jonasloverboyboy
Jag är student vid Göteborgs Universitet och behöver lite bra folk som kan svara på ett par enkla frågor!


1. Hur ofta handlar du trädgårdsprodukter? Inkl blommor, trädgårdsmöbler, krukor osv

2. Hur stor är utgiften? (i månaden alt. om året)

3. När du går in en trådgårds el. blomsterbutik, vad är det viktigaste för dig? Stort utbud? Service? Kvalite? Pris? Svara gärna lite mer utförligt på denna fråga!

Blir överlycklig för alla svar jag kan få!
Mony
!. På våren minst en gång i veckan.
På sommaren - när jag kommer på jag behöver något nytt
På hösten - lite lökar får man ju ha!

2. Har en tre år gammal trädgård (nästan ny alltså) inne i en stad och årets budget är 10 000/år. Nästa år blir det nog lite mindre, runt 5-6000 kr/år. Då ingår ALLT som har med trädgård att göra. (handskar, gödsel, jord, växter, krukor, verktyg, maskiner osv)

3. Jag gillar Lilla Fiskaregatans trädgårdsbutik i Lund. Den är flott designat med smidesjärn och krukor. Blommorna står bara och skriker KÖP MIG när jag kommer in. Dessutom hittar jag en och annan ovanlig växt.

Övrigt gillar jag Skåneplantor då jag kan handla många av samma sort här, tex häckplantorna. Priset är också bra hos Skåneplantor. Båda affärerna har kunnig och trevlig personal.

Jag handlar även på Plantagen, men många gånger är där praktikanter och sommarjobbare som inte vet så mycket. Jag tycker nog minst om Plantagen av de tre. De har "fulast" affär, minst tillgänglig personal och många av växterna är halvvissna och inte så fina.

I somras var jag även uppe i Helsingborg hos Cedergrens. WOW säger jag! De kan och de har så mycket roligt. Köpte en ros som de skickade via postorder. Roten var stor och fin. Känns som jag fick en kvalitetsblomma. Dock är de inte superbilliga och det är långt att köra.
kerstin z5-6
1, massor varje vecka under säsong
2. vill inte veta med x antal tusen (säsong
3, 1. Ovanligt sortiment utöver det vanliga som Plantagen o liknande inte utbjuder
2, Bra kvalitee
3.Pris