eller snö, spelar ingen roll.
Eller på vintern, bara STÅ rakt upp o ner i tystnaden och blunda. Helst då det är mörkt och stjärnklart.

Andra "braförsjälen-grejer" är en riktigt bra bok med en kopp riktigt hett kaffe.
En egen fröodling som börjar gro.
Hörnet vid vedboden, där det är lä.
Knastret och värmen från kaminen.
Katterna ... blush.gif
Red Top
Att, som jag nyss gjorde, gå ut en tidig oktobermorgon, när det frostbitna gräset frasar under fötterna.

Mörkret och tystnaden omsluter mig. Att stå alldeles stilla och titta upp mot en djupsvart himmel full av gnistrande stärnor.

Bara stå stilla och vara, förnimma, lyssna. Det enda ljud som hörs är de egna andetagen och ett fruset löv eller fler, som lossnar. Dalar ner mot marken och landar med en knappt hörbar duns.

Njuta av stillheten och tystnaden. Låta tankarna vandra som de vill.

Att riktigt känna sig som en del av allt och inget.

Det ger min själ ro.


Jag samlar på ögonblick.

Att ta fram och njuta av när vintern är här och jag tvingas bo i en storstad där det aldrig är riktigt tyst och stilla.
sommarhumla
Bra för min själ:

Är att känna att det finns någon som bryr sig om mig.

Lugnet och tystnaden jag ibland behöver.

En promenad en vacker krispig höstdag.

Mina vänner.

En dag vid havet och känna doften av tång och höra kluckandet.

En varm kopp choklad.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon